۰
plusresetminus
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس:

رشد ۱۳۲ درصدی اعتبارات عمرانی فارس در سال جاری

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۳
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس گفت: مجموع اعتبارات عمرانی استان فارس شامل سرجمع استانی و ردیف‌های متفرقه در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته ۱۳۲ درصد رشد داشته است.
احمدعلی افکاری
احمدعلی افکاری
به گزارش حافظ خبر، احمد علی افکاری افزود: مجموع اعتبارات عمرانی استان در سال ۹۹ یک هزار و ۵۲۹ میلیارد تومان بوده که این عدد در سال جاری به سه هزار و ۵۴۲ میلیارد تومان رسیده که بیانگر سهم ۶ درصدی فارس از مجموع اعتبار در نظر گرفته برای کل کشور است.
وی ادامه داد: اما سرجمع استانی که شامل اعتبارات تملک دارایی سرمایه استانی و سه درصد درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی می‌شود نیز سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که امسال با رشد ۱۵۱ درصدی به یک هزار و ۵۰۸ میلیارد تومان رسیده است.
افکاری تصریح کرد: اعتبارات تملک دارایی سرمایه استانی نیز سال گذشته ۳۳۸ میلیارد تومان بوده که امسال با ۱۶ درصد رشد به ۳۹۲ میلیارد تومان رسیده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: سه درصد درآمد نفت و گاز نیز سال گذشته ۱۴۸ میلیارد تومان بوده که امسال با ۲۳۳ درصد رشد به ۴۹۳ میلیارد تومان رسیده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی بیان کرد: اعتبار موضوع ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز که پارسال ۹۸ و نیم میلیارد تومان بوده امسال با ۴۰ درصد رشد به ۱۳۸ میلیارد تومان رسیده است.
وی ادامه داد: سال ۹۹ به طرح توسعه و تکمیل راه‌های روستایی نیز حدود ۱۵ و ۲ دهم میلیارد تومان تخصیص یافته بود که این عدد امسال به ۱۵۲ میلیارد تومان رسیده است.
وی گفت: سهم استان فارس از سرجمع اعتبارات طرح‌های عمرانی ملی و ملی با ویژگی استانی ۲ هزار و ۵۶۶ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد رشد داشته است که از این مبلغ یک هزار و ۹۴۵ میلیارد تومان مربوط به طرح‌های عمرانی ملی و ۶۲۰ میلیارد تومان مربوط به طرح‌های عمرانی ملی با ویژگی استانی است.
افکاری افزود: در حالی که تعداد طرح‌های ملی استان فارس در سال گذشته ۱۵۲ طرح بوده امسال به ۱۵۵ طرح رسیده است.
او ادامه داد: آنچه که در رابطه به اعتبارات طرح‌های عمرانی ملی با ویژگی استانی به استان ابلاغ شده ۶۰۲ میلیارد تومان است که ۱۰۲ میلیارد تومان آن به شکل نقدی و ۳۶۹ میلیارد تومان اسناد خزانه است که ۷۸ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای استان را شامل می‌شود.
افکاری اضافه کرد: یک هزار و ۷۸۷ میلیارد تومانی نیز مربوط به طرح‌های عمرانی ملی به استان ابلاغ شده که حدود ۳۲۲ میلیارد تومان به نقدی و یک هزار و ۱۰۸ میلیارد تومان نیز اسناد خزانه را شامل می‌شود که مربوط به ۷۵ و هشت دهم درصد کل اعتبارات عمرانی ملی استان است.
وی، کل اعتبارات بودجه هزینه‌ای کشور ۹۲۰ هزار میلیارد تومان برشمرد و افزود: از این میزان ۲۲ هزار میلیارد تومان مربوط به بودجه هزینه‌ای استان‌ها است که سهم استان فارس که ابلاغ شد یک هزار۲۴۲ میلیارد تومان یعنی پنج و هشت دهم درصد از کل کشور است.
وی اضافه کرد: در مورد اعتبارات هزینه‌ای آنچه که می‌توان به عنوان چالش مطرح کرد این است که تاکید زیادی به استان و دستگاه‌های اجرایی شده که با توجه به همه محدودیت‌های اعتباری، صرفه جویی در هزینه‌ها است که از دستگاه‌های اجرایی تقاضا داریم رعایت کنند.
افکاری گفت: همچنین باید به سمتی برویم که از محل فروش دارایی‌ها و اموال منقول و غیر منقول مازاد در دستگاه‌های اجرایی که در این زمینه موفقیت زیادی نداشته‌ایم نیز سعی کنیم به افزایش درآمدها و تحقق بودجه کشور و استان کمک کنیم.
کد مطلب : ۲۴۱۵۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما