۰
plusresetminus
افول بهشت سرمایه داری :

گوریل در برابر میمون

تاریخ انتشارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۱
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مردم جهان را شگفت زده خواهد کرد.افشاگری های بی سابقه نشان از افول ساختارهای نظام سرمایه داریست.
ترامپ و هیلاری
ترامپ و هیلاری
به گزارش "حافظ نیوز " 58 امین انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ (۸ نوامبر ۲۰۱۶) برگزار می‌شود که مردم رأی‌دهندگان الکترال ریاست جمهوری را برخواهند گزید و آنها نیز به نوبه ی خود یک رئیس‌جمهور و معاون رئیس جمهور جدید را انتخاب می کنند. محدودیت دوره‌ ها که در پس تصویب متمم بیست و دوم قانون اساسی آمریکا قرار داده شده رئیس جمهور کنونی، باراک اوباما از حزب دموکرات، را از انتخاب مجدد برای دوره سوم بازمی‌دارد. اگر اوباما و معاون او جو بایدن باقیمانده ی دوره شان را به انتها برسانند انتخابات ۴۵مین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا و ۴۸مین معاون
محدودیت دوره‌ ها که در پس تصویب متمم بیست و دوم قانون اساسی آمریکا قرار داده شده رئیس جمهور کنونی، باراک اوباما از حزب دموکرات، را از انتخاب مجدد برای دوره سوم بازمی‌دارد.
رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا را انتخاب خواهد کرد.
دونالد ترامپ بیزنس‌من و شخصیت برنامه‌های تلویزیونی واقع نما، با غلبه بر سناتور تد کروز، فرماندار جان کیسیک، سناتور مارکو روبیو و کاندیداهای متعدد دیگر در رقابت‌های مقدماتی ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ حزب جمهوریخواه در ۱۹ ژوئیه ۲۰۱۶ نامزد حزب جمهوریخواه شد.  وزیر امور خارجه سابق ایالات متحده آمریکا و سناتور سابق نیویورک هیلاری کلینتون پس از غلبه بر سناتور ورمانت برنی سندرز نامزد حزب دمکرات شد. در این انتخابات برای نخستین بار یک زن نامزدی یکی از احزاب اصلی را به دست آورده است. احزاب سوم متعدد و نامزدهای ریاست جمهوری مستقل متعددی نیز در این انتخابات شرکت می‌کنند، که از آنها دو نفر شرایط کافی برای حضور در انتخابات را کسب کرده اند ؛که البته چندان توفیقی برای رای آوردن ندارند.
آنچه این انتخابات را از دیگر انتخابات متفاوت می کند لایه ی جدیدی از رقابت انتخاباتی میان نامزدهای اصلی انتخابات است. عمقی از افشاگری ها که برای اولین بار در چنین سطحی از آمریکا مطرح می شود.
ترامپ،
آنچه این انتخابات را از دیگر انتخابات متفاوت می کند لایه ی جدیدی از رقابت انتخاباتی میان نامزدهای اصلی انتخابات است. عمقی از افشاگری ها که برای اولین بار در چنین سطحی از آمریکا مطرح می شود.
هیلاری کلینتون را به دروغگویی و پنهانکاری در بحث استفاده از سرور شخصی برای ارسال ایمیل های اداری و محرمانه متهم کرد و گفت : به این دلایل هیلاری توانایی لازم برای رسیدگی به مسایل امنیتی و تصمیم گیری درباره آن را ندارد.
ترامپ همچنین رقیب انتخاباتی خود را متهم کرد که در بحث رسیدگی به پرونده اخلاقی شوهرش بیل کلینتون در زمان ریاست جمهوری او پنهان کاری کرده و به خاطر نفع در مسایل شخصی سکوت اختیار کرده است.
هیلاری کلینتون نیز ترامپ را متهم به نادانی در بحث مسایل روابط بین الملل کرده و می گوید، رقیب اش توانایی اداره ایالت متحده آمریکا را ندارد.
هیلاری نیز در نخستین مناظره انتخاباتی، ترامپ را متهم به فرار مالیاتی کرد و گفت: ترامپ اگر مشکلی در کار خود نمی بیند، چرا برگه های مالیاتی خود را برای اطلاع افکار عمومی منتشر نمی کند.
کلینتون اظهارنظرها و مواضع ترامپ درباره داعش را زیر سوال برد و گفت : او به گروه تروریستی داعش برای جذب تروریستهای بیشتر یاری می رساند.
اما در نهایت اتفاقی که در این مناظره ها افتاد چیزی  فراتر از افشاگری های انتخاباتی بود. این افشاگری ها نشان
در نهایت باید گفت ترامپ با حفظ وجهه انتقادی خود نسبت به ساختار فعلی آمریکا از بخت بیشتری برخوردار شده است. با فرض حفظ و ثبات فضای فعلی انتخابات ترامپ با درصد بالایی از احتمال امکان پیروزی در انتخابات آتی را خواهد داشت.
از وضعیت نابسامان فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی آمریکا را دارد. وضعیت بیمه های خدمات درمانی ، فرار از پرداخت مالیت های کلان و لابی ها و وضعیت بد فرهنگی و افسار گسیخته امریکا که ترامپ و شوهر هیلاری نمادی از آن شده اند خود زوال آمریکای پیش رو را رقم خواهد زد.
در نهایت باید گفت ترامپ با حفظ وجهه انتقادی خود نسبت به ساختار فعلی آمریکا از بخت بیشتری برخوردار شده است. با فرض حفظ  و ثبات فضای فعلی انتخابات ترامپ با درصد بالایی از احتمال امکان  پیروزی در انتخابات آتی را خواهد داشت.  ترامپ به گونه ی موفقیت آمیزی توانسته است خودش را برای بخش بزرگی از طبقات متوسط و متوسط به پائین در آمریکا در هیبت یگانه امکان مقابله با سیستم حاکم و فاسد موجود نشان دهد. همین امر ترامپ را در موقعیت گوله برفی قرار داده است که بتواند تا روز انتخابات اقبال عموم به خود را با شیبی متمایز افزایش بدهد.
خوب یا بد باید پذیرفت که قبله ی آمال غرب زدگان و بهشت سرمایه داری دنیا مسیری رو به افول را در پیش دارد. مسیری که شاید دیر زمانی نیست تا با ورود قطب های جدید اقتصادی و سیاسی همچون روسیه و چین فرهنگ اسب افسارگسیخته غربی را زمین بنشاند.


انتهای خبر/
کد مطلب : ۱۵۵۷۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما