۰
plusresetminus
شورای اسلامی شهر شیراز؛

هشدار برای کاهش جمعیت در 20 سال آینده

تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۰
ئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اگر روند رشد جمعیت به روال فعلی باشد طی 20 سال آتی با بحران مواجه می‌شویم.
هشدار برای کاهش جمعیت در 20 سال آینده
به گزارش "حافظ نیوز"،غلام‌مهدی حقدل، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز شب گذشته، ۲۹ آذرماه در نطق پیش از دستور یكصد و نود و یكمین جلسه علنی این شورا با بیان اینكه ۴ دی‌ماه نیز به عنوان روز ثبت احوال نامگذاری شده است، گفت: باید به این قضیه توجه کنیم که یکی از دستورات دین مبین اسلام و فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله) که متأسفانه در چند سال اخیر خیلی جدی گرفته نشده است، بی توجهی به رشد جمعیت است.

غلام مهدی حقدل اظهار داشت: 27 آذر روز شهادت شهید دکتر محمد مفتح، روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده و باید به این نکته توجه کرد که وحدت حوزه و دانشگاه راه‌حل اساسی امام خمینی (ره) برای تحقق اسلام ناب محمدی بود.
حقدل ادامه داد: همچنین وحدت و همکاری این دو پایگاه فکری ـ فرهنگی جامعه، برای حفظ فرهنگی اصیل، در مقابل هجوم ارزش‌های غربی، ضروری است و به فرموده مقام معظم رهبری وحدت حوزه و دانشگاه گمشده‌ای است كه باید آن را بیابیم تا مجموعه نظام آموزشی و علمی ـ فرهنگی كشور به عنوان پیكر واحد در راستای مصالح عالیه اسلامی قرار گیرد
حقدل یادآور شد: اگر جامعه اسلامی ما با همین روال جمعیتی پیش برود، در 20 سال آینده با بحران جمعیت روبه‌رو خواهیم بود و جمعیت جوان کشور کاهش خواهد یافت و به همین منظور بر همه تکلیف است که در زمینه فرزندآوری و افزایش رشد جمعیت شیعه تلاش کنند و بیش از دو فرزند را تحویل جامعه دهند، زیرا داشتن دو فرزند فقط جبران حضور پدر و مادر برای نسل بعد محسوب می‌شود.
هادی شهدوست شهردار منطقه تاریخی شیراز، با بیان اینکه لازم است علوم پزشکی در این امر ورود کند و این مراکز را با برنامه ریزی مناسب جمع آوری کند، افزود: شهرداری زمانی برای جمع آوری این مراکز اقدام می کند که از جانب شورای شهر مکلف برای انجام این امر شود.

در این جلسه شهردار شیراز از بررسی مشکلات موجود در خصوص خرید واگن متروی شیراز در روز چهارشنبه با حضور معاون عمرانی وزیرکشور در شیراز خبر داد و گفت: مشکل اصلی متروی شیراز در خط یک، واگن است.
علیرضا پاک‌فطرت در راستای بررسی تخصیص اعتبار لازم در بودجه جهت تکمیل فاز 2 خط 1 قطار شهری، تصریح کرد: وعده محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور، مبنی بر پرداخت 150 میلیارد تومان به قطار شهری متاسفانه محقق نشد و تنها حدود 30 میلیارد تومان کوپن، برای تکمیل این طرح در نظر گرفته شد.
پاک فطرت آمادگی شهرداری شیراز را در خصوص حل مشکلات موجود قطار شهری اعلام کرد و گفت: با وضعیت موجود تا به امروز کار عمران و ساخت و ساز در قطار شهری شیراز متوقف نشده است.
لازم به ذکر است،  شهرداری 5 واگن را با هزینه و اعتبار خود خریداری کرده اما هنوز از لحاظ تجهیزاتی مشکلاتی وجود دارد.
انتهای خبر/111
کد مطلب : ۱۶۰۲۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما