۰
plusresetminus

برگزاری آیین بزرگداشت مولوی در خنج

مولف : محمدمهدی اسدزاده
تاریخ انتشارشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۴
دبیر شورای فرهنگ عمومی خنج از مسئولین و خیرین درخواست کرد تا زمینه و بستر فرهنگی و هنری شهر را برای فرهنگوران و هنرمندان آماده کنند؛ چون استعدادهای درخشانی در این شهرستان وجود دارد که نیازمند بستر فرهنگی و هنری مناسب هستند و اگر بستر مناسبی برای پرورش آن‌ها نباشد، استعدادسوزی خواهد شد.
آیین بزرگداشت یادروز مولوی در خنج
آیین بزرگداشت یادروز مولوی در خنج
به گزارش حافظ خبر؛ گرامی‌داشت یادروز مولانا در شهرستان خنج به کوشش مؤسسه خیریه و خدمات اجتماعی احسان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خنج با حضور مسئولین، ادب‌دوستان، شاعران و سخنرانی دکتر محمد ابونجمی، مولوی‌پژوه در محوطه باز مجتمع خیریه شهریاری برگزار شد.
 محمدصادق میری، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خنج در این آیین گفت: به گفته بیشتر مولوی‌پژوهان، بستر فرهنگی مناسب شهر قونیه، دگرگونی‌های درونی و توانایی‌های مولانا و بودن شمس تبریزی، زمینه‌ساز جرقه‌ای شد که مولانا، مولانا بشود و تا ابد بر تارک تاریخ بدرخشد.
میری ادامه داد: هیچکدام از عوامل، به تنهایی نمی‌توانست مولانا را، مولانا کند؛ که هر سه عامل در کنار هم مولانا را مولانا کرد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی خنج از  مسئولین و خیرین درخواست کرد تا زمینه و بستر فرهنگی و هنری شهر را برای فرهنگوران و هنرمندان آماده کنند؛ چون استعدادهای درخشانی در این شهرستان وجود دارد که نیازمند بستر فرهنگی و هنری مناسب هستند و اگر بستر مناسبی برای پرورش آن‌ها نباشد، استعدادسوزی خواهد شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خنج با درخواست برای پشتیبانی از برنامه‌های فرهنگی و هنری و آموزشی، افزود: از دیگر نیازهای زیرساختی هنری شهرستان، سالن پلاتو برای هنرمندان هنرهای نمایشی است.
دکتر محمدعارف ابونجمی، مولوی‌پژوه نیز در این نشست گفت: مولانا می‌پنداشت که دینی را نسبت به دیگران می‌بایست ادا کند و آن شناساندن عشق و راه رسیدن به معشوق بود. مولانا اسرار این راه را کشف کرد.
ابونجمی از عاشق بودن حضرت مولانا سخن گفت و مثنوی معنوی را عشق‌نامه خواند که چون یک کتاب درسی است و عرفان، تصوف، عشق، اخلاق و معارف را می‌آموزاند تا آیندگان از آن بهره گیرند.
یونس مؤذنی، آریو ابراهیمی و سعیده کیانی‌نژاد از شاعرانی بودند که در این آیین به شعرخوانی پرداختند.
در پایان تلاش‌های مهرداد سخایی برای بازگرداندن سه کتاب روانشناسی هنر بله گرفتن، نبوغ میلیاردی و پافشاری برای هدف به فارسی، پس از رونمایی کتاب‌هایش، پاس داشته شد. pdf این کتاب‌ها در بستر اینترنت به فروش می‌رسد.
ما را در واتساپ دنبال کنید: https://chat.whatsapp.com/L8u9s2fZKaIG9Uxy02GNUo
مولف : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۳۷۴۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما