۰
plusresetminus
نماینده مرودشت در مجلس:

سالانه 5.5 متر افت منابع آب زیرزمینی داریم/ تولیدات کشاورزی در فارس، متناسب با اعتبارات باشند

تاریخ انتشاريکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۵
برومندی گفت: وزارت جهاد کشاورزی نیازمند عزم جدی همه جانبه در بحث آب است و باید با یک نگاه دانش‌محورانه به دقت مسائل را دنبال کند و نیازمند نگاه چندبخشی است.
نماینده مرودشت
نماینده مرودشت
به گزارش "حافظ نیوز"، محمدمهدی برومندی در نشست سازمان جهاد کشاورزی در هتل شیراز گفت:در این برهه مهم‌ترین تهدید آینده با توجه به رشد جمعیت موضوع امنیت غذایی مردم است که با محدودیت‌های اقلیمی و آبی بایستی به افزایش تولید در سقف فکر کنیم، با آمایش سرزمین و همکاری دانشگاه و بکار گیری کارشناسان زبده برای توسعه پایدار تلاش کنیم.

وی افزود: استان در چند سال گذشته مهم‌ترین خشکسالی را پشت سر گذاشته است. در استان هشت هزار حلقه چاه غیر از آب‌های سطحی وجود دارد تا امنیت غذایی تأمین شود، سالانه 5.5 متر افت منابع زیرزمینی آب داریم، برای جبران یک ملی لیتر بایستی هزار ملی لیتر باران ببارد.

عضو کمیسیون آب و کشاورزی مجلس گفت: وزارت جهاد نیازمند عزم جدی همه جانبه در بحث آب است و باید با یک نگاه دانش‌محورانه به دقت مسائل را دنبال کند و به تنهایی قادر به حل مشکلات کشاورزی نخواهد
با آمایش سرزمینی و همکاری دانشگاه برای توسعه پایدار تلاش کنیم
بود و نیازمند نگاه چند بخشی است.

وی بیان کرد: نباید در شرایط سخت منابع مالی دولت بین زعفرانیه وشمال تهران پخش شود و شرایط برای دولت سخت و قابل قیاس با گذشته نیست، عزم دولت در مهار تورم به زیر 15 درصد جدی و برای از بین بردن رکود در زمینه تولید تلاش می‌کند.

برومندی با بیان اینکه در حال حاضر بخشی از مطالبات گندم‌کاران را نتوانسته‌ایم پرداخت کنیم، گفت: در زمینه قانون‌گذاری در برنامه ششم شاهد تحول در کشاورزی در حوزه‌های مختلف باشیم، در قوانین به نحوی عمل کنیم که معنای مالکیت برای منابع آبی باشد نه خاک باشد.

نماینده مرودشت گفت: در سال گذشته 43 درصد منابع مالی دولت تخصیص پیداکرده است، 11 درصد تولیدات کشاورزی در استان فارس است که باید تناسب با اعتبارات استانی داشته باشد.

وی بیان داشت: برای رسیدن به کشاورزی توسعه یافته باید به شاخص‌های جهانی دست پیدا کنیم که راندمان آبیاری حدود 40 درصد است واین زیبنده مانیست که براساس سند چشم انداز بایستی به 200 میلیون تن تولید محصولات کشاورزی برسیم.
کد مطلب : ۱۰۴۳۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما