۰
plusresetminus
دبیر دومین کنگره سکته مغزی:

دومین کنگره بین‌المللی سکته مغزی از یکم مهرماه در شیراز آغاز به کار می کند/ ارسال 70 مقاله به کنگره

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۹
دومین کنگره بین‌المللی سکته مغزی با حضور اساتید مطرح مغز و اعصاب جهان، از یکم تا سوم مهرماه در شیراز برگزار می‌شود.
سکته مغزی
سکته مغزی
به گزارش "حافظ نیوز"، عبدالحمید شریعت دبیر دومین کنگره بین المللی سکته مغزی و دانشیار گروه نورولوژی بیماری های مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست خبری این کنگره بین المللی، گفت: در جهان از هر شش نفر، یک به سکته مغزی دچار می شود و سکته مغزی پس از انواع سرطان ها و سکته قلبی، سومین بیماری در مرگ و میر و اولین یا دومین عامل ناتوانی در دنیا است که علایمی مانند فلج یک طرف بدن، تاری چشم و سرگیجه را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه این کنگره بین المللی با هدف آشنایی با درمان و پیشگیری از سکته مغزی برگزار می شود، در خصوص محورهای برگزاری کنگره افزود: در دومین کنگره بین المللی سکته مغزی، مباحثی پیرامون همه گیر شناسی، پیشگیری، درمان، خونریزی دهنده، درمان های حمایتی، توانبخشی و پرستاری از بیماران سکته ای توسط اساتید این حوزه مطرح می شود.

دبیر دومین کنگره سکته مغزی ادامه داد: این کنگره در سه کارگاه و چهار نوبت برگزار می شود که شامل شیوه ایجاد سکته مغزی برای پژوهش در حیوانات، سونوگرافی عروق مغز، تزریق سم بوتولیسم برای سفتی اندام ناشی از سکته مغزی است.

 افشین برهانی حقیقی، دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی سکته مغزی و عضو هیئت علمی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: ایده این کنگره بین المللی را که ریاست آن بر عهده دکتر محمدهادی ایمانیه، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، یک تا دو سال پیش آغاز شد و بر طبق روال کنگره های بین المللی، مورد تایید سازمان جهانی سکته مغزی، انجمن نورولوژی های مداخله ای که مرکز آن در آمریکا است و انجمن ایران با بیش از 1500 عضو، قرار گرفت.

وی با اشاره به ماهیت جهانی این کنگره و حضور اساتید معروف و مطرح دنیا در آن، تصریح کرد: در طول برگزاری این کنگره، می توانیم پیشرفت های علمی، پزشکی، فناوری و تحقیقاتی دانشگاه های کشور به خصوص دانشگاه علوم پزشکی شیراز را به دانشمندان خارج از کشور نشان دهیم و به کمک دستاوردهای علمی، جدیدترین و به روزترین روش های تشخیصی، کیفیت درمان را بهبود ببخشیم.

دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی سکته مغزی ادامه داد: سکته مغزی زن و مرد و گروه سنی نمی شناسد و برخلاف اذهان عمومی، در جوانان و کودکان نیز مشاهده می شود.
 
برهانی حقیقی اظهار داشت: یک‌سوم افراد زیر 65 سال و 15 درصد افراد زیر 45 سال که همان جوانان هستند، به سکته مغزی مبتلا می شوند و ما پزشکان بیشتر به دنبال شناخت عوامل سکته مغزی مانند قندخون، افزایش چربی خون، پرفشاری خون و مصرف دخانیات هستیم تا از بروز این مشکل در افراد پیشگیری شود.

وی بیان کرد: یکی از اتفاقات خوب در اجرای طرح تحول نظام سلامت، تحت پوشش قرار گرفتن داروی  داروی حل کننده لخته خون در مغز(TPA) است که چنانچه بیمار مبتلا به سکته مغزی، کمتر از چهار ساعت و نیم به اورژانس برسد، در شرایط خاص می توان با استفاده از این دارو وی را درمان و یا عوامل خطر آن را کاهش داد.

برهانی حقیقی یادآور شد: این کنگره در سه روز، با حضور 200 شرکت کننده و شش دانشمند مطرح و نامی دنیا برگزار می شود و قریب به 70 مقاله به کنگره ارسال شده است که به صورت شفاهی و پوستر به حاضران ارایه می شود.
 
کد مطلب : ۱۰۹۰۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما