۰
plusresetminus
سید حسین ذوالانوار نماینده مردم شیراز در مجلس:

خبرنگاران ایجاد فضای شفاف و آزاد خبری را در جامعه تحقق بخشند

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۶
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: از مسئولانی که نقدهای منصفانه خبرنگاران را بر‌نمی‌تابند و اجازه ایجاد فضای آزاد خبری را از جامعه سلب می‌کنند باید به‌شدت مقابله کرد.
به گزارش "حافظ نیوز" سید حسین ذوالانوار نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار گفت: خبرنگاری شغلی شریف و از رسالتهای پیامبران الهی بوده است و امروز نیز خبرنگاران در جامعه ما با تاسی از پیامبران در حال خدمترسانی به آحاد مردم هستند.
 ذوالانوار در ادامه افزود: در جامعه ما به دلیل مشغله های فراوانی که برای مسئولان و مردم وجود دارد، متاسفانه روزمرگی و غفلت از امور مهم فراگیر شده و در چنین شرایطی، از خبرنگاران انتظار می رود بیداری و بیدارگری آحاد جامعه و مطالبه گری از مسئولان را سرلوحه کار خود قرار دهند.
این نماینده مجلس در ادامه افزود: در جامعه ای که جریان آزاد خبری وجود داشته باشد و همه مسئولان و ارگان ها فعالیت های خود را زیر ذره بین دقیق رسانه ها بیابند فساد شیوع پیدا نخواهد کرد و تخلف به کمترین حد خود خواهد رسید.
نماینده مردم شیراز در ادامه با اشاره به سختی های شغل خبرنگاری افزود: علیرغم اهمیت فراوانی که فعالیت های خبرنگاران برای آگاه سازی جامعه به دنبال دارد، اما این شغل از سختی های فراوانی برخوردار است و حقوق کم و در بسیاری از موارد آینده شغلی مبهم، بسیاری از اعضای جامعه خبری کشور را رنج می دهد.
ذوالانوار همچنین با اشاره به برخی مشکلات موجود خبرنگاران برای مخابره حقایق جامعه افزود: معمولا خبرنگاران اگر بخواهند با زبانی صریح، از مسئولان پرسشگری و مطالبه گری داشته باشند با محدودیت های فراوانی مواجه می شوند و نقد صریح حتی اگر منصفانه نیز باشد در برخی موارد می تواند منجر به از دست دادن موقعیت شغلی برای خبرنگاران شود بنابراین از یک سو باید درود فرستاد به خبرنگاری که حقیقت و عدالت را با هیچ چیز دیگر عوض نمی کند و از سوی دیگر، باید انتقاد کرد از مسئولانی که نقدهای منصفانه خبرنگاران را بر نمی تابند و اجازه ایجاد فضای آزاد خبری را از جامعه سلب می کنند.
این نماینده مجلس در انتها خاطر نشان کرد: برای حل معضلات صنفی خبرنگاران، از دریافت راهکارها و پیشنهادات این قشر شریف از جامعه استقبال می کنیم و آماده ایم در صورتی که نقایض قانونی در این باره وجود دارد، برای حل آن و یا تعریف راهکارهای جدید در قالب طرح های پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی پیش قدم شویم.
 
کد مطلب : ۹۷۴۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما