۰
plusresetminus
رییس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری:

بررسی كليات طرح احداث تصفيه‌خانه‌هاي لوكال با هدف تامين پساب براي آبياري فضاي سبز شيراز

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۴
برنامه ریزی عملیات اجرایی تصفیه‌خانه لوکال شهر شیراز در دستورکار کمیسیون خدمات شهری شورا قرار گرفت.
بررسی كليات طرح احداث تصفيه‌خانه‌هاي لوكال با هدف تامين پساب براي آبياري فضاي سبز شيراز
به گزارش حافظ خبر، در چهل و هفتمین جلسه کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شوراي اسلامي شهر شيراز ، كليات طرح احداث تصفيه‌خانه‌هاي لوكال با هدف تامين پساب براي آبياري فضاي سبز شيراز بررسی شد.

رییس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری تشریح کرد: با توجه به میزان کسری آب در افق ۲۰ ساله شهر شیراز و نیاز به حفظ و توسعه فضای سبز شهری ضرورت احداث تصفیه خانه لوکال مورد بررسی قرار گرفت.

مسعود زارعی با تصریح اینکه شهرداری و اداره آبفا  آمادگی آغاز عملیات اجرایی تصفیه خانه لوکال جانمایی شده را دارند، گفت: اعتبار اجرای این طرح در بودجه ۱۴۰۱ دیده شده و برای آغاز عملیات اجرایی مشکلی وجود ندارد و طی جلسه ایی مشترک هماهنگی و زمانبندی طرح مشخص میشود. 

وی افزود: براساس اين مصوبه شهرداري اجازه دارد در نقاط جانمايي شده، ايستگاه‌هاي منطقه‌اي يا لوكال تصفيه فاضلاب شهري را احداث كرده و پساب حاصله را براي آبياري فضاي سبز و ساير فعاليت‌هاي غير شرب، استفاده كند. 

زارعی گفت: روش‌هاي مختلفي براي تصفيه فاضلاب شهري و تبديل آن به پساب خاكستري قابل استفاده در مصارف غيرشرب، وجود دارد که طرح اجراي ايستگاه‌هاي لوكال، يك طرح مثبت و ارزنده به‌شمار مي‌رود؛ اما طرحي حساس است كه بايد تمام جوانب زيست‌محيطي آن در مكان‌هاي جانمايي شده مد نظر قرار گيرد. 

در پایان مقرر شد موضوع جهت تعیین تکلیف و الزام شهرداری به اجرای طرح مذکور با قید دو فوریت در صحن شورا تصمیم گیری شود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۲۵۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما