۰
plusresetminus
جلسه شورای اداری فارس در حرم شاهچراغ(ع)؛ 2-

آیت‌الله ایمانی: حرم شاهچراغ(ع) باید کانون توجه باشد/ آیا توسعه حرم بدون دسترسی آسان به آن امکان‌پذیر است؟

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۲
نماینده ولی فقیه در فارس گفت: از سمت شمال به حرم تنها یک خیابان 9 دی قرار دارد؛ اما آیا توسعه حرم بدون دسترسی آسان به آن امکان‌پذیر است؟ آیا می‌توان پذیرفت که 57 هکتار برای توسعه حرم مطهر دیده شده باشد و به تصویب شورای عالی شهرسازی رسیده باشد، و راه دسترسی تنها یک خیابان و یک خط باشد؟
ایت الله ایمانی
ایت الله ایمانی
به گزارش "حافظ نیوز"، آیت‌الله اسدالله ایمانی در جلسه شورای اداری فارس در حرم حضرت شاهچراغ(ع) گفت: رهبر معظم انقلاب حرم را کانون توجه مردم اعلام کردند و مسئولان را در سفر مبارک خودشان به این استان، به این مسئله توجه دادند که از همه بودجه‌ها و امتیازات برای راه‌اندازی و رفع نیازمندی‌های این حرم‌ها استفاده کنند.

آیت‌الله ایمانی اظهار کرد: حرم شاهچراغ(ع) هم باید کانون توجه باشد و هم باید اعتبارات مختلف به این سمت هدایت شود، گفت: در سال 1388، طرح توسعه 57 هکتاری به مصوب شورای شهرسازی آن زمان رسید و 57 هکتار به عنوان مجموعه سه حرم مطهر شیراز دیده شده است و مشاورانی نیز برای این طرح آماده شده است.

وی با بیان اینکه طرح تفصیلی و پیاده کردن این طرح با تغییر دولت‌ها دچار مشکلاتی شده است، گفت: امروز مردم بر اساس رهنمودهای رهبری و باورهای دینی و عشق و ارادت انسان به اهل بیت(ع) دل‌هایشان در گرو این خانواده است و به مزار و بقعه و مرقد اینان حضور پیدا کرده و آرامش خود را در اینجا می‌یابند، لذا باید راهی برای آمدن این‌ها به حرم فراهم شود.

امام جمعه افزود: راه ارتباطی مردم از جنوب که جمعیت عمده شهر شیراز در آن متمرکز هستند و به حرم بیشتر ارتباط دارند، تنها یک خط ویژه است.

آیت‌الله ایمانی بیان کرد: از سمت شمال به حرم تنها یک خیابان 9 دی قرار دارد؛ اما آیا توسعه حرم بدون دسترسی آسان
باید برای آب و کشاورزی فارس دنبال راهکار باشیم
به آن امکان‌پذیر است؟

وی تصریح کرد: آیا می‌توان پذیرفت که 57 هکتار برای توسعه حرم مطهر دیده شده باشد و به تصویب شورای عالی شهرسازی رسیده باشد، و راه دسترسی تنها یک خیابان و یک خط باشد؟

نماینده ولی فقیه در فارس فارس گفت: از سمت شرق و غرب هم باید از همین دو خط وارد حرم شد، لذا توسعه فیزیکی حرم مطهر سهولت راه‌های دسترسی به آن است و باید موانعی بر سر این مسئله است، از بین برد.

وی با گفت: در مسیر هم راه‌های دسترسی پیش‌بینی شده است و طبق نظر کارشناسانی که به من اعلام کرده‌اند، خانه‌های ارزشمندی که میراثی باشند در این مسیر نیست.

آیت‌الله ایمانی گفت:‌ باید دو خیابان به سمت خیابان سیبویه باز شود تا مردم بتوانند به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) راحت دسترسی داشته باشند و از سوی دیگر حرم باید در خیابان لطفعلی خان زند بست و صحن داشته باشد و از سمت شرق نیز این حرم با حرم‌های سیدعلاءالدین حسین(ع) و سیدمیرمحمد(ع)  به‌عنوان یک قطب زیارتی دیده شود.

وی بیان کرد: تمام مسئولان در جایگاه‌های مختلفی که مسئولیت دارند باید در برابر خدا و مردم پاسخگو باشند و این مسئولیت‌ها امانتی است که به ما سپرده شده است و طبیعی است که فردای قیامت از این امانت سراغ می‌گیرند.
نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد: باید برای آب و کشاورزی استان فارس راهکاری اندیشید؛ چه بخواهیم و چه نخواهیم حدود 40 درصد از مردم استان وابسته به کشاورزی هستند؛ باید به ایجاد راهکار آب و کشاورزی استان فارس بود
 
 
کد مطلب : ۱۰۰۵۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما