۰
plusresetminus
بررسی میدانی ابعاد یک شایعه؛

آیا استاندار فارس طی روزهای آینده تغییر می کند؟/ استان فارس «استاندار فتنه گر» را نخواهد پذیرفت + مهمترین گزینه های احتمالی

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۴
اگر مسئولان وزارت کشور و یا نهادهای بالاتر از این وزارتخانه عزمشان را برای تغییر و تحول مدیریتی در استان فارس جزم کرده اند، جایگزین احمدی باید شخصی بومی و آشنا به استان فارس و نسبت به وی از توانمندی اجرایی بیشتر، مدیریت کلان بهتر و تعامل سازنده تری با ارگان ها، جریانات و نمایندگان ملت در بهارستان برخوردار باشد
آیا استاندار فارس طی روزهای آینده تغییر می کند؟/ استان فارس «استاندار فتنه گر» را نخواهد پذیرفت + مهمترین گزینه های احتمالی
به گزارش "حافظ نیوز" تغییر استاندار فارس از جمله مباحثی است که طی یک سال گذشته در محافل و فضای سیاسی استان فارس بارها به گوش رسیده است. شایعه ای که هر بار با مطرح شدنش افکار عمومی را به سمت و سوی مشخصی سوق می دهد و از توجه به برخی اولویت ها و مسائل اصلی استان باز می دارد، چند صباحی به تیتر یک برخی رسانه ها تبدیل می شود و سپس به ورطه فراموشی سپرده می شود.
شخص استاندار فارس اما تغییرات مدیریتی در راس استان را زاییده افکار مریض احوالان می داند و معتقد است قرار نیست اتفاق خاصی بیفتد. این بار اما شایعه تغییر استاندار فارس در سطحی وسیعتر مطرح شده و در برخی محافل از قطعی بودن این اتفاق طی روزهای آتی سخن گفته می شود.

آیا استاندار فارس تغییر می کند؟
پیش از اینکه به این پرسش پاسخ داده شود، باید به زوایای این ابهام پرداخت که اساسا شایعه تغییر استاندار را چه کسانی و با چه اهدافی مطرح می کنند. تا کنون، خاستگاه اصلی شایعه تغییر استاندار فارس جبهه اصلاحات در استان بوده است.
*- برخی معتقدند اصلاح طلبان رادیکال پروژه عبور از احمدی را کلید زده اند و با توجه به عدم همراهی استاندار با این جریان در بسیاری از مسائل سیاسی، تغییر احمدی با توجه به ارتباطات مستقیمی که میان بدنه اصلاحات در استان و برخی مقامات ارشد اصلاح طلب دولت پس از سفر رئیس جمهور به فارس ایجاد شده جدی ترین خواسته این جریان در حال حاضر محسوب می شود.
*- برخی دیگر نیز معتقدند استاندار فارس طی روزهای آتی تغییر می کند تا در شیراز و یا زادگاهش نامزد ورود به مجلس شورای اسلامی شود، چه آنکه اعتدالگرایان برای اسفند 94 و راهیابی به بهارستان برنامه ویژه ای دارند و از حداکثر ظرفیت ها برای نیل به این هدف بهره خواهد برد. علاوه بر این، شایعه سفارت احمدی در یکی از کشورها نیز به گوش می رسد.
*- در سوی دیگر ماجرا، عده ای نیز معتقدند قرار نیست هیچ اتفاقی بیفتد بلکه هرگاه تیغ نقد علیه عملکرد استاندار از سوی برخی جریانات سیاسی، نمایندگان مجلس و چهره ها جدی و جدی تر می شود، شایعه تغییر احمدی و آمدن یک استاندار رادیکال بر سر زبان ها می افتد تا بدین طریق، از بار مخالفت ها و نقدهای جریان مقابل و نمایندگان مجلس علیه احمدی کاسته شود و حتی حمایت هایی نیز از طرف جریانات منتقد برای تثبیت و ابقای وی صورت می گیرد و بدین ترتیب، تهدیدی به فرصت تبدیل می شود.

بررسی مهمترین گزینه های احتمالی
هم اکنون از اشخاصی چون «حسینعلی امیری» قائم مقام فعلی وزیر کشور و «رحمت الله خسروی» شهردار و نماینده سابق آباده به عنوان جدی ترین گزینه های مطرح شده برای جایگزینی احمدی نام برده می شود؛ هر چند نام برخی چهره های سیاسی دیگر نظیر علی اوسط هاشمی و یا سید ابوالفضل رضوی نیز برای تصدی استانداری فارس شنیده می شود.

استان فارس «استاندار فتنه گر» را نخواهد پذیرفت
مسلم آن است که استان فارس، طی سالهای گذشته فرصتهای بیشماری را برای پیشرفت و آبادانی هرچه بیشتر از دست داده است تا جایی که فارس در این روزها و بلکه سالها، در آمارهایی نظیر بیکاری، جمعیت زندانی، تلفات جاده ای و صنایع در رکود در کشور جزء استان های اول است که یکی از عوامل اصلی این اتفاق نیز درگیر شدن مسئولان به تنازعات بی حاصل سیاسی و کوتاه بودن عمر مسئولیت هاست. به راستی در تحولات مدیریتی این روزهای استان فارس، بیشتر توانمندی و شایسته سالاری مد نظر و ملاک عمل بوده است و یا معیارهایی نظیر اصولگرا و یا اصلاح طلب بودن مدیران؟
در این شرایط، در حالی که به نظر می رسد تغییر استاندار هیچ دستاورد مثبتی برای استان نخواهد داشت، اگر مسئولان وزارت کشور و یا نهادهای بالاتر از این وزارتخانه عزمشان را برای تغییر و تحول مدیریتی در استان فارس جزم کرده اند، جایگزین احمدی باید شخصی بومی و آشنا به استان فارس و نسبت به وی از توانمندی اجرایی بیشتر، مدیریت کلان بهتر و تعامل سازنده تری با ارگان ها، جریانات و نمایندگان ملت در بهارستان برخوردار باشد و اگر قرار باشد ملاک این تغییر تنها مسائل سیاسی باشد باز هم باید برای استان فارس تاسف خورد!
از سوی دیگر، این روزها نام برخی افراد برای تصدی استانداری فارس به گوش می رسد که در سابقه خویش سوابق سوئی چون تحصن در مجلس ششم و امضای نامه معروف جام زهر به رهبر انقلاب می باشند، افرادی که بعضا صلاحیت آنها توسط شورای نگهبان برای نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی طی سالیان گذشته رد شده است و بعضا از چهره های تندروی احزاب منحله اصلاح طلب به حساب می آیند.
در وهله نخست به نظر می رسد چنین اشخاصی از سوی وزارت کشور برای تصدی استانداری استانی چون فارس معرفی نشوند اما حتی اگر فرض کنیم چنین شخصی با چنین سوابقی، برای تصدی استانداری فارس معرفی شود، این احتمال که از سوی نماینده ولی فقیه در استان مورد پذیرش قرار نگیرد و مخالفت نمایندگان ملت در بهارستان را نیز برانگیزد و موجب برانگیختن صدای اعتراض برخی جریانات سیاسی و اجتماعی نیز گردد بسیار محتمل تر از هر اتفاق دیگری می تواند باشد، اتفاقی که پیش از این نیز یک بار دیگر در سالهای نه چندان دور در فارس روی داده و این استان را برای مدتی درگیر حواشی و مسائل انحرافی کرده است.
کد مطلب : ۷۴۶۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
عباس
feedback
وقتی که شما در این استان بر طبل تفرقه میان اصولگریان میکوبید و به خاطر منافع شخصیتان مانع اتحاد اصولگریان میشود و فقط به فکر حفظ منافع و جایگاه خودتان هستید و کاری به مردم و ارزشهای انقلاب ندارید مسلم است که اصلاح طلبان و فتنه گران پر و بال در می اورند و جولان میدهند
با این طرز عملکرد شماها باید منتظر افاجعه های عمیق تر در این استان باشیم که تغییر استاندار در پیش آن هیچ می باشد