۰
plusresetminus
آیت‌الله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز:

باید در ارتباطات با انگلیس هشیار بود/ معرفی ایران به عنوان «حامی تروریسم» با وجود بیش از 17 هزار شهید از طریق گروه‌های تروریست، نشان از رسوایی استکبار جهانی دارد/ تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات به عهده شورای نگهبان است

تاریخ انتشارجمعه ۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۶
امام جمعه شیراز با بیان اینکه مسائل سیاسی جای خود را دارد، گفت: ارتباطات سیاسی در جهان الفبای خاصی دارد که باید دنبال شود؛ اما در مقابل کینه دیرینه این کشور به ایران اسلامی و لطمات جبران ناپذیری که در طول تاریخ به کشورمان وارد ساخته است، باید هشیار بود.
امام جمعه شیراز
امام جمعه شیراز
به گزارش "حافظ نیوز"، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز اظهار داشت: شهادت شهیدان بزرگوار رجایی و باهنر را در هشتم شهریور 1360 به پیشگاه مقدس ولی عصر امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب و شما ملت در صحنه عرض تسلیت و تعزیت دارم. وی با بیان اینکه روز شهادت این بزرگواران روز مبارزه با تروریسم نامگذاری شده است، گفت: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی به امروز بیش از 17 هزار شهید که از طریق گروه‌های تروریست به شهادت رسیده‌اند به اسلام و انقلاب اسلامی تقدیم کرده‌ایم.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: این شهدا اعم از ائمه جمعه، رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس قوه قضائیه، نمایندگان، وزرا، معاونین، افراد عادی و معمولی، کودک، زن، همه اقشار هدف گروه‌های تروریست بوده‌اند و ترورهای کور این عزیزان را به شهادت رسانده است.

آیت‌الله ایمانی بیان کرد: نکته قابل ملاحظه این است که ما با دادن این عزیزان از طریق ترور می‌بینیم که دنیای استکبار، نظام سلطه، آمریکا، انگلیس و برخی از کشورهای اروپایی ما را حامی تروریسم معرفی می‌کنند و این قباحت و زشتی و رسوایی نظام استکبار جهانی است.

وی افزود: کسانی که از دولت صهیونیستی که مجسمه ترور در جهان است حمایت می‌کنند، از شرکت‌های آدم کش در عراق و افغانستان حمایت می‌کنند، از گروه‌های تکفیری که انسان‌های بی گناه را می‌کشند، قلب آن‌ها را بیرون می‌آورند و به دندان می‌کشند، در همه جا حمایت کرده‌اند و می‌کنند، این‌ها طرفدار تروریست نیستند و ایران اسلامی که قربانی تروریست در 37 سال بوده است و به جرم دفاع از مظلومان فلسطین، لبنان، سوریسه، عراق، یمن و مظلومان عالم متهم به حمایت از ترور می‌شود.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری گفت:12 شهریور امسال مصادف است با یکصدمین سال شهادت شهید رئیسعلی دلواری قهرمان مبارزه با استعمار انگلیس در جنوب و به همین مناسبت در روز شهادت او باید مروری نسبت به خیانت‌ها و جنایت‌های انگلیس داشت.

وی با بیان اینکه در 200 سال اخیر هر روز انگلیس به بهانه ای به کشور ما تاخت و تاز داشته است و در دنیای اسلام عامل تفرقه و جدایی به اشکال مختلف بوده و هست، عنوان کرد: انگلیس کشوری است که از دو راه استعمار خودش را توسعه داده است و یکی از راه تفرقه میان شیعه و سنی و گروه‌ها و قوم‌ها و نژادها و از سوی دیگر نفوذ در عرصه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و سایر عرصه‌های کشورها است.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: این کشور در ایجاد تفرقه ید طولایی دارد و سابقه ممتدی داشته و دارد و امروز هم به عنوان دلال آمریکا و دنباله رو آمریکا در سطح جهان مطرح شده است.

وی خاطرنشان کرد: البته مسائل سیاسی جای خود را دارد و ارتباطات سیاسی در جهان الفبای خاصی دارد که باید دنبال شود. اما هوشیار بودن در مقابل کینه دیرینه این کشور به ایران اسلامی و لطمات جبران ناپذیری که در طول تاریخ به این کشور وارد ساخته، ناراحتی‌هایی که در جنگ جهانی اول و دوم برای کشور ما ایجاد کرده‌اند و طبق آمارها حدود یک سوم جمعیت ما را از بین برده‌اند بدون اینکه ما درگیر جنگ باشیم؛ نشان از کینه آن‌ها نسبت به اسلام و ایران اسلامی است و البته مسائلی که در میان دولت مردان در جریان است الفبای خاصی دارد که باید براساس اصول کلی سیاست خارجی کشورها و دولت‌ها تعقیب و دنبال شود.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهور محترم و اعضاء هیئت دولت به مناسبت هفته دولت با چهره ای گشاده خدمات و کارهای دولت را در این دو سال و چند ماه بازگو نموده‌اند که بیشتر مورد توجه مردم قرار گیرد و دولتمران هم بر تقویت آن‌ها تلاش بیشتری داشته باشند.

وی بیان کرد: مهار تورم، از بین بردن رکود، آرامش نسبی در مسائل اقتصادی، طرح تحول سلامت و مسائلی که به دنبال بهداشت و درمان و پیشگیری در این دولت انجام گرفته است، برنامه ریزی برای مصرف بهینه آب کشاورزی، برنامه ریزی برای مسائل رشد علمی در سطح کشور و جامعه و بالاخره مذاکرات را جمع بندی کردن و به پایان رساندن مذاکرات هسته ای، این‌ها نقاط مثبت و قوت دولت بود که در سخنان رهبر معظم انقلاب در فضایی صمیمی مطرح شد.

امام جمعه شیراز گفت: البته به نکاتی به عنوان ولی امر مسلمین و امام مسلمانان جهان و بزرگ نگهبانی که مسائل کشور را دقیق رصد می‌کند تذکراتی را برای آینده عنوان کردند که مهم‌ترین آن خطر نفوذ دشمن در فضایی که به وجود آمده است، خطر نفوذ دشمن را جدی گرفتن و نسبت به دشمنی دشمن غفلت پیدا نکردن است.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این رابطه پرهیز می‌دهد که مسئولین در جدول دشمن قرار نگیرند و در مسیر نقشه‌های دشمن واقع نشوند و همواره دشمن را با توجه به سوابقی که داشته است دشمن بدانند و مذاکرات هسته‌ای را جدای از دشمنی‌های آن‌ها بشناسند نه اینکه چون مذاکرات به نتیجه رسیده است، دشمنان ما در خمره رنگرزی رفته‌اند و همه دشمنی و عداوت‌هایشان را رها کرده‌اند. اینچنین نبوده است و نیست و اگر ما از دشمن غافل شویم دشمن از ما غافل نمی‌شود.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب به یکپارچگی و وحدت دعوت کرده‌اند از حاشیه سازی و تشدد آفرینی پرهیز داده‌اند و به مسئله پیشرفت سریع علمی تکیه کرده‌اند.

امام جمعه شیراز گفت: مؤلفه قدرت در جهان امروز و دیروز و جهان فردا و همیشه علم و دانش و آگاهی است و فرمودند ما باید در مسائل علمی جزو 10 کشور برتر دنیا باشم و تلاش کنیم.

وی بیان کرد: بنده به مناسبتی که در نماز جمعه امروز وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی حضور دارند و بذل محبت داشته‌اند و امروز در حضورشان هستیم، این نکته را عرضه می‌دارم که استان فارس از آمادگی و استعداد فوق العاده ای برای کمک کردن به پیشگری در عرصه‌های مختلف مسائل درمانی، بهداشتی بیماری‌های گوناگون پیشتاز بوده و هست، آماده همکاری و همراهی با دولت و آماده برداشتن بارهای مشکل دولت در این عرصه است که البته باید فضای کار برای استان فراهم شود و از این استعدادهایی که در کشور بعضی از آن‌ها بی نظیر است و مشابهی دیده نمی‌شود حداکثر بهره را داشته باشیم.

وی گفت: دیروز شاهد حضور وزیر محترم اقتصاد و دارایی بوده‌ایم و امروز شاهد حضور وزیر محترم بهداشت و درمان و آموزش پزشکی هستیم امیدواریم حضور این عزیزان منشأ خیرات و برکاتی برای این استان و رفع تنگناها و رفع مشکلات و معضلات باشد.

امام جمعه شیراز گفت: آخرین نکته ای که اشاره می‌کنم جهت روشن شدن و جلوگیری از بعضی تحرکات در فضای مجازی و بعضی از مطبوعات دگراندیش این نکته را عرضه می‌دارم؛ که در اصل 99 قانون اساسی این چنین آمده است شورای نگهبان نظارت بر انتخابات شورای خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مراجعه به اراء عمومی و همه پرسی را به عهده دارد.

آیت‌الله ایمانی گفت: این متن اصل 99 قانون اساسی است و در اصل 98 قانون اساسی این چنین آمده است که تفسیر قانون اساسی به عهده شورای نگهبان است یعنی اگر در قانون اساسی جمله ای نیاز به توضیح و تفسیر داشته باشد، مفسر آن جمله شورای نگهبان است که با تصویب سه چهارم آنان انجام می‌شود، جمله ای که در اصل 99 آمده است نظارت بر انتخابات است. نظارت کلمه ای عام و فراگیر است.

وی بیان کرد: در تفسیر شورای نگهبان این چنین آمده است: "نظارت مذکور در اصل 99 قانون اساسی استصوابی است و شامل تمام مراحل اجرایی انتخابات از جمله تأیید و رد صلاحیت کاندیدها می‌شود". این متن قانون اساسی بود که بنده برای توجه دادن برخی از صاحبان فضاهای مجازی و مطبوعات در آستانه برگزاری انتخابات اسفند 94 عرضه داشتم.
کد مطلب : ۱۰۳۷۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما