۰
plusresetminus

اعتراض انجمن دوستداران میراث فرهنگی فارس به تداوم ساخت هتل آسمان شيراز

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۳
انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری فارس با صدور بيانيه اي مراتب اعتراض خود را به تداوم ساخت هتل آسمان در شيراز، اعلام كرد.
در اين بيانيه انجمن دوستداران ميراث فرهنگي و گردشگري استان فارس خواستار اجراي تصميم هاي اتخاذ شده در خصوص اين شده است.
متن بيانيه انجمن دوستداران ميراث فرهنگي و گردشگري استان فارس در خصوص هتل آسمان به شرح زير است.
" هتل آسمان یا ارگ کریم خان؟
آجربه آجر، رج به رج، طبقه طبقه ساخته می شود تا قد بکشد و سربه آسمان بساید.
هتل آسمان جزو آخرین سازه های خیابان رودکی است که به شدت عظمت وکیل زند و ارگ زندیه را با طبقات خود، زیر سئوال برده روزبه روز رشد بیشتری داشته و این رشد گام به گام مجموعه زندیه را هر روز صد قدم از ثبت در یونسکو دورتر می کند.
با تلاش هایی که سال اخیر از طرف انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری فارس انجام شد ساخت و ساز دو طبقه فوقانی این ساختمان متوقف شد، اما آیا پشت حصارهایی که دور این دو طبقه کشیده شده، ساخت و سازها متوقف شده است؟
باتوجه به نگاه فرهنگی شهردار محترم و حمایت شدید ایشان از توقف ساخت دو طبقه فوقانی این ساختمان و دستور توقف، کماکان اثری از توقف ساخت دیده نمی شود.
آیا قد کشیدن این هتل ارزش این را دارد که مجموعه ای با عظمت و شکوه زندیه از ثبت در تاریخ جهان باز بماند.
با توجه به سفر مسئولین یونسکو به شيراز و تذکر مستقیم این نکته که ارتفاع زیاد این هتل مانع از ثبت این اثر در یونسکو خواهد شد، آیا باز هم باید شاهد قد کشیدن این ساختمان باشیم !!؟؟؟
مجموعه ای با عظمت و معماری منحصربفرد زندیه و یادگاری وکیل زند، نگاه دوباره مسئولین شهری را می طلبد، نگاهی دقیق تر و مهربانتر.
 
منبع: ایسنا
کد مطلب : ۴۹۶۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما