۰
plusresetminus
حمله زودهنگام به شورای نگهبان در آستانه انتخابات؛

اگر اصلاح‌طلبان کاری نکرده‌اند، چرا می‌ترسند که رد صلاحیت شوند؟/ به جای مقصرکردن این نهاد وعده‌هایتان را عملی کنید

تاریخ انتشارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۵
البته نه شورای نگهبان، نه مردم و نه نظام اجازه نمی‌دهند کسی که به دنبال حاشیه است تا متن، به دنبال تفرقه است تا وحدت، به دنبال ایجاد مشکل است تا حل مشکل و به دنبال ناامیدی است تا ایجاد امید، اجازه حضور در مجلس که هیچ بلکه هیچ عرصه‌ای را نمی‌دهند.
شورای نگهبان
شورای نگهبان
"حافظ نیوز"، یادداشت // سید حامد حق‌پرور

باسمه تعالی

مسئولینی که در حال حاضر به فکر چینش مجلس در انتخابات آتی هستند و شورای نگهبان قانون اساسی را که وظیفه‌اش حفظ و حراست از آراء مردم و همچنین بعنوان صافی (فیلتر) عمل می‌کند تا سره از ناسره را تشخیص دهد که هر کسی وارد مجلس نشود و به بهانه حمایت از حقوق مردم و نمایندگی ملت، نمایندگی جریانات ضدانقلاب خارجی را نکند تا مجلسی بسان مجلس ششم شکل نگیرد بهتر است به جای مقصر کردن این نهاد و دامن زدن به اختلافات حزبی خود به فکر عملی کردن وعده‌هایی باشند که به مردم داده‌اند.

رئیس جمهور با اشاره به این که امام راحل معتقد بود میزان رأی ملت است، اظهار داشت: ما فقط باید زمینه را برای برگزاری یک انتخابات سالم و باشکوه آماده کنیم. مگر مجلس اول پس از انقلاب اسلامی که در آن زمان حتی شورای نگهبان نیز وجود نداشت و همه حتی گروهک‌های مخرب در آن حضور داشتند بهترین مجلس تاریخ این کشور نبود؟ ملت ایران ملتی بالغ، باتجربه و بزرگ است که به خوبی برای آینده خود تصمیم می‌گیرد.

جناب رئیس جمهور این سؤال را بهتر است از هم‌کیشان اصلاح‌طلب خود بپرسید که انتخابات 88 را که نماد مردم‌سالاری و اعتماد بی سابقه ملت به نظام بود را در کام ملت تلخ کردند! از بیرون کشور خط گرفتند، نامه نوشتند، نامه گرفتند (اشاره به حرف‌های مشاور سابق شورای امنیت ملی آمریکا «مایکل لدین» نامه‌نگاری محرمانه دولت آمریکا با سران فتنه در سال ۸۸). البته خوب است که رئیس جمهور محترم این را هم بدانند که در اول انقلاب شرایط خیلی متفاوت است با شرایط فعلی.

اگر روزی نظام اسلامی تحت زعامت امام خمینی‌(ره) در مقابل شرق و غرب ایستادگی می‌کرد همه نیروهای انقلابی مخلصانه فعالیت می‌کردند کسی به فعالیت خود شک نمی‌کرد، کسی به راه مبارزه با آمریکای جنایت کار شک نمی‌کرد، کسی از مبارزه پشیمان نمی‌شد، کسانی حاضر نمی‌شدند به جای مبارزه با آمریکا، امروزه از فعالیت خود معذرت‌خواهی کنند (اشاره به سخنان ابراهیم اصغرزاده که گفته بود حاضر است برای بهبود روابط با آمریکا از اقدام خود در تسخیر لانه جاسوسی از آمریکا معذرت‌خواهی کنند).

امروزه نظام اسلامی در دوران زعامت امام خامنه‌ای هر چند بعضی‌ها دست از مبارزه کشیده‌اند و خسته و ناامید شده‌اند اما به واسطه حضور نسل دوم و سوم انقلاب در کنار رهبرشان، ایران اسلامی از روز اول انقلاب مستحکم‌تر و قدرمندتر است.

جای تعجب است که وقتی اصلاح‌طلبان خود در انتخابات‌ها موفق می‌شوند تقلب که اصلاً، حتی تخلف هم روی نمی‌دهد. اما وقتی جناح مقابل آ‌نها هر کسی که باشد و پیروز شود خواه ناخواه تخلف که هیچ، بلکه تقلب روی داده است.

اگر اصلاح‌طلبان کاری نکرده‌اند چرا می‌ترسند که رد صلاحیت شوند؟ مگر شورای نگهبان و مجموع نظام با کسی دشمنی دارد؟ البته که نه شورای نگهبان، نه مردم و نه نظام اجازه نمی‌دهند کسی که به دنبال حاشیه است تا متن، به دنبال تفرقه است تا وحدت، به دنبال ایجاد مشکل است تا حل مشکل و به دنبال ناامیدی است تا ایجاد امید، اجازه حضور در مجلس که هیچ بلکه هیچ عرصه‌ای را نمی‌دهند.

در نهایت یک توصیه می‌توان کرد و آن هم این است که نه شعارهای انتخاباتی گروه تندرو به اسم اعتدال نزدیکی به شعار سال (دولت و ملت- همدلی و همزبانی) دارد و نه کسی می‌تواند این مجوز را از شورای نگهبان بگیرد و یا آن را زیر فشار بگذارد که می‌شود عناصر افراطی را به مردم جهت اخذ نمایندگی مجلس معرفی کرد.

شورای نگهبان ان‌شالله طبق روال گذشته بدون از هیچ گونه حاشیه‌ای به تأیید یا رد صلاحیت نامزدها بپردازد و مطمئن باشد که همه‌ی نهادهای انقلابی و مردم با تمام قدرت از اقدامات آن حمایت همه جانبه خواهند کرد.

والعاقبه للمتقین
کد مطلب : ۱۰۱۰۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما