۰
plusresetminus

مشارکت استرالیا در حمله به داعش در سوریه

تاریخ انتشارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۱
استرالیا برای نخستین بار در حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش در سوریه مشارکت کرد و خلبان های نیروی هوایی این کشور کنترل هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی 'ریپر' را بر عهده گرفتند.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از ایرنا، تارنمای روزنامه 'سیدنی هرالد مورنینگ' روز جمعه اعلام کرد این برای نخستین بار است که استرالیا در جنگ علیه گروه تروریستی داعش در شرایط سخت سوریه شرکت می کند.
به گفته یکی از سخنگویان دفاعی استرالیا، پنج کارمند نیروی هوایی استرالیا با همکاری آمریکا به پرواز هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز سوریه کمک می کنند.

به گفته وی، در حالی که تمرکز استرالیا بر مقابله با باقیمانده داعش در عراق است، بخشی از نیروی هوایی این کشور اکنون به طور مستقیم در عملیاتی که در سوریه انجام می شود، نقش دارند.

این مقام دفاعی استرالیا که نامش در این خبر ذکر نشده است، گفت که این پنج خلبان نیروی استرالیایی برای انجام وظایف عملیاتی خود به نیروی هوایی آمریکا پیوسته اند.

اگرچه این گروه پنج نفره، نخستین استرالیایی هایی هستند که در جنگ هوایی علیه داعش در سوریه نقش دارند، اما با توجه به اظهارات روز گذشته 'تونی ابوت' که تایید کرد کانبرا خواستار افزایش نیروهای خود در عراق و سوریه است، این احتمال وجود دارد که تعداد افراد نیروی هوایی استرالیا در جنگ علیه داعش در سوریه بیشتر شود.

آمریکا، کانادا و انگلیس در حال حاضر حملات هوایی علیه داعش در سوریه انجام می دهند و از بین این کشورها، آمریکا از هواپیمای بدون سرنشین استفاده می کند.

نیروی هوایی استرالیا در حال حاضر با در اختیار داشتن شش هواپیمای جنگی 'هورنت' در حملات هوایی در خاک عراق مشارکت دارد.

این شش هواپیما توسط دو هواپیمای کمکی دیگر پشتیبانی می شوند.
کد مطلب : ۹۸۴۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما