۰
plusresetminus
جلسه شورای اداری فارس در حرم شاهچراغ(ع)؛ 1-

علی لاریجانی: توسعه کشور باید بر اساس عقلانیت باشد/ باید در زمینه بافت فرسوده اطراف حرم شاهچراغ(ع) راهی اندیشید/ تدوین سیاست‌های متناسب با شرایط اقلیمی هر منطقه باشد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۸
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نقاط قوتی برای پرش به توسعه آینده مانند ظرفیت دانشگاهی، فرهنگی و خود حرم حضرت شاهچراغ(ع) که ظرفیت خوب و ارزشمند دینی است، دارد.
لاریجانی
لاریجانی
به گزارش "حافظ نیوز"، علی لاریجانی در جلسه شورای اداری فارس در حرم حضرت شاهچراغ(ع) با بیان ایجاد راهکار برای اتصال حرم به بقیه قسمت‌های شهر گفت: باید در زمینه بافت فرسوده اطراف حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) فکری کرد و راهکارهایی برای آن پیدا کرد که اتصال حرم به بقیه قسمت‌های شهر شیراز آسان شود و این حرم مطهر گسترش یابد.

وی گفت: ما در زمینه سهولت دسترسی مردم به حرم شاهچراغ(ع) حمایت خواهیم کرد تا راه‌های سهل‌تری به وجود آید زیرا عنایت رهبر معظم انقلاب در این زمینه نیز همین‌گونه بود که دسترسی مردم راحت باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: نقاط قوتی برای پرش به توسعه آینده مانند ظرفیت دانشگاهی، فرهنگی و خود حرم حضرت شاهچراغ(ع) که ظرفیت خوب و ارزشمند دینی است، دارد.

وی گفت: از طرفی این استان مشکلاتی نیز نظیر کم آبی دارد و البته این مشکل در نقاط دیگر کشور هم وجود دارد اما در این استان بیشتر خود را نشان داده است و باید برای رفع این مشکل در کشور به‌طور عام یک سیاست و راهبرد در نظر گرفت.

لاریجانی بیان کرد: برای تدوین سیاست‌های مناسب با شرایط اقلیمی هر منطقه و هم سرمایه‌گذاری برای استفاده از منابع آبی و برای افق درازمدت باید تحلیل درستی از منابع آبی داشته باشیم که در برنامه پنجم توسعه به جد در مورد موضوع آب در کشور سیاستگذاری لازم را خواهیم کرد.

رئیس قوه مقننه گفت: فروکش کردن آب در این استان را نگران‌کننده است و از نظر امکانات توریستی و سرمایه‌گذاری استان فارس باید امکاناتی فراهم شود و همچنین رفع مشکلات صنعت و معدن باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: سرعت توسعه، روش معقول برای آبادانی و توسعه است که باید آن را به دست آوریم، در غیر این صورت برکات خداوند نازل نمی‌شود و با رفتارهای روزمره و سیاست‌های ملتون نمی‌توان کشور را به یک توسعه پایدار رساند.

لاریجانی با بیان اینکه اساس توسعه کشور باید بر اساس عقلانیت باشد، گفت: برای توسعه کشور احتیاج به سرمایه‌گذاری است اگر امروز بیکار زیاد داریم، سهم سرمایه‌گذاری برای هر فرد مشخص است.

وی بیان کرد: اکنون از بودجه عمرانی که به استان‌ها تخصیص دارد دو هزار میلیارد تومان است؛ پس نمی‌‌توان به توسعه شتابدار رسید و ما نیاز به نهضت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی داریم لذا باید تلاش مضاعفی برای آبادانی کشور کنیم و آن نیاز به سرمایه‌گذاری دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو نوع بررسی برای مذاکرات هسته‌ای گفت: باید در این سند و توافق‌نامه بگردیم و اگر نقطه ضعفی وجود دارد آن را درشت کرده و نگرانی در جامعه ایجاد کنیم که اگر در حد کار تحقیقی صورت گیرد، اشکالی ندارد اما حاصل چندانی ندارد و نگاه دیگر آن است که در مقام اجرا، مسئولان توجه به خطوط قرمز نظام را داشته باشند.

لاریجانی افزود: مسئله هسته‌ای کشورمان این‌گونه نبود که مذاکرات ظرف یکی دو هفته صورت گرفته و ما غافلگیر شدیم. این مذاکرات دو سال در این دولت و بیش از یک سال در دولت قبل پیگیری شد بنابراین ما از سر درک درست و یک استراتژی روشن مذاکرات را دنبال و تدوین کردیم و روی بندهای مختلف و سناریوهای آن بحث کردیم تا اینکه چگونه حرکت شود و آن چهارچوب‌های مورد نظر که منافع کشور را تأمین می‌کند، سامان یابد.

وی با اشاره به اینکه ما آن چیزهایی که از مذاکرات می‌خواستیم، رخ داد، گفت: البته در این زمینه حواشی وجود دارد که باید توجه بیشتری کنیم زیرا از نظر حقوقی شکستن تحریم‌ها بسیار مهم بود و این حسن نبود که در تحریم باشیم.

رئیس قوه مقننه عنوان کرد: قطعنامه شورای امنیت ملی فضای بین‌المللی را برای معامله با ایران پرریسک می‌کند که این پرده برداشته شد که گام خوبی بود و فضای بین‌المللی ساده‌تری برای کار ایران فراهم کرد زیرا معمولاً سرمایه‌گذاران از فضای پرالتهاب فرار می‌کنند و امنیت پایدار می‌خواهند که ساده کردن فضای بین‌المللی، دستاورد کمی نیست.

وی خاطرنشان کرد: اینکه اسرائیل تلاش زیادی می‌کند تا بتواند در کنگره آمریکا تأثیرگذار باشد تا این تفاهم‌نامه مذاکرات‌ هسته‌ای ایران را رد کنند، معلوم است که بسیار نگران شده است زیرا ایران به دلیل ظرفیت‌ها و شرایطی دارد، قدرت پرش را دارد و در این مذاکرات شرایط برای پرش آسان می‌‌شود و امکان سرمایه‌گذاری در کشور را فراهم می‌کند.

لاریجانی با اشاره به اینکه نگاه من به آینده امیدوارانه است و در این زمینه دلایل عقلی وجود دارد، گفت: راهی که انتخاب کردیم راهی از سر دغدغه‌مندی و دقت نظر بوده است و یکی از دغدغه‌ها همین کاستی‌هایی بود که در سطح استان فارس بلکه کل کشور وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ما قبلا‌ً هم گفتیم که تحریم‌های تسلیحاتی را قبول نداریم لذا کاری که دولت انجام داد، این بود که آن مسئله را زمان‌دار کرد؛ طبعاً این مسیر در قبال آن محدودیت کامل بود اما ما تأکید کردیم که هیچ‌گونه تحریم تسلیحاتی را رعایت نخواهیم کرد؛ اینکه مقام معظم رهبری تولیدگران را به عنوان جهادگر معرفی کردند، یک سخن عمیق است و ما وظیفه‌ای مهم‌تر از آن نداریم.
کد مطلب : ۱۰۰۴۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما