۰
plusresetminus
معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس:

هماهنگی و تنظیم ساعات کاری موزه ها و سایر اماکن تاریخی و گردشگری با اوقات فراغت مردم

تاریخ انتشارشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۶
وقتی مردم از کار و مشغله روزانه فارغ می شوند و به کنار خانواده می روند، ساعات کار موزه ها هم تمام شده و تعطیلند و این است که سبد فرهنگی خانواده بجای تمدن و فرهنگ با فست فود پر می‌شود.
هماهنگی و تنظیم ساعات کاری موزه ها و سایر اماکن تاریخی و گردشگری با اوقات فراغت مردم
به گزارش حافظ خبر، موزه ها گسست بین نسلی را پر می‌کنند/لازم است به کمک بخش خصوصی به سمت نوآوری در ساخت موزه ها حرکت کنیم.

محمد فرخ زاده در مراسم اختتامیه روز جهانی موزه و هفته میراث‌ فرهنگی با اشاره به شعار امسال موزه‌ها که از طرف موسسه فرهنگی هنری میراث کل ایکوم به عنوان قدرت موزه‌ها، نوآوری و جامعه سازی اعلام شده است ظرفیت‌های نهفته در موزه‌ها را دارای ارزش بین المللی خواند و خاطر نشان کرد ما همچنان در این حوزه بر محور سنت حرکت میکنیم اما در دنیا فناوری های نوین در ساخت و تجهیز موزه ها به کار گرفته شده است.

وی با اشاره به ظرفیت های بسیار خوب مردمی در استان فارس و لزوم حمایت از سازمانهای مردم نهاد اظهار داشت بخش خصوصی میتواند نقش تعیین کننده در ایجاد، احداث و توسعه در این حوزه ایفا کند که با توافقات خوبی که در این زمینه با وزارت گردشگری و میراث فرهنگی انجام شده است  تلاش این است که در سال ۱۴۰۱ پروژه های نیمه کاره به نتیجه برسد و پروژه های متوقف به حرکت درآید و هر آنچه در این بخش کم و کاستی وجود دارد محقق شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه بازدید از موزه آنچنان که بایسته است در سبد خانوار ایرانی قرار ندارد بر لزوم فرآیند آموزش و مخاطب سازی برای موزه ها تاکید کرد و افزود موزه ها و سایر اماکن گردشگری، ساعتهای کاری خود را با اوقات فراغت مردم تنظیم کنند.

صادقی معاون میراث فرهنگی فارس نیز در این مراسم به رشد آمارهای مربوط به میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: تعداد ثبت آثار تاریخی ما در فهرست آثار ملی امسال به ۳۰ هزار و ۸۷ درصد رسید که یک دهم آثار ثبت ملی کشور را شامل می‌شود که این این خود می‌تواند از افتخارات بسیار خوبی برای کشورمان باشد.

همچنین سید موید محسن نژاد سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با تبریک روز میراث فرهنگی و موزه‌ها گفت: شاخص‌ترین برنامه بازگشت ۱۱۰ لوح گلی بود که بیش از ۸۰ سال پیش در تخت جمشید کاوش شده و برای باز خوانی به شیکاگو آمریکا برده شده بود و به وطن خود بازگشت.

در حاشیه این مراسم از کتابی با عنوان میراث ناملموس رونمایی و از فعالین حوزه میراث فرهنگی تقدیر شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۵۴۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما