۰
plusresetminus
توسط برخی رسانه ها و منابع غیر رسمی بیان گردید؛

احتمال انتصاب «سید محمد علی افشانی» به سمت استانداری فارس/ آیا استاندار جدید فارس با تعامل با مجمع نمایندگان و نماینده ولی فقیه در استان منصوب می شود؟

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۷
هم اکنون محتمل ترین رویداد، انتصاب سيد محمدعلی افشانی به سمت استانداری فارس می باشد.
استانداری فارس
استانداری فارس
به گزارش "حافظ نیوز" شب گذشته خبر انتصاب استاندار جدید فارس در برخی شبکه های اجتماعی میان اصحاب رسانه دست به دست چرخید تا اینکه نهایتا برخی از سایت های محلی استان فارس، خبر از انتصاب استاندار جدید فارس دادند. (لینک)
گرچه تا پیش از ابلاغ حکم و اعلام رسمی در خصوص انتصاب استاندار فارس، امکان تغییر حتی گزینه قطعی شده وجود دارد و به نظر می رسد نباید در این زمینه پیش داوری کرد، اما هم اکنون محتمل ترین رویداد، انتصاب سيد محمدعلی افشانی به سمت استانداری فارس می باشد.
افشانی اهل استان کهگیلویه و بویراحمد است و دارای سوابقی چون معاون عمرانی وزير آموزش و پرورش در دولت اصلاحات و معاون عمرانی اسبق استانداری خوزستان می باشد که در هشتم خردادماه سال 84 نیز نشان دولتی «درجه دوم سازندگی‌» از دستان رئیس دولت اصلاحات گرفته است.
گرچه توانمندی عمرانی و سابقه قابل توجه در این عرصه یک ویژگی مثبت برای افشانی جهت تصدی سمت استانداری فارس محسوب می شود اما مهمترین نقدی که می توان به این انتصاب داشت، میزان آشنایی افشانی با استان فارس، کاستی ها و مشکلات این استان از یک سو و ظرفیت ها و توانمندی های آن از سوی دیگر است.
آنچنان که آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و برخی نمایندگان استان می گویند، انتصاب استاندار بومی باید یکی از ملزومات مهم استاندار جدید فارس باشد و این احتمال وجود دارد که با انتصاب استاندار غیر بومی، تا شرایط و ظرفیت های استان به نماینده جدید دولت شناسانده شود و وی به فضای عمومی استان احاطه پیدا کند مدت زمانی تلف شود.
مسئله مهم دیگری که در خصوص انتصاب احتمالی افشانی باید به آن اشاره کرد پیشینه این فرد در دوران اصلاحات است. افشانی از جمله اشخاصی است که در سال 82 در حمایت از تحصن غیرقانونی و ساختارشکنانه متحصنین مجلس ششم از مقام خود استعفا کرده است.
یاداور می شود پیش از این مجمع نمایندگان فارس اسامی پنج نفر از اصلاح طلبان معتدل و بومی که دارای توانمندی های عمرانی و اقتصادی مطلوبی بوده اند را جهت تصدی سمت استانداری فارس مطرح کرده بودند که در ادامه، حضرت آیت الله ایمانی نیز از مسئولان ذیربط در وزارت کشور درخواست کرده بودند یکی از پنج گزینه مطرح شده به این سمت منصوب شود.
همچنین، تا این لحظه خبری در خصوص موافقت یا مخالفت نمایندگان استان و یا دیگر مسئولان استانی در خصوص این انتصاب شنیده نشده و همانگونه که در ابتدا نیز اشاره گردید، انتصاب افشانی به سمت استانداری فارس تا این لحظه از سوی منابع رسمی اعلام نشده است.
 
کد مطلب : ۸۳۴۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
احمد حکیم
feedback
Iran, Islamic Republic of
آقای مهندس افشانی کسی که معاون وزیر اموزش پرورش معاون استانداری خوزستان دریافت نشان از رئیس دولت اصلاحات روداره کار بلدواستاد کاملیست