۰
plusresetminus
حجت‌الاسلام رضوی اردکانی امام جمعه موقت شیراز:

اشتغال 2 میلیون جوان بیکار تحصیلکرده یک نگرانی عمیق برای ملت و رهبری است

تاریخ انتشارجمعه ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۳
امام جمعه موقت شیراز با اشاره به سودهای 20 و 25 درصدی بانک‌های کشور گفت: این سودهای نامعقول اقتصاد مقاومتی را محقق نمی‌کند.
رضوی اردکانی
رضوی اردکانی
به گزارش "حافظ نیوز" حجت‌الاسلام سید ابوفاضل رضوری اردکانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه سومین حرم اهل‌بیت (ع) با انتقاد از وضعیت بانک‌های کشور و گرفتن سودهای 20 و 25 درصدی اظهار داشت: سود نامعقول بانک‌ها از تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال جلوگیری می‌کند.
خطیب موقت نماز جمعه شیراز با اشاره به انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری گفت: هر شخصی که در این جایگاه قرار گیرد باید تیم اقتصادی فعلی را اصلاح و از مدل‌های اقتصادی غربی خودداری کند. 
رضوی اردکانی همچنین با اشاره به موضوع حقوق‌های نجومی و عدم برخورد با این سرقت بیت‌المال تصریح کرد: در این مورد چه کسی را معرفی و کدام‌ یک را عزل کردند و آیا بیت‌المال را از این سارقان باز پس گرفتند؟
خطیب موقت نماز جمعه شیراز افزود: تا رشوه و اختلاس و غارت بیت‌المال از میان برداشته نشود، اقتصاد مقاومتی محقق نمی‌شود.
وی شرط نخست تحقق اقتصاد مقاومتی را مبارزه جدی با فساد دانست و خاطرنشان کرد: در نخستین گام باید بانک‌ها را اصلاح کرد تا تولید جان بگیرد و اشتغال به وجود آید.
امام‌جمعه موقت سومین حرم اهل‌بیت (ع)، با اشاره به این‌که مردم نباید مأیوس شوند و باید در صحنه باشند گفت: چنانچه دست دزدان را قطع کنند آنگاه کسی جرات دست‌اندازی به بیت‌المال را نخواهد کرد.
رضوی اردکانی در ادامه به بیانات گهربار رهبر معظم انقلاب در نخستین روز سال در جوار حرم مطهر امام رضا (ع) اشاره کرد و ادامه داد: معظم‌له حجت را بر همگان تمام کردند و نگرانی عمیق خود را نسبت به اشتغال جوانان ابراز فرمودند.
وی با اشاره به سهل‌انگاری برخی از مسؤولان نسبت به دغدغه‌های رهبر فرزانه انقلاب اظهار داشت: ایشان فرزند مولا علی (ع) است و همان دغدغه‌های آن حضرت را دارند.
خطیب موقت جمعه شیراز از منابع عظیم نفت و گاز کشورمان سخن گفت و تصریح کرد: بیش از 2 میلیون جوان فارغ‌التحصیل بیکار نشانگر موانعی است که نمی‌گذارند از منابع خداداد این کشور استفاده درست و سالم شود.
اردکانی همچنین با گرامیداشت 12 فروردین‌ماه روز جمهوری اسلامی گفت: این نظام با رأی بیش از 98 درصدی مردم به وجود آمده و روز 12 فروردین برای ما همواره عید است.
وی شکل ظاهری نظام را جمهوری و محتوای باطنی آن را اسلام دانست که با رأی بالای مردم مسلمان این کشور پا گرفت و مترقی‌ترین نوع دموکراسی در جهان است.
خطیب جمعه موقت شیراز همچنین با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام هادی (ع)، به بیان فضائل و خصوصیات آن حضرت پرداخت.
رضوی اردکانی همچنین در نخستین خطبه نماز جمعه امروز سومین حرم اهل‌بیت (ع) با ذکر فضایل ماه رجب همگان را به دعا، ذکر و استغفار در این ایام توصیه کرد و گفت: توبه نباید فقط در لفظ خلاصه شود بلکه باید با علم، حال ویژه و فعل همراه باشد و آنگاه موجب احیا دل و روح انسان می‌شود.
منبع: فارس
کد مطلب : ۱۶۶۴۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما