۰
plusresetminus
سید حسین ذوالانوار نماینده مردم شیراز در مجلس:

در خصوص تکمیل پتروشیمی های استان فارس غفلت و بی مهری بزرگی صورت گرفته است

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۵
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پتروشیمی‌های 11‌گانه فارس گفت: در مورد تکمیل پتروشیمی‌های این استان غفلت و بی‌مهری بزرگی صورت گرفته است.
سید حسین ذوالانوار
سید حسین ذوالانوار
به گزارش "حافظ نیوز" سید حسین ذولانوار ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: سخن گفتن از پتروشیمی‌های فارس به یک موضوع کلیشه‌ای تبدیل‌شده و پیشرفت فیزیکی بسیاری از آن‌ها بسیار کند است به‌نحوی‌که به بهره‌برداری رسیدن آن‌ها شاید حتی تا سال 1400 نیز محقق نشود.

عضو کمسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از کم‌کاری ارگان‌های مربوطه در این زمینه افزود: درعین‌حال اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان از جذب سرمایه‌گذاران بسیاری برای راه‌اندازی این واحدها خبر می‌دهد، اما به دلایل متعددی پیشرفت فیزیکی مناسبی در زمینه راه‌اندازی این واحدها مشاهده نشده است.

ذوالانوار بحث تأمین آب برای واحدهای پتروشیمی را یکی از ضروریات این واحدهای صنعتی برشمرد و افزود: در شرایطی که استان فارس سال‌هاست با بحران شدید کم‌آبی و بارش‌های جوی مواجه است تأمین آب موردنیاز پتروشیمی‌های مصوب هم‌اکنون به یک معضل اساسی تبدیل‌شده است.

وی افزود: این در حالی است که برخی مسئولان در این راستا از لزوم انتقال آب خلیج‌فارس به استان فارس سخن می‌گویند که همین مسئله نیز در هاله‌ای از ابهام قرار داشته و در این مورد هیچ وظیفه‌ای برای ارگان‌ها و نهادهای مختلف مربوطه مقرر نشده و همین مسئله سبب می‌شود نتوان چشم‌انداز مناسبی برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از این مجموعه‌های صنعتی تعریف کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: درصورتی‌که میان مسئولان اینم استان و کشوری در مورد راه‌اندازی واحدهای پتروشیمی در این استان، عزم جدی و مشترکی ایجاد شود شاهد ایجاد تحول اساسی در بخش صنعت و اشتغال فارس خواهیم بود.

وی همچنین تصریح کرد: راه‌اندازی صنایع پتروشیمی در فارس به‌عنوان یک صنعت مادر، موجب می‌شود امکان راه‌اندازی بسیاری از صنایع زیردستی و وابسته به این صنعت در این استان مهیا شود که این مسئله، به‌تنهایی می‌تواند بسیاری از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را به فارس بیاورد و موجب شکوفایی صنعت و کاهش چشمگیر بیکاری شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: راه‌اندازی پتروشیمی‌های استان فارس علاوه بر ایجاد تحول در بخش صنعت و اشتغال این استان، موجب خواهد شد وابستگی کشور به خام‌فروشی نفت نیز کاهش یابد و با تولید فراورده‌های پتروشیمی و پلیمری، ارزش‌افزوده بسیاری در این بخش نصیب کشور شود و هر بشکه نفت خام کشور به‌جای آنکه به ازای هفتاد و یا هشتاد دلار در بازارهای بین‌المللی به فروش رسد، با تبدیل به فراورده‌های پتروشیمی و یا پلیمری تا چند صد دلار به فروش خواهد رسید.

ذوالانوار در پایان افزود: تمام این موارد سبب می‌شود از مجموعه مسئولان استانی و کشوری که در این زمینه مسئولیت دارند تقاضا کنیم راه‌اندازی و تکمیل پتروشیمی‌های این استان را جدی‌تر از گذشته در دستور کار خود قرار دهند و نسبت به این امر اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.
کد مطلب : ۹۶۱۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما