۰
plusresetminus

محرومیت 30 هزار بیمه‌شده اقلیدی از دریافت کامل خدمات درمانی

تاریخ انتشاردوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۷
با اجرای طرح پزشک خانواده 30 هزار و 108 بیمه شده تأمین اجتماعی اقلید باوجود پرداخت حق بیمه از خدمات رایگان پزشک عمومی و داروخانه ای درمانگاه تأمین اجتماعی این شهرستان محروم شدند.
بر اساس قوانین سازمان تأمین اجتماعی تمام بیمه شدگان این سازمان حق دارند از خدمات رایگان درمانی ارائه شده در درمانگاه های تأمین اجتماعی بهره مند شوند اما با اجرای طرح پزشک خانواده 30 هزار و 108 بیمه شده این سازمان در شهرستان اقلید از خدمات رایگان پزشک عمومی و داروخانه ای درمانگاه تأمین اجتماعی این شهرستان محروم هستند و باوجود افزایش ظرفیت درمانگاه به سه پزشک عمومی تنها 7 هزار بیمه شده از این خدمات بهره مند می شوند.

رئیس درمانگاه تأمین اجتماعی اقلید امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان به ارائه خدمات پزشک عمومی و داروخانه ای به صورت اختصاصی برای بیمه شدگانی که در طرح پزشک خانواده زیرپوشش این درمانگاه قرار گرفتند اشاره کرد و افزود: خدمات رایگان دندانپزشکی، آزمایشگاهی، مامایی و تزریقات به صورت عمومی به تمام بیمه شدگان تأمین اجتماعی ارائه می شود.

علیرضا شریعتی فر عنوان کرد: با توجه به انتقاد و گلایه بیمه شدگان محروم از دریافت کامل خدمات درمانی درمانگاه تأمین اجتماعی اقلید و با پیگیری امام جمعه و فرماندار تنها یک پزشک عمومی برای پوشش بیشتر بیمه شدگان در طرح پزشک خانواده به این درمانگاه اضافه شده و باوجود انتقاد بیمه شدگان نتیجه دیگری به دست نیامد.

وی به ویزیت رایگان حداقل 270 بیمار در درمانگاه تأمین اجتماعی اقلید پیش از اجرای طرح پزشک خانواده و ویزیت حداکثری 230 نفر در روز شلوغ کاری پس از اجرای طرح پزشک خانواده در این درمانگاه اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیت درمانگاه تأمین اجتماعی اقلید و آمار بالای بیمه شدگان تأمین اجتماعی در این شهرستان در صورت عدم اجرای طرح پزشک خانواده در این درمانگاه تمام بیمه شدگان تأمین اجتماعی این شهرستان می توانستند از خدمات کامل درمانی ارائه شده بهره مند شوند.

شریعتی فر در پایان  به عملکرد ویژه درمانگاه تأمین اجتماعی اقلید در ویزیت اورژانسی پنج تا 10 بیمه شده تأمین اجتماعی خارج از طرح پزشک خانواده این درمانگاه اشاره کرد.

به گزارش فارس، بیمه شدگان تأمین اجتماعی اقلید در گلایه و انتقاد از اجرای طرح پزشک خانواده در درمانگاه تأمین اجتماعی این شهرستان و محرومیت بیش از 30 هزار بیمه شده از دریافت خدمات پزشک عمومی و داروخانه ای این درمانگاه با اشاره به پرداخت حق بیمه، بهره مندی از این خدمات را حق مسلم تمام بیمه شدگان دانستند نه گروه اندکی که زیرپوشش طرح خاصی قرار دارند و خواستار مساعدت مسئولان در رفع این محدودیت شدند.

این افراد بابیان اینکه حق بیمه را به صورت مداوم پرداخت می کنند و در صورت تأخیر به دلیل مشکل مالی و یا به هر دلیل دیگر ملزم به پرداخت جریمه تأخیر پرداخت می شوند، از عدم بهره مندی از تمام خدمات ارائه شده در درمانگاه تأمین اجتماعی این شهرستان انتقاد کردند.
 
منبع: فارس


کد مطلب : ۵۱۳۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما