۰
plusresetminus
از سوی بسیج سازندگی استان فارس؛

آغاز رزمایش جهاد تحصیلی سال ۱۴۰۰

تاریخ انتشارجمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۱۹
رزمایش جهاد تحصیلی سال ۱۴۰۰ با رمز یا قاسم‌ بن‌ الحسن به دستور فرمانده سپاه فجر استان فارس آغاز شد.
آغاز رزمایش جهاد تحصیلی سال ۱۴۰۰
آغاز رزمایش جهاد تحصیلی سال ۱۴۰۰
به گزارش حافظ خبر؛ این رزمایش با حضور فرماندهان نواحی و مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌های استان، بر بستر ویدئو کنفرانسی برگزار شد.
سرهنگ اسماعیل قزل‌سفلی، رئیس بسیج سازندگی استان فارس درباره این رزمایش گفت: دفاع مقدس تمام‌شدنی نیست. امروز در یک عرصه پیچیده قرار گرفتیم که بخشی از جنگ نرم و اقتصادی است. 
رئیس بسیج سازندگی استان فارس افزود: برپایه آمارهای رسمی و غیررسمی، از ۸۱ هزار تا ۲۵۰ هزار دانش‌آموز بازمانده تحصیل داریم. افزون بر این، افت تحصیلی، آسیب اجتماعی و روانی کرونا بر دانش‌آموزان را نیز باید به این بازماندگان بیفزاییم و از آنجا که بسیج به عنوان عنصری مطمئن در همه عرصه‌ها ورود کرده، در این زمینه نیز به کمک آموزش و پرورش آمده است. 
قزل‌سفلی با اشاره به این که آموزش و پرورش متولی اصلی این کار است، ادامه داد: انتظار است که مدیران مدارس و نواحی آموزش و پرورش به این رزمایش کمک کنند و نواحی سپاه و پایگاه‌ها نیز با مجموعه آموزش و پرورش و مدیران مدارس که حلقه اصلی در این رزمایش هستند، هماهنگی لازم را انجام دهند. 
وی با درخواست از مدیران مدارس و والدین برای برگزاری بهتر این رزمایش، گفت: همگام‌سازی و ارتباط با دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل نیز یکی دیگر از اقداماتی است که باید انجام شود.
 رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس، گام دوم رزمایش را سازماندهی معلمان جهادی دانست و یادآور شد: در سراسر استان، ۸۰ هزار معلم، مجموعه بسیج فرهنگیان و دانشجویی این مهم را بر دوش گرفتند؛ که به سازماندهی معلمان جهادی مبادرت کنند. 
سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز در این رزمایش با اشاره به این که آموزش یکی از عرصه‌هایی است که همه باید در آن نقش‌آفرین باشیم، گفت: در این رزمایش ماموریت اصلی بر دوش آموزش و پرورش و مسئول اجرای برنامه‌های آموزشی دانش‌آموزان است. آموزش و پرورش همه جای استان حضور دارد و نقش سپاه و اقشار دیگر در این برنامه نقش هم‌افزا برای پر کردن خلاهای موجود است. 
فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه براساس آمار رسمی درصد بالایی از دانش‌آموزان محروم از تحصیل هستند، افزود: هنر سپاه و اقشار آن در این است که کمک کند خلأها پر شود؛ اما حتما باید این نکته را مدنظر داشت که کار با همکاری و مکمل کار آموزش و پرورش باشد. 
سردار بوعلی تصریح کرد: بسیج و سپاه می‌تواند در طرح کمک به ارتقای مدارس آموزش و پرورش ورود کند با رویکرد مدارس دولتی و در این زمینه در کشور پیش قدم شود. 
زارعی؛ رئیس هیئت اندیشه‌ورز بسیج فرهنگیان استان فارس نیز در این نشست بر حفظ سلامت دانش‌آموزان و در اولویت قرار گرفتن آن تاکید کرد و کفت: با توجه به واکسیناسیون عمومی انتظار داریم این رزمایش فرهنگ‌سازی در این امر نیز کمک کند. 
وی همچنین افزود: در صورت تکمیل واکسینه شدن افراد ۱۲ تا ۱۸ سال در نیمه دوم آبان ماه می‌توان مدارس را به تدریج باز کرد. 
ما را در واتساپ دنبال کنید: https://chat.whatsapp.com/L8u9s2fZKaIG9Uxy02GNUo
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۳۷۳۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما