۰
plusresetminus
گزارش «حافظ نیوز» از یک‌صد و بیست و سومین جلسه شورای شهر شیراز؛

از طنین شعار «مرگ بر آمریکا»ی شورائیان و ابراز برائت از توهین به حضرت زهرا(س) تا بررسی احداث پل‌های مکانیزه عابر پیاده و طرح ساخت بزرگترین پارک دنیا در باغ‌های قصردشت

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۴۵
عضو شورای شهر شیراز گفت: در شرایط حساس کنونی که مقام معظم رهبری بارها در خصوص خطر نفوذ استکبار هشدار داده‌اند، وظیفه ما برای حضور در صحنه مبارزه با استکبار جهانی، حساس‌تر از گذشته است.
شورای شهر شیراز
شورای شهر شیراز
به گزارش "حافظ نیوز"، زین‌العابدین عرب در یکصد و بیست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز، با بیان اینکه احداث پل‌های مکانیزه و برقی، یکی از راه‌های تشویق مردم به استفاده از پل است، گفت: ساخت پل‌های غیرمکانیزه با رمپ‌های طولانی و انواع فلزات هم به منظر شهری لطمه می‌زند و ضمن بی‌تفاوتی مردم در استفاده، باعث افزایش تلفات درون‌شهری می‌شود.

شهرداری می‌تواند با فاینانس یا شرایط دیگر خود کار احداث پل عابر پیاده مکانیزه را انجام دهد و بعد از ساخت بر روی آن تبلیغات انجام دهد

به گفته سخنگوی شورای شهر شیراز، در شیراز پل عابر پیاده غیرمکانیزه به تعداد زیاد در مناطق مختلف احداث‌شده اما به سبب عدم کار فرهنگی برای استفاده از پل و همچنین نامناسب بودن این پل‌ها، مردم از آن استقبال نکرده و تصادفات بسیاری در زیر همین پل‌ها رخ می‌دهد.

وی با مقایسه تعداد پل‌های مکانیزه در شیراز با اصفهان و تبریز بیان کرد: شهرداری می‌تواند با فاینانس یا شرایط دیگر خود کار احداث پل عابر پیاده مکانیزه را انجام دهد و بعد از ساخت بر روی آن تبلیغات انجام دهد.

سید محمدکاظم دستغیب نیز در این جلسه علنی با تصریح بر حفظ باغات قصردشت به عنوان ریه‌های شهر گفت: شهرداری شیراز 250 هکتار از باغات قصردشت را برای این موضوع تملک کرده که باید این روند ادامه یابد و شورای بودجه لازم را تأمین کند.

می‌توان با تملک باغات قصردشت شیراز، بزرگ‌ترین پارک دنیا را احداث کرد

به گفته این عضو شورا، می‌توان با تملک باغات قصردشت شیراز، بزرگ‌ترین پارک دنیا را احداث کرد و می‌توانیم مطابق با فرهنگ خود فضاهای متناسب را در آن ایجاد کنیم و این نوع پارک می‌تواند حفظ فضای سبز و کاهش آلایندگی و افزایش نشاط شهری را در پی داشته باشد و این پارک را می‌توان متناسب با عظمت و قدمت شهری شیراز به آیندگان هدیه داد و به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک دنیا ثبت‌شده و رونق گردشگری را در شیراز به ارمغان بیاورد.

طرح تحول در نیروی انسانی حلقه مفقوده شهرداری شیراز است

سید کمال پاک‌فطرت نیز در جلسه علنی امروز، طرح تحول در نیروی انسانی را حلقه مفقوده شهرداری شیراز دانست و گفت: تفاوت حقوق و مزایای کارکنان شهرداری با دستگاه‌های اداری دیگر، کاهش انگیزه کارکنان را رقم‌زده است.

به گفته این عضو شورا، عدم تعینن تکلیف وضعیت استخدامی کارکنان که به صورت شرکتی و قراردادی مشغول به کار هستند، عاملی برای تهدید سلامت اداری است.

وی با اشاره به توزیع بودجه بیان کرد: بایستی از پرداختن به امور فرعی عمرانی پرهیز کرد و چند طرح اساسی را به سرانجام رساند.

یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های ما راهکار دانش‌آموزمحوری برای تمرین مدیریت و بر عهده گرفتن مسئولیت است

محمدجعفر دوستدار، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی فارس که به مناسبت فرارسیدن 13 ابان، سالروز استکبارستیزی مهمان شورا بود، گفت: غفلت از مساجد باعث کم‌جمعیت و کم رونق شدن آن‌ها شده و تنها کارکرد آن‌ها به نماز محدودشده که گاه با جمعیت کم جوان برگزار می‌شود.

وی کم‌توجهی به لایه‌های درونی تهاجم فرهنگی را از دیگر غفلت‌های مسئولان دانست و افزود: غفلت از نوجوانان و جوانان از دیگر غفلت‌های عمده است که متاسفانه عده‌های کار با جوانان را دون شدن خود می‌دانند.

دوستدار در ادامه به فعالیت‌های بسیج دانش‌آموزی فارس اشاره و بیان داشت: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های ما راهکار دانش‌آموزمحوری برای تمرین مدیریت و بر عهده گرفتن مسئولیت است که این ابتکار از شیراز شروع شد و اکنون در کشور اجرایی شده است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی فارس بیان داشت: در بسیج دانش‌آموزی حرکت‌هایی با حمایت شورا و شهرداری انجام‌شده که اگر این حمایت‌ها تکمیل شود می‌توانیم در راستای غفلت زدایی بهتر کارکنیم.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های ما راهکار دانش‌آموزمحوری برای تمرین مدیریت و بر عهده گرفتن مسئولیت است که این ابتکار از شیراز شروع شد و اکنون در کشور اجرایی شده است.

طنین شعار  مرگ بر آمریکا در شورا

در ابتدای این جلسه، اعضای شورا به شعار مرگ بر آمریکا پرداختند.

سعید سیف، عضو شورای شهر شیراز در حاشیه شورا گفت: نمایندگان شورای شهر هم به عنوان اعضای این جامعه، باید در راستای آرمان‌های انقلاب همسو و همراه با سایر شهروندان، زمینه حضوری پرشور و شعور در راهپیمایی روز 13 آبان، بستر سازی کنند. 

وی افزود: مردم ایران در این سال‌ها نشان دادند که به هیچ عنوان زیر یوغ استکبار جهانی نرفته و نخواهند رفت و برپایی راهپیمایی نیز در راستای یادآوری این نکته مهم است که خلق و خوی استکباری آمریکا تغییر نخواهد کرد.

به گفته این عضو شورا، در مسائل کلان، همواره ما تابع ولایت هستیم نه تابع سیاست‌های دولت، اگر زمانی رهبر معظم انقلاب صلاح بدانند، مواضع نسبت به آمریکا تغییر کند حتما تبعیت خواهیم کرد.

سیف گفت: این حرکت اعضای شورای اسلامی شهر شیراز یک حرکت خودجوش محسوب می‌شود و همه مردم علاوه بر وظایفی که به واسطه مسئولیت ها عهده دار هستند، وظیفه‌ای سیاسی نیز در قبال انقلاب و آرمان‌های انقلاب اسلامی دارند و در شرایط حساس کنونی که مقام معظم رهبری بارها در خصوص خطر نفوذ استکبار هشدار داده‌اند، وظیفه ما برای حضور در صحنه مبارزه با استکبار جهانی، حساس‌تر از گذشته است.

ابراز انزجار و برائت از توهین به حضرت زهرا(س)

دو عضو شورای شهر شیراز از سخنان جاهلانه استاد دانشگاه آزاد مشهد در اهانت به ساحت مقدس حضرت زهرا(س)  ابراز انزجار کرده و آن را به‌شدت محکوم کردند.

مظفر مختاری، رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس گفت: در مورد اهانت‌هایی که از سوی این فردی که به‌عنوان استاد دانشگاه به حضرت زهرا روا داشته شده باید بگوییم که برای دانشگاه آزاد مشهد متأسف هستیم که از وجود افراد گزینش‌شده و دین آشنا برای ارائه مباحث دینی به دانشجویان بهره نمی‌برد.

وی افزود: بیان این سخنان یا ناشی از جنون آنی است یا مغرضانه و با تحریک افراد پشت پرده صورت گرفته و هم خود گوینده و هم رئیس آن دانشگاه باید در این دنیا و در قیامت پاسخگوی اهانت خود  باشند.

مختاری بیان کرد: دانشجویان و اساتید دین‌مدار و مخلصی که علاوه بر تحصیل در دانشگاه، در مکتب ولایت درس‌آموز علما و فقهای راستین هستند پاسخ این سخنان را خواهند داد.

 به گفته عضو شورای شهر شیراز، در کشور امام زمان (عج) که بسیاری از شهدای ما با رمز مقدس یا زهرا (س) به عملیات رفتند اهانت به ساحت مقدس پاره وجود رسول‌الله (ص) قابل‌گذشت نیست.

زهرا یقطین، مسئول کمیته بانوان شورای شهر شیراز نیز گفت: هر کسی حق اظهارنظر در مورد حضرت زهرا(س) به‌عنوان حجت کامل خلقت را ندارد و مسئله اهانت به مسئله ولایت و امامت درواقع جریانی است که پس از رحلت حضرت رسول اکرم (ص) آغاز شد و حضرت به‌نوعی این مسئله را می‌دانستند که خطبه غدیر را بیان فرمودند.

وی افزود: با وجود تأکیدات حضرت رسول اکرم(ع) بر کرامت عترت و اهل‌بیت بزرگوارشان، پس از رحلت ایشان موج اهانت‌ها و ظلم‌ها در حق این خاندان آغاز شد و مادر اهل‌بیت(س) سعی فراوان کردند که اصحاب را جمع کرده و از تشتت آراء جلوگیری کنند اما بسیاری از اهالی آن زمان عدم همراهی با جریان ولایت را پیش‌گرفته و اهانت و ظلم را در حق این خاندان روا داشتند.

این عضو شورا افزود: بحث شیعه‌هراسی با حمایت استکبار در جهان اسلام توسط تکفیریان و وهابیت دنبال می‌شود و دور از انتظار نیست که چنین سخنانی را هر از چند گاهی در داخل و خارج بشنویم اما از آنجا که این کشور صاحب بزرگی به نام وجود حضرت ولی‌عصر (عج) دارد این سخنان و جریان‌ها تأثیری بر قلوب و حرکت عظیم ملت ایران ندارد و این مملکت با قدرت به سمت فراهم آوردن بستر تحقق جامعه مهدوی پیش می‌رود.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: ما از توهینی که از سوی این استاد نادان و بی‌اطلاع از جریان اصیل دینی و تاریخ شیعه بیان‌شده ابراز برائت می‌کنیم.
کد مطلب : ۱۱۷۴۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما