۰
plusresetminus
سید حسین ذوالانوار نماینده مردم شیراز در مجلس:

قطار شهری شیراز نقش بسزایی در کاهش بار ترافیکی شیراز نداشته است/ انتظار می رود تکمیل و بهره برداری از فاز دوم خط یک قطار شهری در اولویت کاری مسئولان شیراز باشد

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۰
نماینده مردم شیراز در تشریح علل عدم استقبال مناسب عمومی از قطار شهری گفت: یک عامل مهم دیگر که باید به آن اشاره کرد، مسیر مورد بهره برداری قرار گرفته این پروژه است که در حال حاضر، حد فاصل میدان احسان تا میدان نمازی را پوشش می دهد
به گزارش "حافظ نیوز" سید حسین ذوالانوار نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر خلاف انتظارات، قطار شهری شیراز تا کنون با اقبال مناسبی از سوی مردم مواجه نشده و تاثیر بسزایی در کاهش بار ترافیکی در سطح شهر شیراز بر عهده نداشته است.
وی در ادامه با اشاره به علل عدم استقبال مناسب عموم مردم از قطار شهری شیراز تصریح کرد: بخشی از این عدم استقبال عمومی طبیعی بوده چراکه قطار شهری شیراز سال اول افتتاح و بهره برداری خود را پشت سر می گذارد و طبعا برای آنکه استفاده از آن بین مردم رواج مناسبی یابد باید زمان بیشتری سپری شود و ساعات کار آن نیز مطابق استانداردهای جهانی به 16 ساعت در روز برسد از طرفی به نظر می رسد حجم تبلیغات صورت گرفته درباره معرفی این پروژه به شهروندان چندان مطلوب نبوده و جا داشته است در این باره تبلیغات بیشتری صورت گیرد.
نماینده مردم شیراز در تشریح علل عدم استقبال مناسب عمومی از قطار شهری افزود: یک عامل مهم دیگر که باید به آن اشاره کرد، مسیر مورد بهره برداری قرار گرفته این پروژه است که در حال حاضر، حد فاصل میدان احسان تا میدان نمازی را پوشش می دهد که این مسیر، در همه ایام سال بار ترافیکی نداشته و با توجه به پراکندگی و بافت جمعیتی مناطق شهری طول این مسیر نمی توان انتظار داشت در همه ایام سال این فاز از قطار شهری شیراز با استقبال عمومی مواجه باشد.
ذوالانوار در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اگر یکی از اهداف اصلی پروژه قطار شهری شیراز را از یک سو خدمت رسانی به اقشار محروم جامعه و از سوی دیگر تسریع در سفرهای حمل و نقل درون شهری و کاهش بار ترافیکی شیراز بدانیم، باید اذعان کنیم این پروژه با اهداف چشم انداز خود فاصله بسیاری دارد.
ذوالانوار همچنین در ادامه تصریح کرد: افتتاح و بهره برداری از فاز دوم خط یک قطار شهری که حد فاصل میدان نمازی تا میدان الله را پوشش می دهد تا حد بسیاری در برگیرنده اهداف و چشم انداز کلی قطار شهری شیراز خواهد بود چرا که هم مناطق شرقی و جنوبی شهر را پوشش می دهد و هم می تواند بخش عمده ای از بار ترافیکی محور خیابان زند و مرکز اداری و شهری شیراز را برطرف کند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه به برخی وقفه های به وجود آمده در مسیر تکمیل این پروژه اشاره کرد و افزود: به نظر می رسد مهمترین اقدامی که در حال حاضر برای سازمان قطار شهری، شهرداری و شورای محترم شهر شیراز باید در اولویت قرار داشته باشد برطرف نمودن موانع و تسریع در راه اندازی فاز دوم خط یک قطار شهری شیراز است و ما نیز همانند شهروندان در انتظار هستیم نتایج مثبت و آثار مطلوب این پروژه را به طور ملموس مشاهده کنیم.
ذوالانوار همچنین در انتها افزود: مسئله ایمنی و رعایت استانداردهای فنی دیگر مطالبه ای است که از مسئولان ذیربط در این باره وجود دارد و انتظار می رود قطار شهری شیراز علاوه بر اینکه نقش مهمی در تسریع در سفرهای درون شهری شهروندان خواهد داشت، حافظ جان آنها نیز باشد و عموم مردم بدون دغدغه خاطر و با آرامش از این پروژه استفاده کنند.
کد مطلب : ۹۴۰۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما