۰
plusresetminus
در جلسه تودیع و معارفه استاندار فارس چه گذشت؟

غلبه «حاشیه بر متن» در روز معارفه استاندار جدید فارس!/ افراط گرایان حرمت نمایندگان ملت را شکستند/ آقای افشانی! فارس و استانداری اش را دریابید!

تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۱
افشانی استاندار جدید و بالاتر از او، رحمانی فضلی وزیر کشور دیروز از نزدیک شاهد افراط گری عده ای معلوم الحال بوده اند که حرمت نمایندگان ملت را شکستند و حتی در حضور نماینده ولی فقیه در استان نیز دست از التهاب آفرینی برنداشتند.
معارفه استاندار جدید فارس
معارفه استاندار جدید فارس
به گزارش "حافظ نیوز" سرانجام کلید استانداری فارس به دست سید محمد علی افشانی سپرده شد و از زحمات سید محمد احمدی استاندار پیشین فارس تقدیر به عمل آمد.
و اما در روز معارفه سید محمد علی افشانی، تالار شهید امامی استانداری فارس شاهد صحنه های زننده و به دور از شان دولت تدبیر و امید بود.
در حالی که خبرنگاران برخی رسانه های محلی و بعضا منتقد دولت اجازه حضور در مراسم تودیع و معارفه بالاترین مقام اجرایی استان را نیافتند، فضای سالن به ویژه صندلی های انتهایی آن توسط برخی افراد خاص پر شد تا در ادامه این افراد با التهاب آفرینی های خود نشان دهند همچنان فارس با افراط گرایان دست و پنجه نرم می کند. ورود این افراد به سالن شهید امامی استانداری فارس از آن جهت شائبه برانگیز است که کلیه افراد حاضر در سالن با کارت شناسایی و یا دعوتنامه به این مراسم آمده بودند و احتمال حضور افرادی که بدون هماهنگی با روابط عمومی استانداری به این مراسم آمده باشند تقریبا غیر ممکن است، بنابراین در وهله نخست باید از مسئولان استانداری فارس سوال پرسید حاشیه سازان چگونه به مراسم تودیع و معارفه استاندار فارس راه یافتند؟

در جلسه تودیع و معارفه استاندار فارس چه گذشت؟

اولین سخنران این مراسم خلیل رضائیان سرپرست پیشین استانداری فارس بود که از لزوم وحدت و برقراری آرامش در سال برگزاری انتخابات در استان فارس سخن گفت. پس از وی، نوبت سخنرانی محمدرضا رضایی رئیس مجمع نمایندگان فارس رسید تا همان «افراد خاص» بارها با سر دادن شعار «استعفا» و «نمایندگان فارس استعفا دهند» و هو کردن رئیس مجمع نمایندگان فارس، جو مراسم را ملتهب کنند. امری که با اعتراض مسئولان و دعوت افشانی از آنها به برقراری آرامش نیز به سرانجام نرسید. رضایی رئیس مجمع نمایندگان استان در این مراسم وعده های روز رای اعتماد را به رحمانی فضلی یادآوری کرد و گفت: به دنبال گزینه هایی بودیم که به دولت نزدیک باشند که ناگهان عده ای از انتهای سالن ناگهان فریاد زدند دروغه! دروغه! رضایی ادامه داد: گزینه ها که مشخص است!
از نکات تاسف برانگیز این مراسم انصراف سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان از ایراد سخنرانی بود. آیت الله ایمانی که جو سالن و بازار شعار و هو کردن را از سوی برخی افراد خاص داغ دید ترجیح داد از ایراد سخنرانی انصراف دهد. 
پس از وقوع این اتفاقات برخلاف روال مرسوم، استاندار فارس پیش از گرفتن حکم خود از دست وزیر کشور، اقدام به سخنرانی کرد تا جو حاکم بر سالن را آرام کند.

افشانی: توسعه متوازن استان اولویت من است

افشانی استاندار جدید فارس با بیان اینکه امروز وحدت باید به عنوان اولویت در استان فارس مد نظر قرار داشته باشد، گفت: من شناخت کاملی از استان فارس دارم، چرا که سال‌ها در بخش‌های مختلف این استان فعالیت داشته‌ام.
وی ادامه داد: به لحاظ فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ... فارس را می‌شناسم و از امروز به بعد باید تمام صحبت‌ها و اختلافات گذشته کنار گذاشته شود.
استاندار فارس تاکید کرد: فارس، ایران قدیم است؛ مرکزیت به جا مانده از یک کشور کهن با چند هزار سال تمدن را دارد و شیراز نیز شهر ایمان، ادب و شاهچراغ(ع) است.
افشانی ادامه داد: همه ما باید ید واحد برای پیشرفت و توسعه استان فارس و رسیدن به موفقیت‌های بیشتر شویم.
وی یادآور شد: مردم به اندازه کافی مشکلات دارند و ما نباید با طرح مباحث مختلف، مشکلات مردم را افزایش دهیم.
استاندار فارس با بیان اینکه وقت خودمان را صرف حاشیه‌سازی در استان نکنیم، گفت: هیچ‌گونه پیشرفت و موفقیتی حاصل نمی‌شود مگر اینکه اتحاد، وحدت و همدلی در استان وجود داشته باشد.
افشانی تصریح کرد: با تعامل و همدلی، توسعه و پیشرفت استان را آغاز می‌کنیم و در این میان برنامه‌ها و اولویت‌های دولت را مد نظر قرار می‌دهم.
وی تاکید کرد: آموزش و پرورش اولین و مهمترین اولویت من در استان فارس است و پس از آن با توجه به اینکه فارس استانی دامپروری و کشاورزی است، مباحث مربوط به خشکسالی را پیگیری می‌کنم.

آقای افشانی! فارس و استانداری اش را دریابید!

همانگونه که پیشتر نیز اشاره کرده بودیم، افشانی در شرایطی سکاندار استانداری فارس شده است که استان فارس و بالاخص این مجموعه در شرایط غیر عادی به سر می برند.
به راستی «هو کردن» و سردادن شعارهایی نظیر استعفا خطاب به نمایندگان ملت در روز معارفه استاندار جدید فارس چه وجهی دارد؟ آیا افراد برهم زننده نظم جلسه دیروز افرادی ناشناس و مجهول الهویه بوده اند که کارشناسان استانداری فارس از بابت حضور آنها بی اطلاع بوده و به نوعی غافلگیر شده اند؟
افشانی استاندار جدید و بالاتر از او، رحمانی فضلی وزیر کشور دیروز از نزدیک شاهد افراط گری عده ای معلوم الحال بوده اند که حرمت نمایندگان ملت را شکستند و حتی در حضور نماینده ولی فقیه در استان نیز دست از التهاب آفرینی برنداشتند. در چنین شرایطی، واضح تر از همیشه و با صدایی رسا و بلند باید خطاب به استاندار فارس تاکید کرد که اگر تمایل دارید فارس در مسیر پیشرفت و عدالت گام بردارد و حواشی این استان سرانجام به پایان رسد فارس و استانداری اش را دریابید؛ از مشاوران امین، آگاه و دلسوز بهره گیرید و افراط گرایانی که اتفاقا هویت آنها مشخص و معلوم است فاصله بگیرید.

منابع خبری: فارس - مهر - شیرازه
کد مطلب : ۸۷۹۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
سهیل
feedback
Iran, Islamic Republic of
وقتی نمایندگان فارس درخواست استعفا دادند چرا منصرف شدند. وقتی برا استیضاح هم کاری ازشون برنمیاد ، برن استعفا بدهند .
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام من احساس می کنم سایت حافظ منطقی تر با مسایل برخورد می کند البته من این اتفاقات را به هیچ وجه تاببد نمی کنم ولی بسیاری از نمایندگان به شدت از رسالتی که به عهده دارند دور شده اند