۰
plusresetminus
آیت‌الله ایمانی در جلسه جامعه روحانیت شیراز:

نمی‌توان نقش پیش‌برنده را ایفا کرد؛ اما تقوای حرفه‌ای نداشته باشیم/ با فرافکنی هیچ‌وقت مشکلات جامعه برطرف نمی‌شود/ منبر و خطبه جمعه به عنوان یک رسانه محسوب می‌شود

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۳
نماینده ولی فقیه در فارس گفت: زمانی که خبرنگار نگاه حزبی و سازمانی داشته باشد نمی‌تواند اخبار واقعی را منعکس کند بنابراین عدم رعایت تقوای حرفه‌ای ایجاد می‌شود.
ایت الله ایمانی
ایت الله ایمانی
به گزارش "حافظ نیوز"، آیت‌الله اسدالله ایمانی در مراسم تقدیر جامعه روحانیت شیراز از خبرنگاران با بیان اینکه در دوران مشروطیت مطبوعات رکن چهارم بودند اما در نظام جمهوری اسلامی مطبوعات و رسانه‌ها هم پیشرو و هم پیش برنده به حساب می‌آیند، گفت: زمانی که مطبوعات به عنوان پیش برنده حساب می‌شوند به معنای این است که رسانه‌ها در تمامی قوا تاثیرگذارند؛ بنابراین دارای جایگاه والایی هستند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه مدیران و خبرنگاران و رسانه‌ها تقوای حرفه‌ای را مدنظر قرار دهند، افزود: نمی‌توان نقش پیش برنده را ایفا کرد اما تقوای حرفه‌ای نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه خودسانسوری رسانه‌ها و خبرنگاران ارتباط مستقیم با کسی ندارد، گفت: بیشتر گلایه‌ها و سخنان مربوط به خودسانسوری رسانه‌ها و خبرنگاران می‌شود و اگر خبرنگاری و رسانه خود را وابسته به هیچ حزب و سازمانی نداند آن موقع خودسانسوری نیز ایجاد نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در فارس تأکید کرد: زمانی که خبرنگار نگاه حزبی و سازمانی داشته باشد نمی‌تواند اخبار واقعی را منعکس کند بنابراین عدم رعایت تقوای حرفه‌ای ایجاد می‌شود.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه روحانیت و جایگاه آن یک رسانه استۀ گفت: ما نباید پاسخ خودسانسوری را بدهیم چراکه منبر و  خطبه جمعه به عنوان یک رسانه محسوب می‌شود که بر اساس اندیشه دین و باور معرفتی مسائل را برای جامعه بازگو می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نباید اخبار باعث بر هم خوردن نظم جامعه شود، گفت: برخی از مسائل حق است اما اگر گفته شود باعث بروز بسیاری از مشکلات در جامعه می‌شود بنابراین باید مسائلی بازگو و تحلیل شود که پیش برندگی داشته باشد و اتحاد جامعه را افزایش دهد.

نماینده ولی فقیه در فارس یادآور شد: با فرافکنی هیچ‌وقت مشکلات جامعه برطرف نمی‌شود و تنها صورت‌مسئله برای مدتی کوتاه پاک خواهد شد.

آیت‌الله ایمانی افزود: رسانه یک نوع ابزار است که باید با فرهنگ مناسب از آن استفاده شود. باید به یاد داشته باشیم که روز خبرنگار در ایران با خون شهید آغشته شده و در این راستا بسیاری از موارد باید حفظ شود.
کد مطلب : ۹۸۱۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما