۰
plusresetminus
گزارش "حافظ نیوز" از یکصدو‌چهاردهمین جلسه علنی شورای شهر شیراز؛

ورود جدی شورا به موضوع ترافیک/ موازی‌کاری مجموعه‌های اقتصادی در شهرداری/ ایجاد اتاق فکر در شهرداری جهت جذب سرمایه‌گذار/ انتقاد از وزیر صنعت در حمایت از تولیدات بی‌کیفیت و گران‌قیمت/ به‌کارگیری اشخاص دین‌مدار در مسئولیت‌ها

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۰۱
عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورا با تأکید بر فعالیت‌های اقتصادی به عنوان یکی از دغدغه‌های شورا گفت: امروز شاهد وجود مجموعه‌های مختلف اقتصادی در شهرداری بدون مدیریت سازمان‌یافته هستیم و این امر سبب شده در بعضی موارد موازی‌کاری صورت گیرد و نتیجه مطلوب به دست نمی‌آید.
شورای شهر شیراز
شورای شهر شیراز
 به گزارش "حافظ نیوز"، غلامعلی ترابی در در نطق قبل از دستور يكصد و چهارمين جلسه علني شوراي شيراز با قدردانی از زحمات کارکنان شهرداری شیراز در هماهنگی با شورای شهر گفت: نزدیک به سه سال است که برنامه پنج ساله توسعه شهر شیراز به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده و در حال اجرا توسط مجموعه شهرداری است.

وی با اشاره به ضرورت کارشناسی درصد پیشرفت برنامه‌ها و اصلاح فرآیندهای لازم برای تحقق آن و اصلاح نقیصه‌های برنامه بیان کرد: از شهردار شیراز درخواست می‌شود گزارشی در این زمینه ارائه دهد.

عضو شورای شهر شیراز اظهار کرد: رئیس شورای شهر شیراز باید موضوع کارشناسی
ضرورت کارشناسی درصد پیشرفت برنامه‌ها و اصلاح فرآیندهای لازم برای تحقق آن
درصد پیشرفت برنامه‌ها را به کمیسیون‌های شورا ارجاع دهد و نتیجه این بررسی‌ها به عنوان دستور کار صحن شورا در جلسات خاص قرار گیرد.

ترابی با تاکید بر فعالیت‌های اقتصادی به عنوان یکی از دغدغه‌های شورا گفت: امروز شاهد وجود مجموعه‌های مختلف اقتصادی در شهرداری بدون مدیریت سازمان‌یافته هستیم و این امر سبب شده در بعضی موارد موازی‌کاری صورت گیرد و نتیجه مطلوب به دست نمی‌آید.

عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورا با بیان اینکه فعالیت شورا بر افزایش سرانه پارک‌ها و فضای شهر بوده است، تصریح کرد: سرعت این پروژه‌ها نسبت به دیگر پروژه‌های شهرداری از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست و چند پارک بزرگ شهر هنوز درگیر رفع مشکل تملک هستند و یا هیچ‌گونه طرح اجرایی ماندگاری ندارد.

وی با تاکید بر قاطعیت شورا
تحلیل نحوه تعامل بین حوزه شهرسازی شهرداری‌های مناطق و معاونت شهرسازی به عنوان یکی از معضلات ساختاری
در ورود به موضوع ترافیک گفت: اعضای کمیسیون حمل‌ونقل به شکل جدی به بررسی علل ناکارآمدی بعضی طرح‌های ترافیکی بپردازند.

به گفته ترابی، مبحث برون‌سپاری پس از فرازونشیب فراوان وارد عرصه اجرا شده است؛ ولی کماکان مردم از نحوه اخذ پروانه‌های ساختمانی و مسائل مرتبط به طور شدید گله مند هستند و بنابراین نیازمند بررسی مسائل و مشکلات موجود جهت تسریع در روند اجرایی ان و تقویت زیرساخت‌ها هستیم.

این عضو شورا با تصریح بر تحلیل نحوه تعامل بین حوزه شهرسازی شهرداری‌های مناطق و معاونت شهرسازی به عنوان یکی از معضلات ساختاری بیان کرد: باید مسؤلیت ها به مناطق تفویض شده و نظارت بر عملکرد حوزه شهرسازی مناطق توسط معاونت صورت پذیرد تا مردم از بلاتکلیفی نجات پیدا کنند.

رضا محمدیان نیز با تاکید بر ایجاد اتاق فکر توسط شهرداری شیراز تصریح کرد: این اتاق فکر ملزم به تبیین
وزیر صنعت و معدن به جای توهین به مردم و حمایت از تولیدات بی کیفیت و گران قیمت بايد در راستای سیاست‌های تقويتي در تقویت صنايع معدني و جذب سرمایه‌گذار به منظور پالایش مواد معدنی کشور و دیگر صنایع مرتبط قدم بردارد
و برنامه‌ریزی راهکارهای مختلف جذب سرمایه‌گذار برای رشد و توسعه شهر باشد.

به اعتقاد این عضو شورا، مدیران استان باید در به‌کارگیری اشخاصی که با رفتار خود سبب دین‌ستیزی می‌شوند دقت کنند تا افرادی که در عمل با اصل دین‌مداری، مسجدمحوری و اهل بیت(ع) زاویه دارند و به بهانه‌های مختلف کارشکنی می‌کنند در جمهوری اسلامی صاحب مسئولیت نباشند.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیرا با انتقاد از وزیر صنعت و معدن گفت: به جای توهین به مردم و حمایت از تولیدات بی کیفیت و گران قیمت بايد در راستای سیاست‌های تقويتي در تقویت صنايع معدني و جذب سرمایه‌گذار به منظور پالایش مواد معدنی کشور و دیگر صنایع مرتبط قدم بردارد.

به گفته محمدیان، متاسفانه بخشي از مواد معدني استخراج شده در كشور، به شكل خام صادر و پس از فرآوري در خارج، با قيمت‌هاي چندين برابري وارد كشور مي‌شود که با توجه به تاكيدات مقام معظم رهبري در خصوص تقويت بخش معدني، لزوم توجه هرچه بيشتر به ظرفيت‌هاي بخش خصوصي و جذب سرمايه‌گذار در اين حوزه را با توجه به پتانسيل معدني استان فارس، مورد تاكيد قرار داد.
کد مطلب : ۱۰۶۹۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما