۰
plusresetminus
مسئول مرکز فنی و حرفه‌ای لارستان:

مسئولان بودجه احداث مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران لارستان را تأمین کنند

تاریخ انتشارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۰
مسئول مرکز فنی و حرفه‌ای لارستان با بیان اینکه سال‌هاست که قطعه زمینی برای احداث مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران در لارستان در نظر گرفته‌ شده است، گفت: از مسئولان ذیربط برای تأمین بودجه مورد نیاز این پروژه تقاضای همکاری می‌شود.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از لارستان، قدرت یادگارفرد صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه نیروی انسانی دارای مهارت، قدم نخست در ایجاد تولید و چرخه اقتصادی است، اظهار داشت: مراکز فنی و حرفه‌ای با ارائه آموزش‌های متنوع در عرصه‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی، نیروی انسانی کارآمد را روانه بازار کار می‌کند.

وی با بیان اینکه بیشتر از 70 درصد دوره‌های آموزشی در مراکز فنی و حرفه‌ای، به‌صورت عملی است، افزود: این آموزش‌ها مورد تأیید سازمان بین‌المللی کار بوده و از استانداردهای بالا برخوردار است.

مسئول مرکز فنی و حرفه‌ای لارستان با بیان اینکه در شهرستان‌های لارستان و گراش، 42 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در رشته‌های عمران، مالی و بازرگانی، طراحی و دوخت، فناوری اطلاعات، صنایع غذایی، مراقبت زیبایی، الکترونیک، مخابرات، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی و خدمات آموزشی وجود دارد، تصریح کرد: دو مرکز دولتی ویژه خواهران و برادران در شهرستان لارستان در حال فعالیت است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در صورت تأمین اعتبارات مورد نیاز، رشته‌های جدید انرژی‌های خورشیدی و روباتیک در مرکز فنی و حرفه‌ای لارستان راه‌اندازی خواهد شد، اضافه کرد: معرق‌کار ساقه گندم، معرق‌کار کاشی و هوشمندسازی ساختمان از جمله رشته‌هایی بوده که در مرکز فنی و حرفه‌ای لارستان ایجاد شده است.

یادگارفرد با بیان اینکه سال‌هاست که قطعه زمینی برای احداث مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران در لارستان در نظر گرفته‌ شده است، ابراز امیدواری کرد: با همکاری مسئولان این استان و کشور بودجه مورد نیاز برای اجرایی شدن این پروژه مهم فراهم شود.

وی با بیان اینکه مرکز فنی و حرفه‌ای لارستان در سال گذشته 10 درصد بیش از تعهد خود عملکرد مثبت داشته است، افزود: در مجموع در سال 93، در مراکز فنی و حرفه‌ای دولتی خواهران و برادران لارستان 71 حرفه در 115 دوره و یک‌هزار و 520 نفر دوره آموزش دیده‌اند.

مسئول مرکز فنی و حرفه‌ای لارستان با اشاره به اینکه در سال گذشته 434 هزار و 384 نفرساعت در 32 آموزشگاه آزاد فعال لارستان به فراگیری آموزش‌های گوناگون مبادرت ورزیده‌اند، تصریح کرد: در مجموع یک‌هزار و 947 نفر زن و 749 نفر مرد در این دوره‌های آموزشگاه‌های آزاد شرکت کرده‌اند که نسبت به مراکز دولتی از آمار بالاتری برخوردارند.

وی گفت: مرکز فنی و حرفه‌ای لارستان به دلیل برخورداری از خوابگاه شبانه‌روزی، علاوه‌ بر حرفه‌آموزان لارستانی، پذیرای کارآموزانی از شهرستان‌های مختلف جنوب فارس مانند خنج، گراش، بستک، زرین‌دشت، داراب، لامرد و مهر است.
کد مطلب : ۹۳۳۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما