۰
plusresetminus

چه کسی در پیشگاه ملت باید سرافکنده باشد؟ منتقدان برجام یا دوستداران بهاییت؟

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۴
باید از جناب آقای هاشمی پرسید که چه کسی باید شرمنده باشد؟ کسی که از طرفی فرزندانش مجرم بوده و وکیل مدافع حقوق بهاییان شده است، و از سوی دیگر در مناقشه تسلیحاتی میان ایران و غرب سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می شود، یا کسانی که واقعیت آن چه را که در برجام به وقوع پیوسته است را دلسوزانه گوشزد می کنند؟
فائزه هاشمی
فائزه هاشمی
گروه سیاسی-رجانیوز: حامیان دولت یازدهم روزهای سختی را پشت سر می گذارند. چرا که از یک سو در کارنامه سه ساله دولت تدبیر و امید دست آوردی به غیر از برجام وجود ندارد و از سوی دیگر نیز برجامی که بنا بود به عنوان ناجی و معجزه به مردم معرفی شود، دیگر چهره واقعی خود را آشکار کرده است. همین مساله نیز موجب شده است که حمله به منتقدان برجام را به عنوان مسکنی برای آلام ناکامی خود استفاده نمایند.
آقای اکبر هاشمی رفسنجانی نیز که در سه سال گذشته در نقش پدر معنوی دولت یازدهم ظاهر شده بود، این روزها حال و هوای متفاوتی با فرزندان معنوی اش ندارد. او که بر روی برجام سرمایه‌گذاری حیثیتی کرده بود این روزها دیگر نمی‌تواند اذعان کنند که برجام درحال تبدیل به خسارت محض است. و از سوی دیگر عدم وجود دست آورد قابل اعتنایی توسط دولت یازدهم باعث شده است که او نیز بار دیگر سیاست حمله به جای دفاع را در پیش بگیرد و پای منتقدان را به سخنان خود باز کند.
 اکبر هاشمی‌رفسنجانی 23 اردیبهشت  در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین اظهار داشت:‌ «اگر دولت لیست مشکلات حل‌شده به واسطه برجام را منتشر کند، این افرادی که می‌گویند برجام دستاوردی نداشته به واسطه این دروغ بزرگ نزد خانواده خود نیز شرمنده می‌شوند».
با این وجود در حالی هاشمی رفسنجانی این روزها از شرمنده شدن سخن می گوید که پیش‌بینی‌های منتقدان قبل از برجام این روزها به درستی تعبیر شده است و در مقابل این دولت یازدهم است که باید به صراحت بگوید که در برابر از دست رفتن سرمایه ها و دست‌آوردهای هسته‌ای کشور چه چیزی را کسب کرده است.
اما هاشمی رفسنجانی در حالی تلاش می کند تا زمین بازی را تغییر دهد و مدعی شده است که «اگر دولت لیست دست آورد های برجام را منتشر کند منتقدین پیش خانواده خود هم شرمنده می شوند» که بهتر است ابتدا به چند سوال باقی مانده درباره عملکردش را پاسخ دهد.
1.«دنیای فردا دنیای گفتمان هاست، نه دنیای موشک ها»؛ این توئیتی بود که حساب کاربری منتسب به آیت الله هاشمی رفسنجانی در اوج چالش موشکی میان ایران و غرب منتشر کرده بود و اسباب ناراحتی دلسوزان انقلاب و در رأس ایشان، رهبر انقلاب اسلامی را در پی داشت و ایشان در اقدامی کم‌سابقه به صراحت در قبال این تعبیر، موضع گیری داشتند.
در این میان، هرچند انتظار می‌رفت موضع هاشمی در قبال این توئیت پیش از واکنش رهبر انقلاب مشخص شود اما در روزهای بعد از موضع گیری هاشمی نیز اطلاعیه یا گفتار رسمی از هاشمی منتشر نشد و صرفاً رسانه‌های نزدیک به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، موضع گیری‌های متناقضی در این رابطه داشتند که دامنه‌اش از عدم ارتباط این حساب توئیت با دفتر هاشمی و اداره‌اش توسط یکی از دوستداران هاشمی تا اداره این حساب توسط معاون سردبیر سایت هاشمی و بدون هماهنگی با هاشمی ـ در خصوص متن‌های منتشره ـ را شامل می‌شد.
همه این تلاش ها برای حل و فصل این ماجرا در حالی انجام شد که دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت اگر مدعی بود که جمله وی تقطیع شده است، به صورت رسمی جمله درست را برای مردم بیان کند. نکته قابل تأمل آنکه تا پیش از سخنان رهبر انقلاب، هیچ تکذیبه ای چه در مورد صفحه توئیتر و چه در مورد تقطیع جملات از سوی دفتر  ویا شخص آیت الله صورت نگرفته بود

2.شاید بهتر باشد که هاشمی رفسنجانی به جای نگرانی برای شرمنده شدن منتقدان برجام نزد خانواده‌شان، نگاهی به خانواده و فرزندان خود داشته باشد تا شاید بهتر مشخص شود چه کسی باید شرمنده باشد. چرا که علاوه بر محکومیت مهدی هاشمی به جرائم مالی از جمله اختلاس و ارتشاء است و همچنین وجود جرائم امنیتی در کارنامه قضایی او، فائزه هاشمی نیز اوضاع بهتری ندارد. فائزه هاشمی در سال 91 به جرم تبلیغ علیه نظام به شش ماه حبس محکوم شده بود. وی در آن مقطع با بيان اظهارات خارج از ادب و منطق گفته بود :
«در زمان شاه اين شعبان بي‌مخ و دار و دسته‎اش بودند كه مثل همين اراذل و اوباش با رفتار وحشيانه و جمع كردن رجّاله‌ها و لات‌ها، با مخالفان خودشون برخورد مي كردند. حالا هم متاسفانه همون ادبيات و همون روش با نام اسلام، انقلاب، دفاع از ارزش‌ها و اين حرفها انجام مي‎شه. اداره مملكت الآن با همين رجّاله‌ها و اراذل و اوباش است. آدم چي مي‏تونه به اين جريان بگه و چه انتظاري مي‎تونه داشته باشه؟».
این روزها نیز فائزه هاشمی در نقش حامی حقوق فرقه ضاله بهایت ظاهر شده است و به دیدار خانواده آنها رفته و با آنها عکس یادگاری می اندازد.

حال باید پرسید گه چه کسی باید شرمنده باشد؟ کسی که از طرفی فرزندانش مجرم اقتصادی و امنیتی بوده و وکیل مدافع حقوق بهاییان شده است، و از سوی دیگر در مناقشه تسلیحاتی میان ایران و غرب سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می شود، یا کسانی که واقعیت آن چه را که در برجام به وقوع پیوسته است را دلسوزانه گوشزد می کنند؟
کد مطلب : ۱۴۰۰۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما