۰
plusresetminus

اطلاعیه عربستان درباره سلامتی حجاج ایرانی

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۱
وزارت بهداشت عربستان سعودی اعلام کرد که وضعیت بهداشتی و سلامت حجاج در وضعیتی اطمینان‌بخش قرار دارد.
اطلاعیه عربستان درباره سلامتی حجاج ایرانی
به گزارش "حافظ نیوز"، وزارت بهداشت عربستان چهارشنبه شب با انتشار اطلاعیه‌ای از «وضعیت اطمینان‌بخش» حجاج خبر داد و اعلام کرد که هیچ بیماری مُسری مشاهده نشده است. 

وزارت بهداشت سعودی با بیان اینکه همه تمرکز خود را روی پیشگیری گذاشته است، اعلام کرد که اقداماتش را با «هماهنگی و همکاری سازمان بهداشت جهانی» و هیئت‌های بهداشتی بین‌المللی انجام می‌دهد. 

طبق این بیانیه، تعداد زائرانی که از ابتدای ذی‌قعده به اورژانس بیمارستان‌های مکه مکرمه مراجعه کرده‌اند، 1004 حاجی است و 249 نفر نیز به مطب پزشکان مراجعه کرده‌اند. تاکنون هشت نفر نیز تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند. 

وزارت بهداشت عربستان همچنین گزارش داد که این مرکز بیمارستان و مراکزی بهداشتی در مکه مکرمه و مدینه منور و مشعر مستقر کرده که به این قرار است: 25 بیمارستان (4 عدد در صحرای عرفات؛ 4 عدد در منا؛ 7 عدد در مکه؛ 9 عدد در مدینه) در کنار شهرک پزشکی ملک عبدالله. 

در این گزارش آمده که 5000 تخت که 500 تخت آن برای اورژانس و 500 تخت آن برای «سی.سی.یو» است، برای حجاج آماده و پیش‌بینی شده که بیمارستان حرم در کنار حرم مکی نیز که از پشتیبانی 155 مرکز بهداشتی دائم و فصلی برخوردار است، خدمات رسانی می‌کند. 
 
کد مطلب : ۱۷۵۱۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما