۰
plusresetminus
نخستین جشنواره رسانه‌های دفاع مقدس/2- سردار مینایی‌فرد:

لزوم بررسی نقش رسانه‌ها در دوران دفاع مقدس/ وارونه جلوه دادن فاجعه منا؛ نشان از نفوذ رسانه‌های غرب

تاریخ انتشارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۴
رئیس کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس با بیان اینکه انتقال سیره شهدا در اولویت فعالیت رسانه‌ها باشد، گفت: بایدبا معرفی این سیره توسط رسانه‌ها و برگزاری جشنواره‌ها، چرایی استکبارستیزی و تداوم راه شهدا را تبیین کنیم.
سردار مینایی فرد
سردار مینایی فرد
به گزارش "حافظ نیوز"، سردار مجتبی مینایی‌فرد در نشست خبری برگزاری مراسم اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های دفاع مقدس در شیراز با ابراز تأسف از شهادت حاجیان در فاجعه منا گفت: در این مقوله نقش رسانه‌ها مطرح است و می‌توانند مؤثر باشند که چرا باوجوداینکه کشوری مثل نیجریه با وجود 600 کشته سکوت کرده و عزای عمومی اعلام نکرده است.

وی تصریح کرد: این نشان می‌دهد نفوذ غرب در رسانه‌ها چقدر عمیق است که با وارونه جلوه دادن واقعیت این فاجعه را به بی‌توجهی حاجیان به علائم هشداری می‌دانند.

رئیس کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس با بیان اینکه کشور آلمان در جنگ جهانی دوم از نقش مؤثر رسانه‌ها و تبلیغات در عبور از دیوار ماژینو استفاده کرد، ادامه داد: در عملیات رمضان عملیات روانی بسیاری داشتیم که به خاطر ضعف رسانه‌ای نتوانستیم ضبط کنیم.

وی با یادآوری اینکه وقتی پیشرفت‌های رزمندگان روزافزون شد در کنار جنگ سخت جنگ نرم هم‌شکل گرفت، خاطرنشان کرد: سخن امام انقلاب ما انفجار نور بود چون بیداری اسلامی را به دنبال داشته است و زمانی که امام قطعنامه را پذیرفت گفت به‌راستی صبح نزدیک است و ما در رویت خورشید هستیم، در این جنگ وجبی از خاک به دشمن داده نشد.

سردار مینایی فرد با بیان اینکه نقش رسانه‌ها در جنگ و انتقال مسائل دفاع مقدس سزاوار است، افزود: حسن بسیج رسانه در این است که در کنار برگزاری اجلاسیه 90 شکل گرفت و در سایت‌ها و روزنامه‌ها انعکاس پررنگ و داشت و امروز شاهد قشر پویا و کارآمد در این عرصه هستیم که بایستی این نقش برجسته‌تر از قبل باشد.

رئیس کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس با بیان اینکه انتقال سیره شهدا در اولویت فعالیت رسانه‌ها باشد، گفت: باید با معرفی این سیره توسط رسانه‌ها و برگزاری جشنواره‌ها، چرایی استکبارستیزی و تداوم راه شهدا را تبیین کنیم.

وی عنوان کرد: ما در جنگ ابزار امروزی را نداشتیم و تعداد روزنامه‌ها انگشت‌شمار بود ولی دشمن با تمام ابزار رسانه‌ای جهانی به جنگ آمد به همان شکل که در منا همه‌چیز را وارونه جلوه دادند، اتفاق امروز آمریکا در افغانستان همان موقع در جنگ هم بود که با جنگ‌های نرم کارهای روانی بر روی مردم انجام می‌داد ولی ماهیت جنگ مردمی و برخاسته از متن جامعه بود، عملیات والفجر 8 یک نوع عملیات فریب بود که منجر به آزادسازی قسمتی از فاو شد.

سردار مینا‌یی‌فرد گفت: بحث عربستان یک بحث سوء مدیریت انسانی است که تمام کشورها به نحوی قانع شدند که یک اطلاعیه ندادند و این نشان‌دهنده این است که ما از عوامل به نحوه مطلوب استفاده نمی‌کنیم.

وی بیان داشت: در جنگ رسانه‌ای می‌توانیم آفند هم داشته باشیم یعنی چیزی را بگیریم و آن را وارونه جلوه دهیم.
کد مطلب : ۱۱۰۲۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما