۰
plusresetminus
به مناسبت سالروز میلاد حضرت مسیح(ع) و آغاز سال نو میلادی؛

آیا آئین و احکام «مسیحیت راستین» با «اسلام حقیقی» تفاوت دارد؟/ تداوم توطئه مخفی کردن «انجیل بَرنابا» پس از 15 قرن!

تاریخ انتشارجمعه ۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۴۲
روز 25 دسامبر، سالروز ولادت حضرت عیسی (ع) پیامبر برگزیده خدا و رحمت واسعه الهی بر بنی اسرائیل و دیگر آحاد بشر است.
انجیل برنابا
انجیل برنابا
حافظ نیوز/ سرویس فرهنگی در حدود دو هزار سال پیش و در زمانه ای که خشونت و تصلّب در بسیاری از مناطق جهان پراکنده و گسترده شده بود و بدعت های گوناگون در دین موسی(ع)، موجب ظلم و استیلای روحانیون مذهبی بر مردم شده بود خداوند متعال عیسی بن مریم (ع) را به پیامبری برانگیخت. پیامبری که آمدنش در الواح موسی (ع) وعده داده شده بود و وجودش بر روی زمین نشانه آشکار معجزه الهی و رحمت و برکت برای آدمیان بود.
پیامبری که پس از سالها دعوت مردم به توحید و اقامه عدل و ترویج عطوفت و مهربانی، پیش از هزیمت و تصلیب به دست رومیان، به امر خدا به آسمان عروج کرد و روزی با مهدی آل محمد (ص) خواهد آمد و بر قیام او صحه خواهد گذاشت و خود یکی از بزرگترین یاران او خواهد بود...

چهره مخدوش شده پیامبری از جنس رحمت...

متاسفانه تصویری که از مسیح (ع) در عهدین مقدس (تورات و انجیل) ترسیم می شود هیچگونه همخوانی با یک پیامبر الهی ندارد، نه فقط او بلکه دیگر پیامبران نیز در عهدین چنیند. از حضرت آدم و نوح گرفته تا داود و سلیمان (علیهم السلام) هیچ کدام چهره واقعی یک پیامبر را در عهدین ندارند. پیامبران ترسیمی در عهدین اهل زنا و شراب و دسیسه چینی هستند (نعوذ بالله) و حتی نسبت به دیگر خلایق هم از نبوغ و تمایز عقلی برخوردار نیستند، اصلا معلوم نیست که خدا چرا اینها را به عنوان برگزیده به میان خلق فرستاده؛ در واقع آنها بیشتر به پادشاهان و مصلحان اجتماعی می مانند تا پیامبران خدا، پیامبر از منظر عقل و منطق باید برگزیده خدا از خلق باشد که به سوی خلق مبعوث می شود و منطقا خود او در انتخاب شدنش نقشی نداشته است (نمی توانسته اراده کند که پیامبر شود) و در انتخاب نفر بعد هم نقش ندارد.
با این همه متاسفانه شاهد وجود موارد متعددی در کتاب مقدس هستیم که انسان را ناگزیر می کند که در برابر حقیقت و منطق از یک سو و متون این کتب از سوی دیگر یکی را برگزیند.
داود (ع) در تورات پادشاه مقتدری است که عاشق همسر یکی از فرماندهان سپاهش می شود (نعوذ بالله) و برای کشتن این فرمانده و تصاحب همسرش دسیسه چینی می کند و نهایتا وی را به کام مرگ می فرستد... نوح (ع) پیامبری است که اهل شراب و مستی است (نعوذ بالله) و یعقوب شخصی است که میراث نبوت را از برادرش می دزد و این چنین به جای او پیامبر می شود! و روزی که خدا در هیبت یک آدم به زمین هبوط می کند با وی کشتی گرفته و وی را شکست می دهد!
چگونه می توان باور کرد که این متون همه الهام از جانب خداوند متعال و روح القدس است؟ چگونه می توان در صحت این متون شک نکرد؟ بنابراین چگونه می توان به چهره ترسیم شده از مسیح (ع) در عهدین اعتماد کرد و سخنان نقل شده از او را کلمات و اقاریر او دانست؟
عهدین مقدس بسان دریایی از در و مروارید است که متاسفانه به دلیل توطئه برخی علمای یهود و زعمای بنی اسرائیل و برخی اسقف های خائن به مسیح (ع) طی هزاران سال به شدت دستخوش تغییر و آمیخته به لجن جهل و کثافات خرافه و تحریف شده است. به نحوی که حتی تناقضات آشکاری میان متون واقعی و متون تحریفی در عهدین به چشم می خورد.
به عنوان مثال عیسی مسیح (ع) در عهدین، پیامبری است از جانب خدا که هم شراب درست می کند و هم شراب می نوشد و هم به دیگران شراب می نوشاند! در حالی که در همین کتاب عهدین، در نه قسمت مجزا ذکر شده است که خداوند متعال و پیامبرانش مردم را از میگساری و شراب نوشیدن منع می کنند! در جای دیگر مسیح (ع) پسر خدا و بلکه هم جنس از روح خدا معرفی می شود!
 
در جستجوی حقیقت ( انجیل بَرنابا)

در حدود یک قرن پس از عروج عیسی (ع)، ده ها نسخه از اناجیل (انجیل های) مختلف در جامعه مسیحیت پدیدار شد که مورد استفاده گسترده کلیسا و روحانیون مسیحی و حتی مردم عادی قرار می گرفت. چرا؟ چون خود عیسی مسیح (ع) هیچگاه کتابی ننوشت و مکتوبی از خود بر جای نگذاشت و کلمات و اقاریر وی توسط حواریون او دهان به دهان نقل می گشت و بعضا آنها و شاگردانشان، اقدام به کتابت آنها می کردند. حال سوال اینجاست که چرا خود عیسی مسیح (ع) کتابت انجیل را بر خود مقرر نمی دانست؟ چون او فرستاده خداست و فرستاده خدا نمی تواند بر قول و اندیشه خود عمل نماید بلکه تنها مامور به انجام وظایف محوله الهی است. پس می توان نتیجه گرفت که کتاب آسمانی انجیل در واقع مجموعه ای از اقاریر و بیانات عیسی (ع) است که گویی بسان معجزاتی که از عیسی (ع) سر می زد و همه آیت حق بودند ولی محصور در حصار زمان، کتاب مقدس نیز معجزه جاویدان عیسی (ع) نمی تواند باشد چرا که اولا خود وی آن را تقریر نکرد و در ثانی بشارت ها و آئین خود را فصل الخطاب نبوت نمی دانست.
همانگونه که ذکر شد، اناجیل متعدد و مختلفی در طی سالها و قرن ها وجود داشته است که "انجیل بَرنابا" نیز یکی از این انجیل ها بوده است. به استناد مدارک تاریخی تا قرن پنجم میلادی، این انجیل نیز همانند دیگر اناجیل در دسترس بوده و از آن زمان به بعد و در پی جمع آوری همه اناجیل، این انجیل نیز از سطح کلیساها و دسترس مردم خارج شد و حتی نگهداری آن هم ممنوع اعلام شد و تنها 4 انجیل در دسترس عموم قرار گرفت. تا قرن اخیر، تنها نامی از این انجیل در آثار قدیمی و متون کهن باقی مانده بود در حالی که در طی همه این قرنها، نسخه های اصلی این انجیل در واتیکان موجود بوده و کلیسا تعمدا آن را از دسترس عموم خارج کرده بود. تا اینکه در حدود چند دهه پیش نسخه ای از این انجیل از کتابخانه پاپ سیکستوس پنجم به سرقت رفت و خبر کشف این انجیل جدید در جامعه مسیحیت واکنش های بسیار زیادی را برانگیخت. هم اکنون یگانه نسخه منتشر شده این انجیل که به خط و زبان رمی است در کتابخانه سلطنتی وین در اتریش نگهداری می شود.
این انجیل، علاوه بر 4 انجیل لوقا، مرقس، یوحنا و متی هم اکنون در دسترس عموم قرار دارد ولی مورد تایید کلیسا و واتیکان نیست و در واقع نمی تواند باشد!!
چرا که محتوای این انجیل تطابق عجیبی با قرآن کریم و حتی فقه شیعه دارد، گرچه نمی توان با قاطعیت منکر تحریف در آن شد اما چیزی که موجب تقویت ظن عدم تحریف می شود، از یک سو تطابق گسترده و یا عدم تضاد آیات این انجیل با آیات قرآن کریم و عقلانیت و از سوی دیگر تصریح یکی از حواریون حضرت مسیح (ع) به نام "بَرنابا" مبنی بر ماموریت یافتن او بر کتابت و جمع آوری بشارت های مسیح (ع) از جانب خود مسیح (ع) و حفاظت و نگهداری از آن است "فصل 221 آیه 1". در حالی که در اناجیل موجود دیگر چنین چیزی اساسا وجود نداشته و نویسندگان دیگر اناجیل داعیه ماموریت از طرف مسیح (ع) مبنی بر کتابت انجیل را نداشته اند.
در انجیل بَرنابا بر خلاف دیگر اناجیل، خبری از میگساری (بجز یک مورد در فصل 15 آیه 10 که البته نمی توان با قاطعیت گفت که مقصود از شرابی که ذکر شده، همین شراب مستی آور و حرام است ) و تثلیث نیست و بر انجام سنت ختان ( که در اسلام و آئین یهود وجود دارد اما مسیحیت امروزی به شدت آن را نفی می کند) تاکید شده است. در انجیل برنابا مسیح (ع) به صلیب کشیده نمی شود بلکه به آسمان عروج می کند و پس از زمانی که امر تصلیب وی بر مادرش مریم مقدس (س) و حواریون مشتبه می شود، در محلی بر آنها هبوط کرده و پیرامون عروجش و تبدیل صورت یهودا (حواری خائن) به صورت مسیح و اشتباه خلق در مورد تصلیب وی سخن می گوید "فصل 219 آیه 7 الی آخر  همچنین مطابقت با آیه قرآن کریم (و ماقتلوه و ماصلبوه و لکن شبه لهم)" در این انجیل به صراحت از پیامبر اسلام نام برده شده و بر نبوت وی اقرار شده است " فصل 44 آیه 19 الی 30"، در این انجیل مسیح (ع) برای پیامبر آخر الزمان که از نسل اسماعیل است "فصل 43 آیه 31" (یهودیان و مسیحیان بر طبق عهدین، معتقد به ادامه نبوت ابراهیم (ع) از طریق اسحاق (ع) هستند) دعا می کند و ادعا می کند که خداوند متعال اولین چیزی که خلق کرد، روان همین رسول بود! " فصل 43 آیه 10" و طبق گفته این انجیل مسیح (ع) این رسول را اشرف پیامبران می داند "فصل 44 آیه 31" و معتقد است دین وی همه عالم را خواهد گرفت "فصل 43 آیه 16 الی 19". در این انجیل بیان شده که هنگامی که مسیح، مرده ای را در اورشلیم به اذن خدا از درون قبر زنده کرد، توسط مردم خدا خوانده شد که می تواند زنده را بمیراند و مرده را زنده کند! پس نه خدا بودن خود را تایید کرد و نه بر پسر خدا بودنش تصریح! بلکه از خدا خوانده شدن خود توسط مردم بسیار ترسید و در حال زاری و شیون در جلوی چشم حواریون و مردم، به سجده افتاد و فریاد برآورد: ( بگیر مرا از جهان ای پروردگار! زیرا جهانیان دیوانه اند و نزدیک است که مرا خدا بخوانند... در حالی که شفای هر پیس و کور و مرده و ... تنها به دست توست) و بدین سبب، وی اساسا با تثلیث و فرزند خدا نامیده شدن بیگانه و مخالف است؛ یا در جای دیگری می فرماید: ( مگر نمی بینید که من هم بشری هستم همانند شما، پس خداست که شفا می دهد...) "فصل نوزده آیه 18  همچنین مطابقت با آیه قرآن کریم (قل انا بشر مثلکم) و (و اذا مرضت فهو یشفین)" چنین اقراری از مسیح (ع) تنها در انجیل برنابا ذکر شده. در این انجیل، خداوند متعال یک وجود بی نظیر و بلاند است که هم مقتدر است و هم رئوف، زنده کننده و میراننده "فصل 29 آیه 31" هم عالم و آگاه است و هم داننده اسرار و غیب و هیچ برگی از درخت نمی ریزد مگر به خواست خدا "فصل 18 آیه 14  همچنین مطابقت با آیه (و ما تسقط من ورقه الا یعلمها)" بر خلاف خدای معرفی شده در عهدین، یک خدای ساده لوح که از کرده خود و فعل خود پشیمان می شود نیست! "عهدین سفر پیدایش ماجرای هبوط حضرت آدم و تکلم خدا با نوح نبی"

لازم به ذکر است مرحوم آیت الله طالقانی، در مقدمه ترجمه فارسی کتاب انجیل بَرنابا مقاله ای به نگارش درآورده اند و در آن، ضمن برشمردن برخی موارد تطبیقی متون این انجیل با آیات و روایات، بر ادعایی که توسط کلیسای واتیکان طی قرن اخیر مطرح شد مبنی بر ساختگی بودن این انجیل توسط خود مسلمانان! خط بطلان کشیده و اثبات می کند که این انجیل اساسا نمی تواند ساخته و پرداخته مسلمین باشد! چه اینکه هم اکنون نیز قطعا نسخه هایی از این انجیل در واتیکان به صورت محرمانه نگهداری می شود و عالمان و متون شناسان مسیحی در واتیکان خود از صحت و سقم این انجیل مطلعند. اما چرا در طول تاریخ و پس از گذشت بیش از بیست قرن همچنان آن را نفی می کنند؟ در واقع بهتر است پرسیده شود که چرا نفی نکنند؟ تایید این انجیل و نشر آن سبب رویگردانی گسترده مسیحیان از آئین مسیحیت و تشرف آنها به اسلام را در پی خواهد داشت همانطور که حدود سه دهه پیش 3 تن از اسقف های مسیحی در واتیکان پس از پژوهش و تحقیق پیرامون این انجیل رسما به آئین اسلام گرویدند. چرا که در این انجیل صراحتا بیان شده که یکی از مهمترین اهداف نبوت مسیح (ع)، بشارت به پیامبر اسلام است.

--------------------------------
پی نوشت:
* پیرامون مسیحیت تحریف شده و مسیحیت راستین و تطابق کامل آن با آئین مقدس اسلام، گفتنی های بسیار زیادتری وجود داشت اما به دلیل اختصار کلام به همین مقدار بسنده شد. اما در صورت تمایل دوستان، می توانم مستندات موارد متعدد دیگری نظیر مهدویت و منجی آخرالزمان در همین عهدین تحریف شده و تصریح حضرت مسیح مبنی بر تبعیت از پیامبر آخرالزمان را برای دوستان و علاقه مندان ایمیل کنم.
* متن حاضر و جداول زیر، حاصل گوشه ای از تحقیق و پژوهش حقیر و جمعی از دوستان زیر نظر و هدایت برخی اساتید گرانقدر فرقه شناس و اسلام شناس است که طی بیش از سه سال پژوهش و بررسی عهدین و انجیل برنابا و برخی متون اسلامی چون تفسیر المیزان و عیون اخبار الرضا و بحار الانوار به نگارش درآمده که تفصیل آن به همراه مباحثی نظیر مهدویت و آخرالزمان در عهدین و انجیل برنابا انشالله یک یا دو سال دیگر پس از برخی حذفیات و اضافات و پس از تایید محتوایی توسط برخی علما و البته اخذ مجوزهای رسمی به صورت جزوه یا کتاب منتشر می شود اما به هیچ عنوان مدعی صحت صد در صد و اصالت محض آن نبوده و نیستیم. آن گونه که حقیر پرس و جو و تحقیق کرده ام هیچ یک از علما و فرقه شناسان مسلمان متبحر در آئین مسیحیت و یهود، به استناد آیات و روایات تا کنون بجز چند مورد، در مورد انحرافات یا تحریف انجیل برنابا سخن نگفته اند (بجز موارد معدودی چون فصل پانزدهم و اشاره به شراب خواری مسیح که البته نمی توان با قاطعیت گفت که مقصود از شرابی که ذکر شده، همین شراب مستی آور و حرام است و حرف یا عملی که نشانه مستی مسیح (ع) بوده باشد (نعوذ بالله) در هیچ کجای این انجیل نیست و یا عدد ذکر شده برای پیامبران الهی به عدد 140 هزار در فصل 35 و یا چند مورد دیگر که مواردی نیستند که بتوان بر اساس آنها با قاطعیت مدعی تحریف آن شد) لذا اگر دوستی در این باره تحقیقی دارد و می تواند مورد یا مواردی از تناقض و تضاد آشکار با قرآن کریم و متون معتبر اسلامی در آن بیابد خواهشمند است بنده را مطلع کرده تا آن را اصلاح کنیم.
1- اذعان به حرام بودن شراب و موسیقی و گوشت خوک و نجس بودن آن در کتاب مقدس بر خلاف برخی برخی ادعاهای دیگر مطرح شده در بعض  دیگر از متون عهدین
موضوع منبع در عهدین باب جمله صفحه
حرام بودن شراب فریضه ابدی است سفر لاویان 10 9 166
مجازات شرابخواری، سنگسار است سفر تثنیه 21 18 307
مذمت شراب و موسیقی اشعیاء نبی 5 11 1012
مذمت شراب و موسیقی اشعیاء نبی 5 22 1013
مذمت شراب و موسیقی یوشع 4 10 1313
یحیی شراب نمی آشامید انجیل لوقا 7 33 102
یحیی شراب نمی آشامید انجیل لوقا 1 15 86
عدم معاشرت با شرابخوار رسالة اول پولس رسول به قرنتيان 5 11 به بعد 270
شرابخوار وارد ملکوت خدا نمی شود رسالة اول پولس رسول به قرنتيان 6 9 به بعد 270
حرام و نجس بودن گوشت خوک سفر لاویان 11 1 به بعد 167
حرام و نجس بودن گوشت خوک سفر تثنیه 14 8 297



2- معرفی پیامبران در تورات و انجیل و اتهاماتی که به ساحت مقدس پیامبران زده شده است
موضوع کتاب باب جمله صفحه
اتهام شراب خواری و مستی به نوح
کشتی نوح در اصل در دامنه کوه آرارات (بین ایران و ترکیه) که قرآن به آن جودیّ می گوید به زمین نشست
نوح در حدود 500 سالگی پیامبر شد و 950 سال مردم را دعوت کرد و توفان شد و چند صد سال بعد از توفان مردم را دعوت کرد و بعد از دنیا رفت.
تذکر: هود 25 تا 83
داستان نوح عاد و ثمود ابراهیم و لوط
لوط برادر زاده ابراهیم است و شریعت ابراهیم را تبلیغ می کرده
عهد عتیق - کتاب پیدایش 9 20 12
اتهام شراب خواری و مستی لوط و همبستری با دو دختر خود عهد عتیق - کتاب پیدایش 19 30 25
اتهام زنای داوود با همسر همسایه خود به نام بتشبع زن اوریای حتی عهد عتیق - کتاب دوم سموئیل 11 2 به بعد 490
اوریای حتی به دست داوود شرا نوشانیده شد و سپس زمینه کشتن او را فراهم نمود عهد عتیق - کتاب دوم سموئیل 11 13 491
مجازات داوود = زنا با زن داوود توسط همسایگان در ملا عام
داستان حقیقی در عیون اخبار الرضا
عهد عتیق - کتاب دوم سموئیل 12 10 به بعد 492
تولد سلیمان عهد عتیق - کتاب دوم سموئیل 12 24-25 493
زنای امنون فرزند داوود با خواهرخود عهد عتیق - کتاب دوم سموئیل 13 6 به بعد 494
کشتار اهل شهرها با اره و میله های آهنین توسط داوود  و قرار دادن آنها در کوره های آجر پزی عهد عتیق - کتاب دوم سموئیل 12 31 494
ارتباط سلیمان با بت پرستان علی رغم نهی خداوند عهد عتیق - کتاب اول پادشاهان 11 1 به بعد 545
سلیمان از آن طوایف، 700 زن و 300 متعه (موقت) گرفت و زنانش او را به بت پرستی بردند عهد عتیق - کتاب اول پادشاهان 11 3 545
توجه سلیمان  به بت ها و ساختن بتکده عهد عتیق - کتاب اول پادشاهان 11 7 به بعد 546
خشم خدا بر سلیمان عهد عتیق - کتاب اول پادشاهان 11 9 546
یعقوب با دروغ و فریب، نبوت را از پدر خود دریافت می کند
نکته: نبوت از پدر نه از خدا
عهد عتیق - سفر پیدایش 27 1 به بعد 38


3- معرفی خدا در تورات و انجیل
موضوع کتاب باب جمله صفحه
خدا آدم را به صورت خود آفرید عهد عتیق - کتاب پیدایش 1 28 2
خدا روز هفتم آرامش یافت (خدا از آرامش منزه است) عهد عتیق - کتاب پیدایش 2 2 2
خدا آواز می خواند و راه می رود و بی اطلاع است عهد عتیق - کتاب پیدایش 3 8 4
خدا از آفرینش آدم پشیمان و محزون شد عهد عتیق - کتاب پیدایش 6 6 8
خدا با یعقوب کشتی می گیرد عهد عتیق - کتاب پیدایش 32 24 50
خدا پا دارد و دیده می شود عهد عتیق - کتاب خروج 24 11 121
خدا نشسته و دارای لباس و موی سر می باشد
(قدیم الایام = خدا)
عهد عتیق - کتاب دانیال نبی 7 9 1299
عیسی = جسد خدا عهد جدید - انجیل لوقا 24 3 140
خدا دارای فرزند است عهد جدید - رساله پولس 4 4 304
خدا به الاغ نیاز دارد عهد جدید - انجیل متی 21 4 35
معرفی عیسی (در واقع معرفی یوسف شوهر مریم است)
آدم پسر خدا است
عهد جدید - انجیل لوقا 3 28 93
4- معرفی عیسی در انجیل
در پشت صفحه اول عهد جدید چنین نوشته شده است:
عهد جدید یعنی انجیل مقدس خداوند و نجات دهنده ما عیسی مسیح
موضوع کتاب باب جمله صفحه
عیسی مسیح = پسر خدا انجلی مرقس 1و16 1و40 53
عیسی کلمه نزد خدا بود و خود کلمه هم خدا بود انجیل یوحنی 1 1 143
عیسی = بره خدا انجیل یوحنی 1 29 144
خدای واحد را غیر از خدا دانسته و عیسی را پیامبر خدا می داند انجیل یوحنی 17 3 177
من و پدر یک هستیم انجیل یوحنی 10 31 165
اجداد عیسی تا ابراهیم را 42 نفر معرفی می کند
نسب نامه مربوط به یوسف است نه مریم
انجیل متی 1 1 1
اجداد عیسی تا ابراهیم را 52 نفر معرفی می کند
تذکر: در حالی که حضرت عیسی بدون پدر می باشد و در اصل اجداد یوسف شوهر مریم را معرفی کرده است
انجیل لوقا 3 23 93



 
کد مطلب : ۱۲۴۶۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما