۰
plusresetminus
سعید سیف در گفتگو با «حافظ نیوز»:

مشکلات قانونی زمین فعلی کانون رهپویان وصال شیراز حل‌و‌فصل شود/ جایگاه فعلی کانون به «مقتل شهدا» تبدیل شده است/ این مجموعه می‌تواند فرهنگ بافت‌های دیگر شهر را احیا کند

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۸
عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز گفت: باید تصمیمی که در راستای واگذاری زمین در باغ مذکور به مجموعه نامبرده گرفته شده برای طولانی مدت باشد به گونه ای که این مجموعه نگرانی از این بابت نداشته باشند.
کانون رهپویان وصال
کانون رهپویان وصال
سعید سیف در گفتگو با "حافظ نیوز" به مسائل پیرامون «تصویب لایحه ای توسط شورای شهر شیراز مبنی بر واگذاری دو هزار مترمربع زمین از بوستان جنت واقع در خیابان شهید فرزدقی به کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز با قید حفظ مالکیت زمین برای شهرداری شیراز» پرداخت.

وی با بیان اینکه بهتر است در مرحله اول مشکل زمین فعلی این مجموعه فرهنگی حل و فصل شود؛ چراکه جایگاه فعلی رهپویان وصال در واقع به مقتل شهدا تبدیل شده است، گفت: باید تصمیمی که در راستای واگذاری زمین در باغ مذکور به مجموعه نامبرده گرفته شده برای طولانی مدت باشد به گونه‌ای که این مجموعه نگرانی از این بابت نداشته باشند.

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه تلاش جدی در خصوص ماندن این مجموعه در محل فعلی به اندازه صورت نگرفته است، تأکید کرد: شایسته ترین تصمیم در خصوص کانون رهپویان وصال این است که مشکلات زمین فعلی حل‌و‌فصل بشود و این مجموعه همچنان در محل فعلی به فعالیت هایش ادامه بدهد.

سیف با تأکید بر آرامش در این مجموعه برای ادامه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی خود تصریح کرد: در نگاه اول بهترین حالت این است که مشکلات فعلی حل‌وفصل و موانع قانونی نیز برطرف شود و تغییری در مکان آن به وجود نیاید؛ زیرا این مجموعه نیاز داد فضایی با دوام و البته با رعایت
باید این را مدنظر داشته باشیم که مکانی که این مجموعه به آنجا منتقل می شود از لحاظ قانونی، شرعی و اخلاقی مشکلی نداشته باشد
همه جوانب احتمالی و اتفاقی در اختیار داشته باشد تا با مشکلی مشابه مواجه نشود.

وی در ادامه گفت: در گام دوم اگر لازم است این مجموعه به مکان دیگری منتقل شود بهتر است به نقطه‌ای از شهر برود که نیاز مبرم به فعالیت های فرهنگی دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی - اجتماعی شورای شهر شیراز خاطر نشان کرد: با توجه به مخاطبان این مجموعه، می توان آمار درصدی از شرکت کنندگان گرفته شود تا مشخص شود که بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان از کدام نقطه شهر است و برای بهتر شدن شرایط و کاستن هزینه و انرژی ها به جای اینکه افراد به سمت کانون بیایند کانون نزدیک به آنها باشد.

وی عنوان کرد: با این اقدام نه تنها از هزینه‌ها کاسته می‌شود بلکه مشکلات ترافیکی و غیره نیز وجود نخواهد داشت؛ البته باید این را مدنظر داشته باشیم که مکانی که این مجموعه به آنجا منتقل می شود از لحاظ قانونی، شرعی و اخلاقی مشکلی نداشته باشد.

سیف در بخش پایانی گفتگوی خود با "حافظ نیوز" ، در مورد انتقال این مجموعه به بلوار مطهری جنوبی بیان کرد: این زمین در فاصله تقریبا کمتر از دو کیلومتری مکان فعلی کانون رهپویان وصال است و موقعیت خوبی نیست؛ چرا که بهتر است این مجموعه یا در جایگاه فعلی اش ادامه فعالیت بدهد و یا اینکه برای احیای فرهنگ مذهبی بافت‌های دیگر به مکان‌هایی غیر از محدوده شهید آقایی برود تا وضعیت آن بافت‌ها بهبود پیدا کند.

این عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: این مجموعه پتانسیل خوبی دارد و با حمایت‌هایی که از مجموعه‌های فرهنگی باید بشود می‌تواند در جاهای دیگر نیز مؤفق عمل کند.
کد مطلب : ۹۹۸۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
feedback
Iran, Islamic Republic of
مصوبه واگذاری زمین به اتفاق ارا تصویب شده. موقع رای گیری اقای صیف خواب تشریف داشتن؟ اگر ایشون مخالف واگذاری این زمین بوده چرا تو صحن اعلام نکرده؟!