۰
plusresetminus
شعرا رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر شیراز:

27 پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گردشگری و تفریحی ورزشی با اعتباری بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان در شیراز برای امسال تعریف شده است

تاریخ انتشارجمعه ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۰۹
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در سال 94 با توجه به پیشرفت سال قبل، 3 هزار میلیارد تومان بودجه برای امر سرمایه‌گذاری تصویب شد که شامل 27 پروژه است.
ابراهیم شعرا
ابراهیم شعرا
به گزارش "حافظ نیوز" ابراهیم شعرا امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران درشیراز اظهار داشت: این 27 پروژه سرمایه‌گذاری که به تصویب شورا رسیده، بیشتر جنبه پارکی و تفریحی و فعالیت‌های ورزشی دارد.
وی افزود: بخشی از این پروژه‌ها در فعالیت‌های گردشگری است که بیشتر در ارتفاعاتی از قبیل باباکوهی، قله الله‌اکبر و بام شیراز قرار دارد که با سرمایه‌گذاری انجام‌شده به منطقه سبز و تفریحی و گردشگری برای شهروندان بدل خواهد شد.
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: پروژه‌های سرمایه‌گذاری برای اراضی انجیره و چنار ‌راهدار تعریف شده و احداث تله کابین و مجتمع پارکینگ در این پروژه‌های سرمایه‌گذاری لحاظ شده است.
وی خاطرنشان کرد: در راستای آن‌که در نقاط تفریحی و پرتردد، پارکینگ طبقاتی احداث شود این موارد در شمار پروژه‌های سرمایه‌گذاری گنجانده شد و امید داریم مورد اقبال مردم قرار بگیرد.
شعرا تصریح کرد: ما از تمام افرادی که شرایط و امکانات دارند و به‌ویژه کسانی که املاکی در مسیر تملک‌های شهرداری دارند اگر مایل هستند با شهرداری مشارکت کنند و با مشارکت خود یک یاد و ماندگاری از خود در شهر به‌جا گذارند.
وی ابراز داشت: در همه شهرها وضعیت کارهای موردنیاز مردم و کارهای عام‌المنفعه که منافع عمومی را در برمی‌گیرد به جهت مشکلات درآمدی شهرداری‌ها به تعویق می‌افتد.
این عضو شورای شهر شیراز بیان کرد: با وجود اینکه در شهر شیراز بودجه بالغ‌بر 2 هزار و 600 میلیارد تصویب‌شده به دلیل آن‌که بخشی از این بودجه به فعالیت‌های عمرانی و حقوق کارکنان تعلق می‌گیرد، امکان انجام کارهای عام‌المنفعه که برای شهرداری درآمدزایی داشته باشد از بودجه خود شهرداری کمتر میسر می‌شود و ازاین‌رو لازم است برای کارهایی که می‌شود با مشارکت سرمایه‌گذار انجام شود و درآمدزا هست مشارکت سرمایه‌گذاران را داشته باشیم.
وی یادآور شد: سال گذشته بالغ‌بر 700 میلیارد تومان کار سرمایه‌گذاری در رابطه با شهرداری شیراز به بخش خصوصی واگذار و این امر باعث شد پروژه‌های بزرگی در بخش‌های مختلف و به‌ویژه مناطق محروم احداث شود.
شعرا اظهار داشت: پروژه مسکونی شهید دوران، پروژه پارکینگ حافظ و کاراندیش و پروژه مجتمع غدیر از جمله این مجموعه فعالیت‌ها بوده که در مناطق محروم و جنوب شهر در حال احداث است.
به گفته وی، این پروژه‌ها بیشتر تجاری یا مسکونی است و می‌تواند ساخت‌و‌ساز مدرن و به‌روزی را برای مردم فراهم کند.
شعرا سپس افزود: بخش دیگر پروژه‌های سرمایه‌گذاری مربوط به پروژه‌های ایستگاه‌های قطار شهری و به‌ویژه در خط یک است که اگر مالکان اطراف این ایستگاه‌ها بیایند و در پروژه‌های سرمایه‌گذاری حضور بیابند هم حرکتی عام‌المنفعه انجام داده‌اند هم از ملک خود بهترین استفاده را کرده و سرمایه خود را تبدیل به احسن کرده‌اند.
 
کد مطلب : ۷۴۰۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما