۰
plusresetminus

یکی بچه گرگ می‌پرورید…

تاریخ انتشاريکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۵
یکی بچه گرگ می‌پرورید…
به گزارش حافظ نیوز، محمد عسلی در سر مقاله عصر مردم نوشت:

خبرها حاکی از آن است که ترکیه با داعش وارد جنگ شده است، این درگیری نظامی در واکنش به عملیات انفجاری داعش در ترکیه است که ۲۷ نفر از شهروندان آن کشور از جمله دو غیرنظامی را کشت.
و اما بعد.

از پس حمله ددمنشانه اسراییل به غزه که بسیاری از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان در آن حملات هوایی که گفته شد با بمب‌های فسفری و چند منظوره صورت گرفت کشته شدند، اردوغان رئیس جمهور ترکیه در یک اجلاس بین‌المللی اسراییل را کودک‌کش خواند که در همان لحظه با اعتراض حامیان اسراییل مواجه شد.

از آن تاریخ که روابط ترکیه با اسراییل به سردی گرایید، صهیونیست‌ها در تلاش بودند تا به نحوی به اردوغان گوشمالی دهند. درگیری‌های پلیس ترکیه و معترضین که به بهانه ایجاد یک ساختمان در کنار پارکی معروف گسترده شد و در آن یک نوجوان کشته شد با تحریک رسانه‌ای و تبلیغاتی گسترده اسراییلی‌ها همراه بود تا آنکه عملاً ترکیه در برابر نظام سوریه موضع گرفت و مخالفان بشار اسد را با سلاح‌های پیشرفته آمریکایی مجهز کرد و مرزهای خود را بر روی مخالفان از جمله داعشی‌ها گشود تا در طول دو سال اخیر آنها بتوانند هم از پس کردهای مخالف دولت ترکیه برآیند و هم به خاک سوریه تجاوز کنند و با بشار اسد بجنگند.

موضع‌گیری اردوغان در برابر تجاوزات اسراییلی‌ها به غزه و کشتار بیرحمانه مردم فلسطین اگر چه یک موضع‌گیری منصفانه و حق‌طلبانه بود اما به دلیل فشار آمریکایی‌ها چندان ادامه نیافت و ترکیه روابط دیپلماتیک خود را با اسراییل قطع نکرد و برعکس با موضع آمریکایی‌ها و مخالفان بشار اسد همصدا شد که این یک اشتباه استراتژیک بود و ترکیه را عملاً وارد معرکه‌ای کرد که نتایج آن را می‌توان با عملکرد اخیر داعش در ترکیه گره زد.

و اینک ترکیه که متوجه اشتباه خود شده اگر از آن موضع عقب‌نشینی کند، هم با داعش طرف است، هم با مخالفان بشار اسد و تروریست‌هایی که در سرزمین خود پرورانده و هم دشمنی بشار اسد و زخم‌هایی که بر پیکر مردم سوریه زده است را نمی‌تواند مرهم گذارد.

به قول سعدی:
«یکی بچه گرگ می‌پرورید
چو پرورده شد خواجه را بر درید»

حمایت از گروه‌های تروریستی و افراطی که دین را دستمایه خشونت، انتقام‌گیری و رعب و وحشت قرار داده‌اند و به هیچ عقل و منطقی پای‌بند نیستند، در واقع مار در آستین پروراندن است و اینک مار آستین آقای اردوغان آنچنان بزرگ و گزنده شده که به ارباب خود هم رحم نمی‌کند.

همین اشتباه استراتژیک را آمریکایی‌ها در خصوص طالبان و صدام کردند و نتیجه‌اش را هم دیدند.

و امروز که دولتمردان آمریکا به این اشتباهات پی برده‌اند در قمار سیاسی خود دو سر باخت شده‌اند، یعنی نه جرأت عقب‌گرد دارند و نه قادرند به وضعیت فعلی ادامه دهند.

جمهوری اسلامی از همان آغاز پیدایش گروه‌های تکفیری، وهابی و خشونت‌طلب که با ترور و وحشت به دنبال قتل و غارت مردمان بی‌دفاع و بی‌گناه مسلمان در کشورهای اسلامی بودند و دامنه فعالیت خود را به کشورهای اروپایی هم کشانده‌اند مخالف بوده و به انحاء مختلف با آنها مقابله کرده است. زیرا معتقد است قوانین و عرف و سنت اسلامی اجازه نمی‌دهند هدف وسیله را توجیه کند.

خداوند در قرآن کریم خطاب به پیامبر اسلام (ص) فرموده: «اُدع الی سبیل ربک بالحکمته والموعظه الحسنه…» [دعوت کن به راه پروردگارت با دانش و پند و اندرز نیکو، پس به بهترین راه وارد مجادله شو…]
بی‌شک ممنوعیت شرعی ساخت بمب اتم که مقام معظم رهبری عنوان کرده‌اند به عنوان یک وسیله کشتارجمعی حتی اگر برای استفاده دفاعی باشد از دیدگاه اسلام مردود است به همین دلیل است که در اسلام «هدف وسیله را توجیه نمی‌کند.»

به هر تقدیر اردوغان اگر می‌خواهد امنیت را به کشور خود برگرداند می‌باید در قبال تصمیمات غیراصولی و اشتباه گذشته‌اش در جهت مقابله با گروه‌های تروریستی از جمله داعش و مخالفان تروریستی دولت سوریه حرکت و جبران مافات کند. وگرنه در دامی می‌افتد که خود در پهن کردن آن سهم داشته است. زیرا اردوغان سیاستی پیشه گرفت که هدف وسیله را توجه می‌کرد و آن سیاست با قوانین اسلامی همخوانی ندارد چون باعث قتل و خسارت به بی‌گناهان و غیرنظامیان می‌شود.
والسلام
کد مطلب : ۹۰۸۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما