۰
plusresetminus

توهین بی شرمانه و بی سابقه یک استاندار به مسئولان و مردم نجیب استان فارس/ چرا اتصال فارس به دریا تا این اندازه سیاسی و احساسی شده است؟

تاریخ انتشارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۳
استاندار هرمزگان، مردم فرهنگ دوست فارس را به جرُم اجرای یک مصوبه قانونی دولت، «حرامی» و «دزد» خطاب کرد!
اعتراض مردم هرمزگان
اعتراض مردم هرمزگان
حافظ نیوز/ سرویس اجتماعی "حرامیان دزد"؛ واژه ای که پیش از این کم و بیش در نزاع های خیابانی و از زبان افراد چاله میدانی به گوش می رسید؛ اما حالا در کمال تعجب یک مقام عالی رتبه دولتی آن را خطاب به مردم نجیب، فرهنگ دوست و فرهیخته استان فارس به کار برده است!

جادری استاندار هرمزگان شامگاه جمعه در راس هیئتی عالی رتبه از جمله نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان و فرماندار پارسیان، وارد روستاهایی شد که از چندی پیش طبق قانون متعلق به خاک فارس به شمار می روند.  

استاندار غیربومی هرمزگان سخنان تند و تیز و عجیب و غریب خود را با توهین بی سابقه به مردم فارس آن هم تنها به جُرم اجرای یک مصوبه قانونی دولت و شورای عالی امنیت ملی مبنی بر اتصال فارس به دریا آغاز کرد و در همان ابتدای صحبت های خود، مردم غیور و فرهنگ دوست فارس را عده ای حرامی و دزد خطاب کرد که برای رسیدن به دریا، شبانه و به صورت غیرقانونی وارد خاک هرمزگان شده اند!

وی که خود به صورت غیرقانونی به روستاهای الحاق یافته به فارس رفته و سخن می گفت، در کمال تعجب ژست قانون مداری هم به خود گرفته و از مسئولین استان فارس بدلیل عدم رعایت قانون گله کرد(!) و گفت: به عنوان مجری قانون سیئه ای بالاتر از برهم زدن آرامش و عبادت مردم سراغ ندارم، اگر کار قانونی ملاک باشد هیچگونه اختلافی پیش نخواهد آمد ولی ما متأسفیم از اینکه عده ای بدون رعایت قانون و حتی بدون توجه به احساسات مردم با احساسات آنها بازی کردند.

استاندار هرمزگان در حالی دم از قانون زده است که طبق مصوبه صریح، روشن و شفاف شورای عالی امنیت ملی و همچنین مصوبه دولت قبل که اتفاقا یک بار دیگر هم در دولت تدبیر و امید به تصویب رسیده و توسط معاون اول رئیس جمهور به وزارت کشور ابلاغ شده است، 5 روستای کوچک و کم جمعیت غرب هرمزگان به استان فارس واگذار شده تا این استان قدرتمند نیز به آب های آزاد بین المللی راه یابد؛ اما حالا استاندار هرمزگان که به عنوان بالاترین مقام دولتی در یک استان وظیفه اجرای مصوبات هیئت دولت را برعهده دارد، نه تنها تن به اجرای قانون نمی دهد، بلکه مسئولین و مهمتر از آن مردم نجیب فارس را تنها به جُرم اجرای مصوبه قانونی دولت، دزد و حرامی خطاب می کند و اینجاست که این ضرب المثل قدیمی در ذهن انسان متبادر می شود که : "هرچه بگندد نمکش می زنند، وای به روزی که بگندد نمک!"

استاندار هرمزگان در ادامه و برای توجیه کردن عدم اجرای مصوبه دولت گفته است: اگر الحاق ۵ روستای غرب پارسیان قانون باشد، باید ابلاغ شود که نشده است. من از اقدامات نسنجیده همسایگان تعجب می کنم که از قانون حرف می زنند ولی خود آنها خلاف قانون عمل می کنند. مصوبه در سال ۹۲ صورت گرفته است که با حضور رئیس جمهور در هرمزگان مصوبه متوقف شد و هیچگونه دستور و ابلاغ جدیدی از طرف دولت، شورای عالی امنیت ملی و وزارت کشور به هردو استان فارس و هرمزگان داده نشده است.

این سخنان عجیب جادری در حالی بیان شده است که اسناد و مدارک، حاکی از واقعیتی غیر از آن است. تاکنون دستورات متعددی از سوی وزارت کشور به هر دو استانداری فارس و هرمزگان ابلاغ شده است که بدلیل آنکه دارای مهر محرمانه و به صورت طبقه بندی شده است، امکان انتشار آن میسّر نیست، اما به عنوان نمونه در سندی که در فضای مجازی بازنشر گسترده ای داشته است، در اسفندماه 93 و درست یک سال بعد از تاریخی که استاندار هرمزگان مدعی است از آن تاریخ به بعد هیچ چیز جدیدی به ما ابلاغ نشده است، دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور دولت تدبیر و امید با عنوان رئیس شورای امنیت کشور طی نامه ای به استانداران هرمزگان و فارس تاکید کرده است ترتیبی اتخاذ نمایید تا مصوبات جلسات شورای عالی امنیت ملی و هیئت محترم دولت مبنی بر انتزاع 5 روستا از هرمزگان و الحاق آن به استان فارس در تاریخ بیستم اسفندماه 93 به اجرا درآید. در این نامه که رونوشت آن به دبیر شورای عالی امنیت ملی، رئیس مجلس شورای اسلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، فرمانده نیروی انتظامی کشور و وزیر اطلاعات نیز ارسال شده است، همچنین تاکید شده تا استانداران هر دو استان، اقدامات توجیهی برای همراهی کلیه دستگاه ها، سازمانها، مسئولان، شخصیتهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را انجام داده و رسانه ها و خبرگزاریها را از حاشیه سازی بر حذر دارند. موضوعی که نه تنها در دستور کار جادری استاندار هرمزگان قرار نگرفته است، بلکه خود در راس حاشیه پردازان به ایراد سخنانی بی سابقه پرداخته است.

اعتراف آقای استاندار

نکته جالب دیگر آنکه استاندار هرمزگان در این سخنرانی عجولانه و غیرطبیعی خود، به نوعی اعتراف کرده است که این مصوبه هنوز به قوت خود باقی است؛ آنجا که گفته است: وقتی بیش از سه سال از یک مصوبه بگذرد عملا آن مصوبه اهمیت و جایگاه خود را از دست می دهد.

این سخنان به خوبی نشانگر آن است که هیئت دولت تاکنون حتی یک نامه هم دال بر لغو و یا حتی توقف این مصوبه به استانداری هرمزگان ابلاغ نکرده است -که اگر کرده بود، حتما آقای استاندار به آن نامه اشاره می کرد- و حالا استاندار دولت تدبیر و امید، در دیدگاهی کاملا شخصی تصمیم گرفته است چون بیش از سه سال از مصوبه همین دولت گذشته است، پس الحاق فارس به دریا دیگر اهمیت و جایگاه قبلی خود را از دست داده و می توان آن را غیرقانونی و تصمیمی شبانه جلوه داد!

جادری به همین میزان هم بسنده نکرده و عمل بسیار زشت، قبیح و غیرقابل قبول عده ای ناشناس در حمله فیزیکی به مسئولین ستاد ویژه اجرای الحاق در فارس را نه تنها محکوم نکرده، بلکه تقدیر هم کرده است!

استاندار هرمزگان در این زمینه گفته است: من به غیرت شما، به حمیّت شما، به بیداری شما، به شجاعت شما، و به این احساس مسئولیت شما افتخار می کنم. از اینکه وقتی شنیدید خونتان به جوش آمد و حرامیان را بیرون کردید!

این عبارات در حالی بیان شده است که شامگاه دوشنبه و در هنگامی که مسئولین استان فارس و شورای تامین شهرستان لامرد در حال سراکشی از روستاهای ملحق شده به فارس و ساحل اختصاصی این استان بودند، عده ای موتورسوار ناشناس در اقدامی وقیحانه به وسایل نقلیه مسئولین فارس با سنگ و چوب حمله کرده و آسیب های جدی به مسئولین و همچنین خودروهای آنان وارد کرده بودند.

فرماندار لامرد در خصوص حواشی به وجود آمده در بازدید چند روز گذشته برخی مسئولان در روستاهای الحاقی گفته بود: این بازدیدها به طور منظم از زمان ابلاغ مصوبه وجود داشته و موضوع جدیدی نیست و به همین منظور ستاد ویژه اجرای الحاق در استانداری فارس تشکیل شده و مقرر شده بود آخرین وضعیت مناطق الحاقی ،کمبودها و برنامه های آتی توسط فرمانداری لامرد تهیه گردد و به همین منظور تعدادی از مسئولین ادارات از این مناطق بازدید داشتند که متاسفانه مورد هجوم عده ای موتورسوار سازماندهی شده که از بخش های اطراف آمده بودند قرار گرفتند.

علاوه بر اینها استاندار هرمزگان در ادامه ی سخنان خود در جمع مردم پارسیان باز هم با لحنی بسیار بی ادبانه و هتاکانه گفته است: آقای فرماندار بی تدبیر، اگر شبی که شما به صورت مخفیانه وارد منطقه شدید، اتفاقی می افتاد چه کسی پاسخگو بود؟

استاندار هرمزگان به انتقاد شدید از معاون سیاسی استانداری فارس هم روی آورده و گفته است: معاون سیاسی استانداری فارس بعد از سه سال نامه ای را که معلوم نیست از کجاست را آورده و فرماندار لامرد نیز بدون هماهنگی و اطلاع و بدون رعایت موازین اخلاقی وارد منطقه شده است. از استاندار فارس بعید است که این حرکات غیرقانونی و غیر منطقی به دستور معاون سیاسی شما انجام شده است.

استاندار هرمزگان البته به جز ژست قانون مداری، فیگور اخلاق مداری هم به خود گرفته و در جمع مردم شهرستان پارسیان حرکت مسئولین فارس برای اجرای این مصوبه دولت را غیر اخلاقی و غیر منطقی توصیف کرده است و در ادامه افزوده: انتظار می رفت آداب همسایگی را به جا آورند و در این ماه مبارک آرامش مردم را به هم نزنند.

استاندار هرمزگان در حالی از اخلاق و منطق سخن به میان آورده است که قطعا این توهین بی شرمانه وی به مردم نجیب فارس در هیچ آیین و مرامی قابل توجیه نیست.

حال باید منتظر ماند و دید واکنش مسئولین استان فارس و وزارت کشور در قبال این هتاکی بی سابقه استاندار هرمزگان چه خواهد بود؟ و اینکه آیا وزیر کشور و مسئولین ارشد دولت تدبیر و امید با استانداری که به همین سادگی به تصمیمات آنها دهن کجی کرده و نه تنهای مجری قانون و مصوبات دولت نیست، بلکه تمام قد در مقابل اجرای تصمیمات دولت ایستادگی می کند، برخورد شایسته ای خواهند کرد؟!
 
کد مطلب : ۱۴۵۲۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
الف
feedback
Iran, Islamic Republic of
فارس افتخاراسلام وایران است استانداربی ادب بایدعزل شود
feedback
Spain
جمع کنید بابا مگر الان میاید هرمزگان ازتون ویزا میخوان من هم به عنوان یک لاری خودم رو هرمزگانی میدونم
شیرازی
feedback
Iran, Islamic Republic of
خلایق هرچه لایق جناب لاری الاصل هرمزگانی.
شیرازی
feedback
Iran, Islamic Republic of
این مقابله با رای شورای عالی امنیت ملی که به تصویب رهبری رسیده و هیئت وزیران هم اون رو تصویب کرده حکم محاربه با ولی فقیه رو داره و ایشون داره کشور رو دچار هرج و مرج میکنه و حد اقل مجازاتشون عزل ایشون هست!
دارابی
feedback
Iran, Islamic Republic of
اقای لاری ربطی به واگذاری یا غیر واگذاری نداره بحث توهین به مردم فارسه استان فارس نیازی به تو وامثال تو نداره که جو گیر شدی
feedback
Iran, Islamic Republic of
واقعا که مطالب سایت شما وقیحانه بود چرا میخواین با انتشاراین مطالب باعث تفرقه قومیتی شوید
حسین
feedback
Iran, Islamic Republic of
آره امثال شما نونتون از بندر عباس هست اگه خوش رقصی نکنید که دیگر از گشنگی میمیرید.
علی
feedback
Iran, Islamic Republic of
استاندار فارس بهتر به فکر روستاهای اطراف شیراز باشه که از کمترین امکانات محرومند مگه تا حالا کسی جلوی ما رو گرفته که از دریای خلیج فارس استفاده کنیم در ضمن این لامردی همیشه به دنبال منافع خودشان بوده اند
نامی
feedback
Romania
خودتون هر کاری دوست دارین انجام می دین برای خودتون قلمروی ایجاد کردین ولی استانای دیگه حق دفاع از خو ندارند
سیب خان
feedback
Iran, Islamic Republic of
درود بر مردم با غیرت و میهن دوست فارس که نسبت به پیشرفت کشور بی تفاوت نبوده و نیستند

در ضمن طرح اتصال فارس به دریا ، خودبخود میزانی شد برای سنجش فهم و درک برخی دوستان ...
feedback
Iran, Islamic Republic of
استان فارس در زمان خاتمی و وقتی موسوی لاری وزیر کشور بود تلاش کرد بخشی از استان بوشهر را جدا کند که با مقاومت مردم و مسولین بوشهر شکست خورد.
محمد
feedback
Iran, Islamic Republic of
استان فارس در زمان خاتمی و وزارت کشور موسوی لاری هم می خواست قسمتی از خاک بوشهر را جدا کند ولی با مقاومت مردم بوشهر شکست خورد