۰
plusresetminus
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های فارس:

از ورود افراد بدسابقه به صحنه مدیریت استان فارس پیشگیری شود

تاریخ انتشارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۵
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های استان فارس در نامه ای خطاب به نماینده ولی فقیه در این استان اعلام کردند: مسئولین مربوطه در این برهه حساس از تاریخ استان فارس سکوت بی موقع و بی دلیل خویش را بشکنند تا از ورود افراد بدسابقه به صحنه مدیریت کلان استان پیشگیری شود.
از ورود افراد بدسابقه به صحنه مدیریت استان فارس پیشگیری شود
به گزارش دریافتی حافظ نیوز، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های استان فارس در خصوص حوادث اخیر این استان و   نحوه انتخاب و ویژگی های استاندار فارس خطاب به  آیت الله ایمانی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز نامه ای نوشتند که متن کامل آن به شرح ذیل است:
به نام خدا
محضر حضرت آیت الله ایمانی (دامة برکاته)؛ نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس
سلام علیکم
احتراما با آرزوی قبولی طاعات و عبادات حضرتعالی در ایام ماه مبارک رمضان همانگونه که مستحضرید در روزهای گذشته شاهد تغییر مدیران رده بالای استان فارس هستیم و این روند پس از استعفای استاندار سابق استان فارس، جناب آقای دکتر احمدی و پذیرش استعفای ایشان از جانب وزیر محترم کشور نمود بیشتری دارد.

تغییر مسئولیت در حکومت اسلامی با نگرش تکلیف محور نه تنها رویدادی طبیعی است بلکه امری قابل ستایش محسوب می شود اگر با عنایت به مقتضیات زمان و مکان و در راستای تسهیل خدمت گزاری صورت پذیرد. لذا توجه به ابعاد گوناگون فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مختص استان فارس در تغییر و انتصاب بالاترین مقام اجرایی استان ضروری است چرا که رکورد تغییرات متداول و متمادی استاندار فارس در سال های اخیر بدون اغراق یکی از مهم ترین مؤلفه هایی بوده که همواره تأثیرات منفی اش را بر پیکره پیشرفت استان وارد آورده که بر همگان آشکار است.

در این رهگذر اما آنچه موجبات چنین مضراتی را فراهم کرده، اولویت داشتن "نگاه حزبی و کسب منافع شخصی" در انتخاب استاندار است و عده ای همواره در جهت کسب منافع شخصی خویش و خلاف آرمان های صریح انقلاب از هیچ کوششی در مسیر انتخاب استاندار دلخواهشان دریغ نکرده اند؛ حال آنکه در این برهه از زمان بار دیگر فعال گشته و گزینه هایی را برای تصدی سمت استانداری فارس مطرح می کنند که کمترین قرابتی با گفتمان اصیل انقلاب اسلامی دارند و در سابقه شان جز لکه های سیاه جنجال آفرینی، وابستگی به باندهای قدرت و ثروت، افراط گرایی سیاسی، اشرافیت طلبی، تهییج جریانات مخالف با نظام و مردود در آزمون فتنه های مختلف کشور، عملکرد قابل دفاعی را در شأن تصدی مدیریت اجرایی سوم حرم اهل بیت (علیهم السلام) نشان نمی دهد.

امام جمعه محترم شهر شیراز؛
یقینا حضرتعالی واقف به این نکته هستید که آنچه استان فارس بیش از هر چیز به آن نیاز دارد اشاعه اندیشه پشتکار توأم با آرامش در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است و این امر تحقق نمی یابد جز با انتخاب مدیری که ضمن دارا بودن سوابق موفق، دل در گرو آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی داشته باشد. فردی که با کمترین وابستگی به جریانات خاص سیاسی به دنبال تحقق شعار سال با در نظر داشتن مصالح عالی کشور باشد و این نکته در سابقه عملکرد وی بروز و ظهور داشته باشد.
حضرت آیت الله ایمانی؛
مع الوصف با مختصر توضیحاتی که محضرتان عرض شد و اخباری که از گوشه و کنار این استان مبنی بر انتخاب گزینه طرفدار فتنه به گوش میرسد، بسیار نگرانیم از تشدید فعالیت گروه های مخالف و طرفدار فتنه جهت نقش آفرینی مؤثر در پروسه انتخاب استاندار و انفعال غیرقابل توجیه که نمایندگان مردم و مسئولین تاثیرگذار در این رابطه پیشه کرده اند. کسانی که نمایندگی مردم این استان را در مجلس شورای اسلامی در اختیار دارند چرا این روزها نقش فعال و موثری در مخالفت با مطرح شدن گزینه های مسموم به فتنه و مطرود ملت ابراز نمی کنند؟ تاسف آور است که شائبه حفظ صندلی و صیانت از قدرت شخصی بار دیگر در بین برخی منتخبین مردم استان شیوع پیدا کرده، انگار فراموش کرده اند منصب دار حکومت اسلامی اند که از یک موضع گیری انقلابی دریغ می کنند و یقینا این رفتارها در حافظه تاریخی مردم ولایتمدار ثبت و ضبط خواهد شد.

مردم فارس از رفت و آمد های متعدد وابستگان به باندهای قدرت و ثروت که کمتر فعالیتی برای پیشرفت استان کرده باشند، ناراضی اند و قطع ادامه این مسیر در صورتی میسر می گردد که مسءولین ارشد و تاثیرگذار این استان بدون محافظه کاری و دو دوتا کارهای مرسوم، با توکل بر خدا و نیت خالصانه به مقابله با انتخاب استحاله شدگان فرهنگی و خودفروختگان سیاسی بپردازند.
مردم فارس بارها نشان داده اند که پذیرای منحرفین از آرمان های انقلاب نیستند فلذا استاندار فارس می بایست با زیور ایمان و اخلاق، عدالت و اعتدال را در مواجهه با تمام اقشار سرلوحه کار خود قرار داده و زیربنای اعتقادی خود را در عمل بر مبنای صداقت و صراحت پایه ریزی نماید.

در پایان دانشجویان انقلابی بر خود تکلیف دانستند که نکات فوق را به سمعتان رسانیده، مراتب اعتراضشان را بعنوان جمعی از جامعه نخبگانی استان به سکوت گسترده مسئولین ذی ربط و نمایندگان استان فارس اعلام کنند و از حضرتعالی که همواره نقش موثر خویش را در هدایت و نظارت بر فعل و انفعالات استان ایفا نموده اید خواستاریم تا بار دیگر با رهنمودهای دلسوزانه و پدرانه از ادامه رفتار منفعلانه و محافظه کارانه نمایندگان مردم استان فارس در این رابطه پایان دهید. باشد که مسئولین مربوطه در این برهه حساس از تاریخ استان فارس سکوت بی موقع و بی دلیل خویش را بشکنند تا از ورود افراد بدسابقه به صحنه مدیریت کلان استان پیشگیری شود.
” والعاقبة للمتقین "
انتهای پیام/

 
کد مطلب : ۸۳۰۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما