۰
plusresetminus
سید حسین ذوالانوار:

اصرار دولت برای برگزاری الکترونیکی انتخابات وجهی ندارد/ سرویس‌های جاسوسی در فضای وب احاطه کامل دارند

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۷
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: هنگامی که زیرساخت‌های برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک در کشور فراهم نیست، اصرار دولت برای برگزاری الکترونیکی انتخابات وجهی ندارد.
ذوالانوار
ذوالانوار
 به گزارش "حافظ نیوز"، سید حسین ذوالانوار در جمع خبرنگاران با اشاره به لغو شدن انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان در سه استان کشور گفت: لغو شدن انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان در سه استان کشور به دلیل مشکلات نرم افزاری نشان می‌دهد زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به صورت الکترونیکی هنوز در کشور مهیا نیست بنابراین از دولت محترم انتظار می‌رود برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی اصرار نورزد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: مسلماً برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی، دارای مزیت‌هایی از قبیل ضریب امنیتی بسیار بالاتر و کاهش خطاهای انسانی و همچنین تسریع در مشخص شدن نتایج آراست که این موارد سبب می‌شود برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی نسبت به سیستم‌های رایج دستی ارجحیت بیشتری داشته باشد.

ذوالانوار همچنین تصریح کرد: با وجود محصنات برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی، همانگونه که در نخستین تجربه برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی مشاهده شده است زیرساخت‌های لازم برای این نوع برگزاری انتخابات فراهم نیست و هنگامی که انتخابات محدودی چون سازمان نظام مهندسی ساختمان با معضل مواجه می‌شود، چه تصمینی وجود دارد انتخابات وسیع و با گستره چند ده برابری همچون مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در روز برگزاری انتخابات با معضل نرم افزاری مواجه نشود و به تعویق نیفتد؟

وی در ادامه گفت: نکته دیگری نیز که باید به آن اشاره شود این است که اساساً برگزاری انتخابات الکترونیکی بر بستر اینترنت، از ضریب اطمینان بالایی برخوردار نیست.

نماینده مردم شیراز در ادامه با اشاره به معایب و مضرات استفاده از شبکه اینترنت برای برگزاری انتخابات گفت: نخستین خطری که در این زمینه وجود دارد، احتمال لو رفتن اطلاعات محرمانه مربوط به ستاد برگزاری انتخابات و حتی تغییر نتیجه آرا از طریق حملات هکرها و بدافزارهاست.

ذوالانوار دسترسی و احاطه سازمان‌های جاسوسی به بستر اینترنت را دیگر معضل استفاده از بستر اینترنت برای برگزاری الکترونیک انتخابات برشمرد و افزود: مستندات قطعی حاکی از آن است که سرویس‌های جاسوسی کشورهایی چون آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی به اطلاعات موجود در فضای وب دسترسی و احاطه کامل دارند و حتی اگر سیستم برگزاری انتخابات، هدف حمله بدافزارها نیز قرار نگیرد، قطعاً مورد رصد سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه خواهد بود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن این موارد، به نظر می‌رسد راهکار مناسب برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی، بهره گیری از سیستم شبکه ملی اطلاعات و اینترنت ملی است و بهتر است دولت تا پیش از راه اندازی کامل این سیستم، اصراری به برگزاری الکترونیک انتخابات با استفاده از بستر اینترنت نداشته باشد.
کد مطلب : ۱۱۳۸۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما