۰
plusresetminus
نامه نه تشکل دانشجویی به استاندار فارس:

تاسف بار است که مسئولان آب را از کشاورزان دریغ می دارند/ آیا اقتصاد مقاومتی تنها برای قاب کردن شعار زیبایش و عمل نکردن به آن است؟

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۴
در این روز ها که تولید در داخل کشور ها حرف اول را در اقتصاد می زند، رفتار برخی از شما مسئولین اینگونه نشان میدهد که دچار یک خواب آلودگی شده و حاضر هستید به هر بهانه ای تولیدات داخل را رو به نابودی بکشانید؛ همین امر هم در مورد کشاورزان صدق می کند.
تاسف بار است که مسئولان آب را از کشاورزان دریغ می دارند/ آیا اقتصاد مقاومتی تنها برای قاب کردن شعار زیبایش و عمل نکردن به آن است؟
به گزارش "حافظ نیوز" نه تشکل دانشجویی استان فارس طی نامه ای به سید محمدعلی افشانی استاندار فارس در خصوص وضعیت گندمکاران این استان و همچنین چرایی قطع آب کشاورزان انتقاداتی را مطرح کردند.
متن این نامه که در اختیار پایگاه خبری تحلیلی حافظ قرار گرفته به شرح زیر می باشد:
 
جناب آقای افشانی

سلام علیکم؛
بگذارید در ابتدای نامه، کلام خود را با گفتاری از سوی رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) آغاز کنیم،ایشان می فرمایند:
«مستضعفان ولی نعمتان انقلاب هستند»
این سخن بنیان گذار انقلاب من باب جایگاه مستضعفان در جمهوری اسلامی می باشد و اهمیت این جایگاه را بار ها از زبان آن مرد فرزانه و مبارز شنیده ایم، ایشان همچنین رسیدگی به امور این قشر را از مهمترین وظایف جمهوری اسلامی یاد کرده اند. با این حال بسی جای تامل دارد چرا با گذشت 37 سال از انقلاب این قشر از جایگاه خود نزول یافته و متاسفانه،حمایت قابل توجهی را از سوی برخی مسئولین احساس نمی کنند و زمانی که دم از مطالبات خود می زنند جوابی دریافت نمی کنند و گویا این قشر(مستضعفین) که غالب مردم جامعه را تشکیل می دهند، در جمهوری اسلامی محکوم به سکوت هستند و اگر دم از مطالبات خود بزنند ضد اسلام و ضد انقلاب معرفی می شوند! لذا همیشه شاهدیم این قشر قربانی سیاست گذاری غلط و نا صحیح برخی سیاست مداران منفعت طلب می شوند، حال خواه خواسته شما مسئولین از روی آگاهی باشد یا ناخواسته از روی جهل باشد.
اخیرا شاهد ظلمی دیگر ازسوی شما مسئولین به کشاورزان زحمت کش استان بودیم  که همیشه همراه و یاوران انقلاب بوده اند و سر حلقه ی اصلی در تولید منابع غذایی محسوب می شوند و مورد بی توجهی حلقه بسته  برخی مسئولین استانی قرار گرفته اند.
در این روز ها که تولید در داخل کشور ها حرف اول را در اقتصاد می زند، رفتار برخی از شما مسئولین اینگونه نشان میدهد که دچار یک خواب آلودگی شده و حاضر هستید به هر بهانه ای تولیدات داخل را رو به نابودی بکشانید؛ همین امر هم در مورد کشاورزان صدق می کند.
در چند روز گذشته کشاورزان گندم کار(این محصول استراتژیک و یکی از اقلام لازم در سبد غذایی هر خانواده) که بذر های خود را از چند مدت پیش کاشته اند و اکنون منتظر رسیدن به مرحله دوم آبیاری و تثبیت کشت خود(گندم ها) می باشند این بار با سدی به اسم کمبود آب برای آبیاری روبرو شده اند. این موضوع  نه تنها محصولی استراتژیک مانند گندم که یکی از نعمات الهی می باشد را مورد تهدید قرار می دهد، بلکه امرار و معاش بیش از 5000 خانوار را تحت تاثیر قرار داده و خسارتی بالغ بر 120 میلیارد تومان برجا می گذارد.
جالب است سیاست برخی از مسئولین نادیده گرفتن این 5000 خانوار است گویا برای آنها مهم نیست این خانواده ها که تمام عمر خود را از طریق کشاورزی گذرانده اند، چه بر سر آنها می آید؟ آیا برای مسئولین مربوطه مهم نیست این بحران، موجب زیان120 میلیارد تومانی به اقتصاد کشور می شود؟ آیا دست و دل بازی در قبال نابودی این حجم از محصولات، خود نمونه بارزی از اسراف نیست؟ بسیار تاسف بار است که محصول کشاورزان برابر چشمان شما خشک و نابود شود و تنها پاسخ شما این باشد که ما به شما آب نمی دهیم و به جای آن خسارت ناشی از این اتفاق را به شما پرداخت می کنیم! به راستی منبع و ریشه این تصمیمات کجاست؟
چرا برای برخی مسئولین له شدن این خانواده ها زیر چرخ های سیاست ورزی های غلط، مهم نیست و تا کجا این بی برنامگی ها  باید ادامه داشته باشد؟
آیا به راستی ما مشکل کمبود آب داریم یا مشکل نبود مدیریت در موضوع آب؟
آیا این رواست در سالی که به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده است، با تولید کنندگان و محرکین اقتصاد کشور این چنین برخورد شود؟ آیا شعار سال فقط برای قاب کردن و استناد نمودن است و نه برای عمل کردن؟ این بود اقدام و عمل شما؟
هنوز طعم تلخ بی تدبیری برخی مسئولین کشاورزی استان در راستای امحای 1700 تن سیب زمینی در دهانمان مانده است. فراموش نکرده ایم برخی مسئولین استانی بی رحمانه حاضر شدند دسترنج ماه ها تلاش کشاورزان را به کام خاک دهند اما آنرا در جهت رفع مشکلات مستضعفین و محرومین به کار نگیرند.
گویا سیاست های کلی برخی مسئولین استانی در راستای هر چه نابود شدن و تضعیف نمودن محرومین و حاشیه نشینان و مستضعفین است؟
جناب آقای استاندار، ما شما را مسئول حفظ و امنیت معیشت این بزرگواران و زحمتکشان، می دانیم. آنها پیش از آنکه شما به چنین مقام هایی دست پیدا کنید، آن زمین ها را شخم زده اند و درو کرده اند و سالها پس از شما نیز به حول و قوه الهی این کار را  ادامه خواهند داد .
با این حال تشکل های زیر با توجه به این که فرصت محدودی برای جلوگیری از نابودی و خسارت بزرگ به تمام این کشتزار های گندم و دست رنج چندین هزار خانواده کشاورز باقی مانده است، وظیفه ی خود میدانند که با تمام ظرفیت خواستار رسیدگی هر چه سریعتر به وضعیت پیش آمده شوند و نسبت به هر گونه سهل انگاری هشدار دهند. از این رو اگر ظرف مدت سه روز آتی  واکنش جدی از سوی مقامات مسئول «در تعیین تکلیف سرنوشت این کشاورزان » و آرام شدن دل این بی قراران، مشاهده نکند و سرنوشت کشاورزی استان را در خطر ببیند به وظیفه ی انقلابی خود در راستای حمایت از مستضعفین عمل خواهند کرد.
 
به امید ظهور عدالت گستر گیتی
مجمع عدالتخواه دانشجویان دانشگاه های شیراز
مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه فسا
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد بیضا
تشکل اسلامی سیاسی وحدت نواندیشان
تشکل اسلامی سیاسی هرمان
تشکل دانشجویی غدیر استهبان
مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه آزاد شیراز
تشکل دانشجویی وصال دانشگاه آزاد شیراز
 
کد مطلب : ۱۴۰۰۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما